Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  75 14668
Sitat av Hadron
Det vanskeligere å åpne en Balisong en å "åpne" en dolk.
Vis hele sitatet...
Er du god, er balisongen kjappere å åpne enn en sprettkniv. Sprettkniver er ulovlige.
Sitat av handy.
ninjastjerner er også ulovlige.
Vis hele sitatet...
Dette er nevnt før i tråden.

Sitat av Nichotin
Er du god, er balisongen kjappere å åpne enn en sprettkniv. Sprettkniver er ulovlige.
Vis hele sitatet...
Både sprettkniver og balisonger er ulovlige. Skrevet tidligere i tråden.
Hva faen er en balisong?

Og hvorfor er numchucs ulovlige?
http://images.google.no/images?hs=Pa...-8&sa=N&tab=wi

Fordi de er farlige våpen? På lik linje med springkniver, balisonger, knokejern osv.
w00t? bailsong og nunchac ulovlig? tror jeg skal rydde vekk utstyret mitt jeg...
har aldri hørt noe om våpentilatelse for sverd... jaja... in that case så vet jeg om noen som sliter
Holy crap, er det en "balisong ja. Da kjenner jeg mange som ikke er helt lovelige, jeg tror til og med de har sjike på Pentagon? Har de ikke det?
Tror ikke det nei, utenom treningskniver av plast kanskje.

Personlig tror jeg balisongknivene er ulovlige bare fordi de har et dårlig rykte. Foldekniver med tommel-knapp er jo lovlige, og kan åpnes minst like fort.

Og å si at det er raskere å åpne en balisong enn en sprett/springkniv blir for dumt. Uansett hvor god du er tar det kortere tid å trykke på en knapp enn å slenge det bladet rundt.

PS. Beklager å dra opp en diskusjon som tydeligvis ble avsluttet for noen dager siden.
Sitat av mxyzptlk
PS. Beklager å dra opp en diskusjon som tydeligvis ble avsluttet for noen dager siden.
Vis hele sitatet...
Me too...

[quote=mxyzptlk]
Sitat av mxyzptlk
Og å si at det er raskere å åpne en balisong enn en sprett/springkniv blir for dumt. Uansett hvor god du er tar det kortere tid å trykke på en knapp enn å slenge det bladet rundt.
Vis hele sitatet...
Finnes en teknikk hvor man holder i låsetappen mellom pekefinger og tommel, slenger kniven fra åpen hånd slik at den åpner seg, og den andre delen av håndtaket kommer tilbake til hånden. Og det tar ca 0,5 sekund å gjøre, omtrent like raskt som en springkniv. Velger å tro dete er ett spørsmål om stil.
▼ ... over en uke senere ... ▼
er virkelig kastekniver ulovlige? ser ikke tegn til det i loven

Det er forbudt å kjøpe eller på annen måte erverve, eie eller inneha elektrosjokkvåpen, springkniver, batangakniver, stiletter, slåsshansker, batonger, karatepinner, kastestjerner, blåserør for utskyting av piler etc. og spretterter.

ehm, hva er stiletter ?

nei fanken, de selger kastekniver over en lav sko i Norge.
http://ny.gn.no/GN_view_products.asp?ID=3
http://pentagon.mediadogs.net/index....ikk&shopcat=53

Kastekniver er en sport og har sine grupper som trener og konkurrerer i noen land.
En stilett er en liten dolk med tynt avlangt blad.
http://en.wikipedia.org/wiki/Stiletto
[quote=k-f-j]Me too...

Sitat av mxyzptlk

Finnes en teknikk hvor man holder i låsetappen mellom pekefinger og tommel, slenger kniven fra åpen hånd slik at den åpner seg, og den andre delen av håndtaket kommer tilbake til hånden. Og det tar ca 0,5 sekund å gjøre, omtrent like raskt som en springkniv. Velger å tro dete er ett spørsmål om stil.
Vis hele sitatet...
Samtidig som kniven snus i hånden. Det går så fort at øyet ikke klarer å registrere helt hva som skjer. Man får noen kakk og hakk i hendene når man trener på dette, men det gjør det heldigvis til at man lærer det ganske fort!

Knivene går forresten under navnet Batanga her til lands vanligvis.
For de som kunne tenke seg å bli seriøs med knivkasting
og lære hvordan få det skikkelig til, se denne gode nettsiden:
Teknisk og seriøse greier:

http://www.knifethrowing.info/physic..._throwing.html

Gode kastekniver selges i Norge her http://ny.gn.no/GN_view_products.asp?ID=3
og andre plasser. Se andre poster på forum.
Sitat av mxyzptlk
Tror ikke det nei, utenom treningskniver av plast kanskje.

