Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 675
Når jeg kjører f.eks Burntest eller Prime95 så holder CPUen seg på turbofart bare første testen, for så å bli stuck på base multiplier(33). Dette gjør at jeg ikke får testa stabiliteten skikkelig. Den blir ikke hysterisk varm av bare en test heller, så tror ikke det er derfor.

Når jeg avslutter benchmarken begynner den å regulere på multiplieren igjen, helt som normalt.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hva slags hovedkort har du?
Hva er ikke hysterisk varm?
Hvor høyt klokker du? Kun stock turbo på 40-44x?

Tror du throttler på TDP limit, evt en slags turbo limit, hjelper å vite hovedkort.

Dersom dette er en egen overklokking, så sørg for å skru av alt av strømsparing,((C1E, C3, C6), og evt speedstep og spreadsprectum) slik at den alltid er på høyeste klokk. Og deretter ikke la volten stå på Auto.
Har et Asrock Z77 pro-4.
Strømsparing er slått av i bios. Loada noe ferdiglaga innstillinger for 4.4ghz clock i bios. Så økte jeg BCLK til 102 og multiplier til 46. maxfart i turbo 4815 mhz
Så har jeg redusert vcore slik at den ikke går over 1.4
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Nytter ikke å bruke ferdige innstillinger man finner, er greit å bruke som en pekepinn, men ikke noe mer.
Sett bclk ned til 100, og deretter øker du multiplier litt (48 hvis du vil ha samme klokk)
Da bør klokken være låst, men jeg sier ikke dette er en fasit.
Så bør du lese en guide på hovedkortet og dine innstillinger.