Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 765
Hei, jeg skal oppgradere min gaming PC, har flyttet og fikk ikke med meg alle delene, så dette har jeg nå:

MSI GeForce GTX 970
750 watt strømforsyning
250gb SSD disk+ en annen random disk
12gb ram elns
Mid tower

Så det jeg tenker jeg mangler er motherboard, prosessor og kanskje oppgradere til DDR4 ram? ser de har noenpakker på komplett som f eks https://www.komplett.no/product/7836...-core-i7-6700k

hva tenker dere om den?
Har samme CPU og kjøler, men med Asus Z170-A mobo og tilsvarende RAM. Funker dritbra, og kjøleren funker fett. Har ikke OCet da. Har også 970, den funker bra men bottlenecker selvfølgelig en så bra CPU men det er jo forventet. Fint med GPU oppgraderingsmuligheter i fremtiden da.
Anbefaler deg å sjekke kompletts Demovarer.

Fikk satt sammen en relativt grei pc sjøl og gikk for MSI Z170a krait gaming kortet, dette krever da selvfølgelig at du oppgradere til DDR4 ram i samme slengen.

Jeg valgte å sette inn i5 6600k selv da i7 blir litt overkill for min gaming men er svært fornøyd med Ytelsen. Eneste jeg venter på nå er å få inn et nytt skjermkort og har faktisk ikket på MSI sitt 970 kort da dette ble varmt anbefalt av opptil flere i min krets som er gamere. Samt veldig god anmeldelse generelt av forbrukere så jeg gleder meg som en unge da mitt gamle 560 ti for øyeblikket er bottlenecken i min build.

Bygde min av kun demovarer forruten RAM der gikk jeg for innkjøp av nye 2400mhz brikker som var den høyeste klokken før prisen skøyt i været og kan ikke si jeg merker at den mangler noe stort mer for øyeblikket!

Summa summarum tror jeg du vil bli gledelig overrasket over ytelsen, også var det faktisk ikke så veldig dyrt, endte på et sted mellom 5000, med skjermkortet 7-7500 og har da en PC som vil holde en god stund. Og selvfølgelig noe du kan løpende oppgradere for å holde gående.
Sist endret av Coffern; 23. juni 2016 kl. 22:33.