Personlig tror jeg balisongknivene er ulovlige bare fordi de har et dårlig rykte. Foldekniver med tommel-knapp er jo lovlige, og kan åpnes minst like fort.

Og å si at det er raskere å åpne en balisong enn en sprett/springkniv blir for dumt. Uansett hvor god du er tar det kortere tid å trykke på en knapp enn å slenge det bladet rundt.

PS. Beklager å dra opp en diskusjon som tydeligvis ble avsluttet for noen dager siden.
Vis hele sitatet...

Har du skikklig "veske" til å ha balisongen i, tar det like kort tid å dra den frem å få frem bladet som med en sprettkniv. Du åpner den mens du i det heletatt tar kniven fra beholder til angrepsposisjon (?).

Teknikken er meget simpel og lett, ikkeno fancy svish swosh swing. Har også sett film der nettopp det blir demonstrert.
Sitat av Grimdoc
http://images.google.no/images?hs=Pa...-8&sa=N&tab=wi

Fordi de er farlige våpen? På lik linje med springkniver, balisonger, knokejern osv.
Vis hele sitatet...

ER balisonger ulovlige?????

Tror jammen det er på tilde å rydde......
Sitat av ZeRKoX
ER balisonger ulovlige?????

Tror jammen det er på tilde å rydde......
Vis hele sitatet...
Kjøper av deg jeg! Send meg PM dersom du skal selge noe!
▼ ... over en uke senere ... ▼
er det veldig vanskelig å smugle sprettkniver, pepperspray etc. inn i norge på flyplasser?
Er ikke greia at det er ulovlig å imoprtere våpen uten tillatelse fra politi, eller noe annet?
Sitat av Curned
er det veldig vanskelig å smugle sprettkniver, pepperspray etc. inn i norge på flyplasser?
Vis hele sitatet...
Tja, kommer an på hen du legger den i bagasjen. Men er du uheldig så finner de den uansett.
Jeg ville anbefalt deg å kjøpe en innenlands, istendenfor å risikere å bli tatt i kontrollen.

Sitat av Markus
Er ikke greia at det er ulovlig å imoprtere våpen uten tillatelse fra politi, eller noe annet?
Vis hele sitatet...
Det er ulovlig å importere våpen som er registreringspliktige inntil du har tillatelse fra politiet.
F.eks vanlige kniver som ikke registreres på noen måte hos politiet, er fullt lovlig å importere.
hvis jeg skulle tatt med meg noe over grensa så ville det være cs gass fra tyskland, og stun gun.

de er to sikre vinnere
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av LoOzR
OT: Finnes det flere norske nettsteder å kjøpe sverd kniver osv. annet enn topsecret.no?
Vis hele sitatet...
trueswords.com
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av falken
trueswords.com
Vis hele sitatet...
Jeg har vert her å sjekka. Fant to ting jeg likte (disse to foresten Nr. 1 Nr. 2) Men selfølgelig så sender de ikke utenfor USA. Er det noen andre plasser jeg kan få skaffet de to tingene jeg linka? :P Er stort Naruto fan så vil helst ha noe som likner...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av MasterFSK
Men selfølgelig så sender de ikke utenfor USA. Er det noen andre plasser jeg kan få skaffet de to tingene jeg linka? :P Er stort Naruto fan så vil helst ha noe som likner...
Vis hele sitatet...
Skaff deg en shipping adresse, evt. kontakt meg på PM, så kan du ta det på min adresse.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Beklager bump ^^

Er ute etter en batanga, funderer på å kjøpe fra utlandet. Noen som har peiling på hva slags straff/bot vi snakker om dersom den skulle bli stoppet av 'alles vår kjære tollvesenet'?

Er ikke så opptatt av evt. pengetap.

Alle tips/erfaringer mottas med takk
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har en sprettkniv som er drit kult! et trykk på en knapp også skytes knivblaet opp fra skaftet. er denne lovlig? kjøpte den i tyskland. ordentlig kvalitet, man begynner å blø hvis man setter handa intil når man skyter ut bladet.
Har også en spray det står cs-gas på. den er fra et vest-europeisk land, husker ikke hvilket. Man kan hvertfall bli blind;D
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Nei, ingen av dei to tinga er lovlige i norge.