Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2393
Hei.

Finnes det noe som man kan pakke en ekstern harddisk inn i for å bevare den bedre ved frakt?

På forhånd takk
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Bobleplast, ikke at jeg ser hensikten utenom hvis du skal sende den som brevpost eller i bagasje.
Jeg anbefaler å pakke den inn i alminium hvis du skal sende via post.
(Jeg glemte å gjøre dette en gang og hard-disken ble 'erased')

HDD > Alminum > Bobleplast.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kva skal aluminum hjelpe på? Statisk elektrisitet? I så fall bruk ein antistatisk pose. Platene er uansett pakka inn i eit hus av alu og stål.
Enig med slashdot. Glem alu.

Jeg har vært på flyreiser, løpt til bussen/toget/jobben og/eller vært på fylla med en platedisk på slep cirka 2 ganger i uka i snitt i 5 år. Den har både blitt våt og gått i bakken flere ganger, og jeg har hverken sett eller hørt tegn til sure miner fra sektorene ennå.

Pakk disken inn i noe mykt og vanntett, og ikke kast den i bakken eller gni den inn med vann eller basilikum eller kaninsperm i forkant, så går det nok fint. Ta for all del backup, så kan du roe ned noia-en.
Sist endret av immolo; 28. juni 2013 kl. 10:01.
Trådstarter
Takk

Noen fler tips?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av MossFinest Vis innlegg
Takk

Noen fler tips?
Vis hele sitatet...
Hvilke tips forventer du ?

Du har fått de tipesene som er fornuftige, resterende tips vil bare være svada (se aluminium over).
Oh herro there.. ^_^
legg den i microbølgeovnen :P nei men helt seriøst.. antistatisk pose også bobleplast rundt som nevnt over og avhengig av hvordan den skal fraktes legg den i en pappeske.. trenger ikke mer..
Sitat av MossFinest Vis innlegg
Takk

Noen fler tips?
Vis hele sitatet...
Som sagt, du har fått fasit. Bobleplast for støt. En disk som ikke spinner tåler VELDIG mye mer enn en som spinner, så sørg for at den er av (lesearmene i hvilemodus) og avhengig av hvor mye du har tenkt å påføre den av smerte, bobleplast til det holder. Den tåler rimelig mye i utgangspunktet.

antistatisk + bobleplast/skumgummi er fasitsvar her...
▼ ... over et år senere ... ▼
Hva med bærbare pcer? Hvordan bør de helst pakkes inn?
Trenger du å pakke inn en bærbar pc?
Putt den i sekken og nyt turen!
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Trenger du å pakke inn en bærbar pc?
Putt den i sekken og nyt turen!
Vis hele sitatet...
hehe deg om det
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av MossFinest Vis innlegg
Hva med bærbare pcer? Hvordan bør de helst pakkes inn?
Vis hele sitatet...
Kva skal du gjere med den? Om du skal sende den så kan du tenke gjennom korleis den var pakka når du mottok den - med ca. 5-10cm luft på alle kanter, og i plastpose.