Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1598
Driver med noen gamle kassetter, og har kjøpt en Konig usb-adapter/(walkman). Har fått tatt over en el, men kun via mikrofon. (har en liten høytaler kobla til walkmanen) men hvordan kan jeg få overført lyd via USB'n. Sånn at jeg ikke må være helt stiller under overføringa? Prøvd med minijack-kabel fra heasetplug til mic-plug, men det hjelper ikke. Tips
Nå har jeg aldri brukt audacity, men for direkte lydopptak må man bruke asio driver.

http://www.asio4all.com/

Installer den og velg den som driver i innstillinger på audacity. Hvordan du bruker den finner du ut på siden deres eller youtube, men tror det skal være nok å innstallere og sette den som driver i audacity til ditt formål.
Det er da ikke noe problem med direkte opptak i audacity.

Men med usb-adapter må du nok velge den som enhet, lydkort for lyd-inn.

"audio I/O" - "Recording device" eller tilsvarende er det du leter etter.

Avhenger naturligvis av at USB-donglen er installert riktig.
Sist endret av Yalla; 23. januar 2014 kl. 08:29.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg prøver også på å få mine gamle kassetter til PC og har lastet ned Audaplay, men får det ikke til. Hvordan vet jeg at kassettspilleren har kontakt med PC-en egentlig? Har koblet kabel fra hodetlf-inngang til line-in på PC og starter båndet. Ingenting skjer når jeg setter på opptak i Audaoplay. Er det noen grunnleggende innstillinger jeg kan ha satt feil?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har nå skaffet meg en USB-kassettspiller, men sliter med lydinnstillinger i Audacity. Om noen bruker programmet er jeg takknemlig for hjelp. Når jeg skal velge enheter for avspilling og opptak, finner jeg ikke enhetene som oppgis i bruksanvisningen. Enheten under "opptak" skal ifølge bruksanvisningen hete "USB Audio CODEC", men i Audacity finner jeg kun noe som heter "USB Audio Controller". Følgelig får jeg ikke noe lyd i headsettet når jeg spiller av lyd fra kassettspilleren.