Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3595
Hei, når jeg skal prøve å legge til notater og diverse på min kalender får jeg opp denne meldingen:

Du kan ikke endre hendelser i "Funnet i programmer"- kalenderen
Kun kalenderadministratoren og delegater med tillatelse kan gjøre endringer i kalendere som kun kan leses. Hvis du vil gjøre endringer i kalenderen, tar du kontakt med kalenderadministratoren.

Hvor finner jeg kalenderadministratoren, ettersom jeg er den eneste som bruker macén. Hvordan fikses dette?
Du er sikker på du ikke har logget på med gjestebruker?
Trådstarter
12 0
På Macen min er jeg logget på min vanlige bruker.
Du kan jo søke opp problemet på apple-mac-support, eller så kan du jo prøve deg litt fram innstillinger og deretter på generellt. Hvilken mac har du? Er den gammel?
Legger du inn, i rett kalender?

"Funnet i programmer" har jeg aldri vært borti, men som navnet antyder kan dette være en kalendergruppe som kalenderen importerer automatisk fra f.eks mobilen din.

Høyreklikk i margen og opprett en ny kalender. Prøv å legg inn hendelser i den i stedet?
Trådstarter
12 0
Kan prøve med apple support. Har vært på innstillinger. Jeg har mac fra ifjor. Den tynne, i "gull".

Nå funket det! Høyreklikket og opprettet en ny kalender. Takk skal dere ha
Sist endret av Picimol; 24. mars 2017 kl. 21:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.