Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1683
Noen som vet hvor jeg får visum til Ghana? De har jo ikke ambassade her.
Eller kan jeg kjøpe visum på flyplassen i Accra, på samme måten som i Nairobi?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
http://ghanaembassy.dk/content/visa-application

Google Embassies of Ghana -> wikipedia si liste over ambassader -> Danmark -> Google ghana embassy denmark. Presto.
Les nøye og følg instruksjonene på nettsidene til ambassaden i Danmark som Slashdot linker til. vær nøye med riktig sum for betaling av gebyr+porto for retur av pass og skriv riktig gebyr kode og navn i melding på kontooverføring.
De kan være litt firkantete/vanskelige å (misforstå)forstå på ambassaden, men det går alltid i gjennom.

Husk at 30 dagers turist visum ikke kan forlenges, og du kan heller ikke reise inn/ut til naboland med dette.
Du får uansett kun 60 dagers opphold ved innreise, samme hvor langvarig visum du har. da må du forlenge stempelet i passet hos myndighetene der nede.

Si i fra hvis du trenger noen hint angående Ghana. Jeg har bodd i Ghana noen år.

Les Nøye og følg instruksjonene på ambassaden i Danmark sine nettsider(Som Slashdot linker til).

Pass på å betal riktig beløp og skriv melding med Navnet ditt. Har du ingen referanseperson der nede skriv ett kort brev om hvorfor du ønsker å reise til Ghana. Bruk gjerne ett hvilket som helst hotell i Accra som adresse/referanse på skjemaet.

Folkene på ambassaden kan være litt dumme/firkantete og vanskelige å (mis)forstå, men det går alltid bra. Best om alt er i orden på første forsøk.

Husk at 30 dagers turistvisum ikke kan forlenges, med dette kan du heller ikke besøke nabolandene.

Huska at visumene er gyldige for innreise. Skal du være mer enn 60 dager må du forlenge oppholdet hos myndighetene der nede selv om du har 3, 6 eller 12 måneders visum. Du kan gjerne reise ned på 3mnd visum og forlenge oppholdet ut over dette. Det er sjeldent noe stort problem å forlenge oppholdet hos "immigration office"

Hva planer har du i Ghana. Gi gjerne en lyd om du trenger noen tips. Jeg har bodd der nede i noen år.
Sist endret av Afrikaneren; 6. april 2015 kl. 13:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.