Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1683
Heisann!

Jeg hadde besøk av en som har vært min venn i 5 år, tross heavy rusmisbruk. Jeg selv røyker og drikker, for all del...
Det som skjedde var at han heiv i seg 10 rivotril på slutten av kvelden, og endra personlighet fullstendig!
Kort fortalt ble han voldelig og slem.
En kompis mener jeg bør tilgi ham fordi alt "skyldes" pillene. Han selv har veldig ettertrykkelig bedt om unnskyldning. Andre sier at det er uakseptablt uansett...
Faen, jeg er glad i fyr'n egentlig!

Hva tenker dere, erfarne folk!??
Sist endret av majosi; 10. juli 2015 kl. 22:28.
Det er jo selvpåført rus så han må jo stå til ansvar for det han har gjort.
Vis ham hvor skapet skal stå uten å kutte hendene av vedkommende.
Skjer det en gang til så bosser du ham.
Skjønner ikke hvordan folk orker å leve sånn. Må vel være bedre å ha ett edruelig liv og slippe sånt drama som dette?
Trådstarter
11 6
Han har jo på en måte stått til ansvar ved å unnskylde seg massivt.

Usikker på om jeg skal tilgi og tro at det ikke skjer igjen....
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Det er neppe pillenes skyld at det har blitt slik, men de underliggende årsakene til at det ble på den måten. Det blir vel neppe noe bedre for andre enn deg selv om du kutter ham som noen venn. Jeg er overhodet ikke erfaren, men etter erfaring som tredjepart, er dette min observasjon.
Sist endret av m0b; 10. juli 2015 kl. 23:22.
Trådstarter
11 6
Takk for svar!
Jeg er fortsatt usikker, fyr'n er vanligvis super. Jeg er så jævli skuffa og skremt...!
Verdens greieste personer kan bli drittsekker på div piller.
Samme gjelder alkohol osv.
Det er ingen unnskyldning, man har ansvar ovenfor seg selv og hvordan man oppfører seg..
Kanskje han har lærer og respektere (i dette tilfellet rivotril) og dette ikke gjentar seg, kanskje ikke..
Men det er bare du som kjenner vedkommende det er snakk om.
Sist endret av sneipen; 11. juli 2015 kl. 00:08.
Sitat av sneipen Vis innlegg
Verdens greieste personer kan bli drittsekker på div piller.
Vis hele sitatet...
Ord. Jeg og min forlovede brukte ofte å si at når jeg drakk meg fra sans og samling at jeg ble Ølgen(heter Jørgen). En slags Dr.Jekyll & Mr. Hyde effekt.

Jeg tror nesten at du må akseptere at han popper piller og kan få en slik reaksjon igjen, eller at du holder avstand. Om ikke for evig, ihvertfall en periode så han (kanskje) våkner og forstår at det ikke er populært med rivo hjemme hos deg? Hvis han er glad i deg også så vil det være et represialie om han ikke fikk adgang til å ha det hyggelig i lag med deg?
Sist endret av chevalier; 11. juli 2015 kl. 00:22.
Sitat av majosi Vis innlegg
Takk for svar!
Jeg er fortsatt usikker, fyr'n er vanligvis super. Jeg er så jævli skuffa og skremt...!
Vis hele sitatet...
Hva gjorde han om du kan fortelle det?
Du burde ta en dyp prat kun dere 2, der dere snakker om det somhar skjedd, og hvis du da evnt tilgir hansier du bare at skjer det engang til er dere ikke venner lengre.

Enten angrer han og har lært, eller så angrer han eller kansje bare lyver?? men må teste grensa og gjør det igjen.

Høres ut som om det er en veldig god venn av deg, så dette er det beste tipset jeg kan gi.
Alle har noen venner som blir til rasshøl når de ruser seg. Det er egentlig det samme hvilket rusmiddel det gjelder. Det er personen som har et problem, og som skaper problemer for andre. Stoffet er bare en katalysator for faenskapet de har i seg. Det er ingen fasit for hvordan man skal takle dette. Det hele koker bare ned til hva du gidder å finne deg i. Hvor god venn det dreier seg om, hva han har gjort, hvor ofte det skjer osv. Slike ting vil være avgjørende for om vennskapet er verdt å spare på.
Man blir jo helt mongo av så mange rivotril. Det trenger ikke å ha vært noen spesiell trigger til at han blei voldelig og fucka, utenom det faktum at han var så rusa så han ikke hadde kontroll eller virkelighetsoppfatning. Det er bare grøt i hodet og man husker ingenting av det etterpå.

Har også opplevd venner skifte totalt personlighet og bli helt motbydelige og respektløse på rivotril, og selvom jeg tar rivotril fra tid til annen selv, så har jeg gitt klar beskjed om at dem aldri får være så rusa i mitt nærvær igjen når de oppfører seg sånn.