Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 2993
Kan starte med å si jeg liker sci/fi, thrillere, skrekk men på måten som de gjør det i stranger things / the last of us, fantasy og komedier.

Favorittseriene mine er: Vikings, Sons of Anarchy, Breaking bad og Stranger Things (jævlig basic I know)
Favorittfilmer er: Alt marvel fra før Dr. strange multiverse of madness, Predestination, Ringenes Herre trilogien, Fight Club og Judge Dredd.

Håper det kunne gi et lite innblikk i hva jeg liker om noen har noen gode råd i forhold til hva jeg liker
The Umbrella Academy er sykt kul serie, kom nettopp med en ny og siste sesong.

Sci/fi. reise i tid, drama og veldig spennende. Finner den på netflix ��
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Den islandske serien Katla, som ligger på Netflix, er veldig bra.

Den tyske serien Dark, som også ligger på Netflix, er utrolig bra.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Se alle Marvel filmene i rekkefølge (ment rekkefølge)
The boyz

Du hadde digga the boys på amazon gi det 5 episoder

Det er kansje beste serien i verdenshistorien
Sist endret av Slu rev; 18. august 2024 kl. 04:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Min subjektive mening om the boys er at det er verdens teiteste serie, teitere enn silent Bob og jay, men serien er skamfet så jeg og anbefaler den .
Dark, The OA, Sense 8
Finnmarking
Liker du scifi vil jeg anbefale The Expanse, digger den. For all mankind er også bra.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Travelers
Dark Matter på apple tv + er bra sci fi. 3 body problem på netflix er også konge sci fi.
Your honor - (her spiller Bryan Cranston, eller Mr. White om en vil).

Så har en jo alltids Mr. Inbetween.
Om du har apple tv+: Silo
Har du sett the punisher serien fra Marvel?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
50 7
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Se alle Marvel filmene i rekkefølge (ment rekkefølge)
Vis hele sitatet...
Det her gjør jeg MINST 2 ganger i året
Vikings er det største søppelet jeg noen gang har sett. Så tviler vi her samme smak men la gå.

Succession
Six Feet Under
The Wire
Better Call Saul
Fargo
Deadwood
Mindhunter
Wilfred (med Elijah Wood)
Sist endret av TrippyKing; 30. august 2024 kl. 19:39.
Jeg tror du kommer til å like Cosmos: Possible Worlds hvis du gir det en sjans. Mtp. hva du ramser opp så kommer du til å elske CGI'en pluss at du kanskje lærer noe underveis Gi det 10min av første episode før du sier nei, dette er ikke kun for space geeks. Veldig lettfattelig og utrolig sexy!
firefly anser jeg som en av de bedre seriene noengang produsert.

Blanding av wild western og sci-fi
▼ ... over en måned senere ... ▼
Twin Peaks
Severance, Devs, The fall of the house of Usher
Serien ' From ' matcher din beskrivelse. Finnes bla på Netflix.
Miniserie 6 episoder.
Wyatt Earp & The Cowboy War - Netflix. Toppnotch
Sitat av Drugs Vis innlegg
Serien ' From ' matcher din beskrivelse. Finnes bla på Netflix.
Vis hele sitatet...
Denne støttes!
The Penguin fra "Batman" universet er hittil en kjempeserie
Trådstarter
50 7
Sitat av Bombasa Vis innlegg
firefly anser jeg som en av de bedre seriene noengang produsert.

Blanding av wild western og sci-fi
Vis hele sitatet...
Den her hva kanon bra kjipt det bare er en sesong
Twin Peaks er noe gammelt i nåtidens streaming og serieverden.

Jeg er ikke den som har sett mange serier, men den klassikeren er noe jeg vil anbefale de fleste
Mine favoritter

From
The expanse
Rogue heroes
Valley of tears
Handmaids tale
Game of thrones
Umbrella Academy
Z nation
The last of us
Chernobyl
A history of witches
Kingdom
Fringe
Lost in space
Rain
Alice in borderland
The man in the high castle.

Et par timer med god tv her. Hva f har jeg egentlig gjort de siste åra
▼ ... over en måned senere ... ▼
Arcane Season 2
▼ ... noen uker senere ... ▼
Uten å svare helt spesifikt på det du spør om (Hey, prøvde!). God del dop, god del 'gangsterfilmer'.

