Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1728
har nylig begynt å trade litt i krypto. og har dobblet pengene mine på veldig kort tid. så tenkte å ta ut litt av fortjenesten. det jeg lurer på er hvor mye jeg kan sette tilbake inn på konto uten at jeg må skatte av det?

mener å ha hørt at hvis man setter inn under 10000kr per måned så blir det ikke oppdaget?

beklager hvis dette endte på feil underforum
All pengestrøm mellom utlandet og Norge blir vel overvåket vil jeg tro, begge veier.

En kompis påstår att allt over kr 5000,- rapporteres..

Jeg vil tro de fleste norske banker har systemer som fanger opp store summer på vei inn/ut og sender melding til registret.

Skatteetaten har direkte tilgang til registret og da blir det sikkert skatt

Edit; Fant en god artikkel fra DinSide som forklarte bedre enn meg slik-fungerer-valutaregisteret
Sist endret av SpecialWeirdo10; 21. desember 2017 kl. 21:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skaff deg f.eks bitcoin debit card (Google it). Med det kan du handle ting på nett anonymt med kryptovalutaen din
Får du mange repeterende overføringer fra utlandet eller enkelte overføringer med store beløp blir du kontaktet av banken vedrørende hvitvasking og fremlegge hvor pengene kommer ifra og slikt. Var gjennom det for litt siden.
Si at pengene stammer ifra arv eller gaver. http://www.skatteetaten.no/no/Person...nn-post/1/5/3/