Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1366
Hei!
Har forsøkt og google uten og finne noe.

Men er ute etter en Norsk tjeneste som leverer tjenesten epost til brev.

Asså: Per sender meg en epost. Eposten blir printet ut og sendt med posten til meg.

Evt en tjeneste som kan innstaleres på en PI som automatisk printer ut eposten.

Skak brukes av en eldre mann som måtte bruke epost for og motta noe informasjon. Og åpne en pc er ikke aktuelt for han.
Sist endret av 4asd13; 10. januar 2016 kl. 20:07.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ta en pi. Sett opp fetchmail til å hente e-post. Sett opp exim/postfix som lokal mta. Be fetchmail levere til et alias, definert i /etc/aliases som |lpr.

Eventuelt lag eit script som fjerner unødvendige headers og forenkler utskrifta litt, og |scriptet.sh som entry i /etc/aliases
Eller kjør et utskriftsscript i ~/.forward i brukeren eposttilbrev slik at når man sender mail til eposttilbrev@dinRPI2 skriver den ut.
Sist endret av nudo; 10. januar 2016 kl. 21:36.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av nudo Vis innlegg
Eller kjør et utskriftsscript i ~/.forward i brukeren eposttilbrev slik at når man sender mail til eposttilbrev@dinRPI2 skriver den ut.
Vis hele sitatet...
Det er relativt tungvindt, ettersom dei fleste ikkje har fast IP, og mange ISPer blokkerer port 25... Eg er forsåvidt einig i bruken av ~/.forward, men det er betre å bruke fetchmail som daemon til å levere mail frå t.d. gmail til lokal MTA.
Sist endret av vidarlo; 10. januar 2016 kl. 21:37.
Helt automatisk får man vel ikke dette i dag. Hva med å skaffe seg en printer som skriver ut automatisk ved mottak av e-post? Ulempen her er potensialet for spam
Sitat av nomore Vis innlegg
Helt automatisk får man vel ikke dette i dag. Hva med å skaffe seg en printer som skriver ut automatisk ved mottak av e-post? Ulempen her er potensialet for spam
Vis hele sitatet...
GPG kan hjelpe til med denslags.