- En dag och en halv (Svensk: Feminisme, Narcissisme, galskap, sjuke kvinnfolk, råttent system)
Sist jeg så den filmen, så greide jeg ikke bli helt klok - HVEM er liksom the bad guy? eeehhm.... "Bad GUY"

- No Country for Old men
- 8 Mile
- Bruce Lee - Enter The Dragon
- Kill Bill
- When They see us (SERIE: politi/minoriteter, USA)
- Jackie Brown (110th street)
- Requiem for a dream (Heroin, avhegighet)
- A Prayer before dawn. (Yaba, heroin, thaiboksing, thaifengsel:Basert/sann historie.)
- Babel (3/ eller 4? Separate hendelsesforløp
- Blood Diamond
- Carlito's Way (Al Pacino)
- Cidade de Deus (Brasil, slumbarn)
- Snabba Cash
- Pusher trilogien (1'ern er best /2'ern: døll men slutten gjør filmen verdt å se/#3'ern= Lættis, blod, "partering". Serbere. Albanere, Polakker. King kong of Copenhagen.
Sitat av Planthasjen Vis innlegg
Uten å svare helt spesifikt på det du spør om (Hey, prøvde!). God del dop, god del 'gangsterfilmer'.

- En dag och en halv (Svensk: Feminisme, Narcissisme, galskap, sjuke kvinnfolk, råttent system)
Sist jeg så den filmen, så greide jeg ikke bli helt klok - HVEM er liksom the bad guy? eeehhm.... "Bad GUY"

- No Country for Old men
- 8 Mile
- Bruce Lee - Enter The Dragon
- Kill Bill
- When They see us (SERIE: politi/minoriteter, USA)
- Jackie Brown (110th street)
- Requiem for a dream (Heroin, avhegighet)
- A Prayer before dawn. (Yaba, heroin, thaiboksing, thaifengsel:Basert/sann historie.)
- Babel (3/ eller 4? Separate hendelsesforløp
- Blood Diamond
- Carlito's Way (Al Pacino)
- Cidade de Deus (Brasil, slumbarn)
- Snabba Cash
- Pusher trilogien (1'ern er best /2'ern: døll men slutten gjør filmen verdt å se/#3'ern= Lættis, blod, "partering". Serbere. Albanere, Polakker. King kong of Copenhagen.
Vis hele sitatet...
Mange gode forslag her. Virker som det for det meste er science fiction og undersjangere av dette TS kanskje er ute etter. Ser at Dark (https://www.imdb.com/title/tt5753856/?ref_=ext_shr) er nevnt lenger opp i tråden, og må si det er den beste serien innenfor sin kategori jeg har sett. Castingen er helt sinnsyk. Denne er tung å se, for du må virkelig se å følge med på hva som skjer, det er veldig lett å falle ut, for så å bli helt lost om hva som egentlig skjer, og hvem som er hvem. Anbefaler de av dere som har tålmodighet, og liker å tenke/reflektere underveis. Den havner vel på førsteplass når det kommer til "mindfuck" for min del
Skrekkfilm:

- SAW 1, 2 & 3
- Descent
- The Ring

Drama/Adventure/Komedie/annet

- Rain Man
- Hunger Games
- Ali G indahouse (komedie, samme karen som "Borat". Sascha Cowen elns, orker ikke google)

Gangster/Crime:

-Menace to society
-Até ver a luz (Portugal/Sveits. Portugisisk kreol. Engelsk tekst @ Youtube)

Weird til tider, men innafor. Hitter kanskje annerledes om du har vært i akkurat den situasjonen, eller veldig nær

Angående sci fi.... Jeg tenkte på en film, husker ikke navnet - Handler om en liten gutt som får en bror som er "Robot" elns, husker ikke helt nøyaktig, noen som vet hvilken jeg mener?
Angående sci fi.... Jeg tenkte på en film, husker ikke navnet - Handler om en liten gutt som får en bror som er "Robot" elns, husker ikke helt nøyaktig, noen som vet hvilken jeg mener?
Vis hele sitatet...
Du tenker vel ikke bare på A.I. Artificial intelligence fra 2001? Var det første jeg kom på, andre filmer som kan stemme er "Bicentennial Man", fra 1999? Eller "Chappie" fra 2015? Har du eventuelt noen flere detaljer om filmen du ikke husker? Jeg kan prøve å finne ut hvilken film du sikter til
Sist endret av Candiru; 1 uke siden kl. 08:53.
American History X
Romper Stomper (Australia, Russel Crowe)
La haine / Hatet (Fransk)

Du naila den kjapt. Artificial Intelligence høres riktig ut. Hauger av år sida jeg har sett, var guttunge sjæl trur eg.

Pulp Fiction, Scarface, Gudfaren... typ de der - hadde jeg ikke tenkt å nevne. Pga - "alle har sett" fra før av.
Matrix kan man si det samme om. Er ikke alle som ser de linjene som trekkes. Fra sci-fi til virkeligheten. Uten det så blir det døllt. Spør du meg så er det topp 10 ever uten tvil, kanskje topp 3.
^M.V.H. en som vanligvis ikke er spesielt begeistra for science fiction
^Plantasjen
Sist endret av Planthasjen; 1 uke siden kl. 09:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du naila den kjapt. Artificial Intelligence høres riktig ut. Hauger av år sida jeg har sett, var guttunge sjæl trur eg.
Vis hele sitatet...
haha, der kan du se... Sammen er vi dynamitt

Er det andre filmer du kommer på, men ikke husker tittel så gjerne få dem frem, mange gode forslag her sålangt
Action: Tror jeg må være kjedelig og si 'Die Hard:#1
Igjen, lenge siden. Er ikke sikkert jeg hadde sagt det samme i morra, om jeg så den igjen i kveld

Barn/Adventure/etc:
-Lillefot & vennene hans
- Never ending story (F for en nostalgi, den sangen - husker jeg satt inne på en viss bar i Phnom Penh, i godt selskap. God og stein, etter 9 måneder pause fra røykings, turte ikke i Thailand)

Fargo og et par andre har jeg latt være å nevne pga de allerede er nevnt.
Action: Tror jeg må være kjedelig og si 'Die Hard:#1
Igjen, lenge siden. Er ikke sikkert jeg hadde sagt det samme i morra, om jeg så den igjen i kveld

Barn/Adventure/etc:
-Lillefot & vennene hans
- Never ending story (F for en nostalgi, den sangen - husker jeg satt inne på en viss bar i Phnom Penh, i godt selskap. God og stein, etter 9 måneder pause fra røykings, turte ikke i Thailand)

Fargo og et par andre har jeg latt være å nevne pga de allerede er nevnt.
Vis hele sitatet...
Die hard er også et godt valg, men den har vel alle akkurat fått med seg nå som vi akkurat har rukket å legge julen bak oss? Virker som alle Tv-$tasjoner sender den filmen minst 5 ganger ila julen.

Fargo er også en fantastisk film, og til de av dere som har sett den, og likte den, så anbefaler jeg også serien.

Neverendig story/den uendelige historien gir meg også helt vill nostalgi, skal torrentes med en gang
Sist endret av Candiru; 1 uke siden kl. 09:17.
Siden ingen har nevnt den fra før: Outsiders, serie fra 2016 https://www.imdb.com/title/tt4816626/
Jeg velger å følge denne tråden så jeg kan se tilbake for serietips.
Trainspotting
True Detective Sesong 1

The Prestige - av Christopher Nolan

American Gangster - med Denzel Washington

Predator - filmen med Arnold i hovedrollen

Predators - den med Adrian Brody som hovedrolle

Interstellar - Christopher Nolan

Batrman Begins - Christopher Noaln

Heroes Sesong 1

---

Er de jeg kom på nå.
Mange av disse er sikkert nevnt fra før, men her er mine tips
Breaking Bad
The Sopranos
Mindhunter
The Serpent
True Detective s1
Better Call Saul
Snowfall
Two and a Half men

Filmer:
Requiem for a Dream
Oslo, 31 August ( så den her om dagen, muligens den beste filmen jeg har sett på 2-3 år hvertfall)
Fight club
American Physcho
Verdens værste menneske
Seven
Sist endret av HeiG2006; 1 uke siden kl. 00:45.
nye serien vargasommar virker lovende
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Marvel Universe - What If.. - Hvordan hadde superhelter endt opp om visse ting var annerledes.

Secret Level - Antologi, litt som love, death & robots/Black mirror - men hver episode er basert på et spill. Mye forstyrrende, samt blod og gørr.
Praetendere
Jorg's Avatar
Kan anbefale Presumed Innocent med Jake Gyllenhaal i hovedrollen, juridisk thriller-serie.
Sist endret av Jorg; 1 uke siden kl. 19:21.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det er jo tusen på tusen av mulige anbefalinger her.
Nøyer meg med ca en håndfull filmer for i kveld..
-
Monthy Pytons udødelige: " Meaning of Life "
https://www.imdb.com/title/tt0085959/?ref_=fn_all_ttl_1
-
Terry Gilliams burleske tolkning av Orwells 1984: " Brazil "
https://www.imdb.com/title/tt0088846..._in_0_q_brazil
-
Morsom parodi på Star Trek og lignende Scifi Univers: " Galaxy Quest "
https://www.imdb.com/title/tt0177789/?ref_=fn_all_ttl_1
-
En av mange gode fra Stanley Kubrick : " Dr. Strangelove "
https://www.imdb.com/title/tt0057012/?ref_=fn_all_ttl_1
-
Og Rob Reiners romantiske dramakomedie : " The Princess Bride "
https://www.imdb.com/title/tt0093779/?ref_=vp_vi_tt
-
For når det passer :- )
Sist endret av herognå; 22 timer siden kl. 00:00.