Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1646
Hei, jeg skal kjøpe en telefon. Fint om den ligger mellom 6000-8000 kr.

Jeg prioriterer følgende:
Batteri
SD kort, evt 256gb lagringsplass
Et kamera som er brukbart (trenger ikke å brenne av tusenvis av kroner med andre ord).

Det kan hende at jeg får lyst til å roote telefonen min en dag, SÆRLIG hvis det kommer nye bloatware på telefonen medbrakt. Som blir veldig kjipt hvis Knox eller annet ræl som lager arr for garantien.

Google Pixel virker fristende, ettersom at jeg da bare blir spionert på av ett selskap, men også fordi det er telefonen som garantert får mainstream custom rom support + veldig god support lifespan.

Hva tenker dere?

Ps: må være ny, brukt er uaktuelt
Skjekk ut Motorola sine.
A modellen til Pixel er vel det riktige svaret her..
Ville sjekket ut Xiaomi mtp dine kvalifikasjoner. Hadde en MI 6 en gang og det er ærlig en av de beste jeg noen sinne har hatt, hilsen Apple bruker.
Jeg mener Iphone er i særklasse det beste, mtp på oppdateringer, software, og brukervennlighet. Men disse kinesertelefonene holder mer enn nok, om du bare leser VG og skal ha fantastisk batteri.
Jeg bruker kun Samsung. Holder i massevis. Det eneste som irriterer er all den bloatware som ikke kan fjernes.
Iphone helt klart
Om du ikke finner en brukt til bra pris kan du ikke forvente mye av mobilen. Man får ikke mye til 6000kr i dag. Noen nevner 2000kr. Det vil bare gi irritasjon der mobil er treg og lagger. Lite RAM, svak cpu og dårlig batteri.
Man får det man betaler for, enten du er android eller Apple koster de ganske likt for toppmodeller i dag. Du må også huske på om en kjøper eldre modell vil de vare kortere før de ikke får updates lenger og apper vil stoppe å virke en etter en når krav om FW settes.

Nå er mye av grunn mobiler ligger på 15-30k i dag at krona er svak med dollar over 11kr, i 2008 var dollar nede i 5kr
Finnes jo masse fine Iphoner, nærmest ubrukt til 6k på Finn. F.eks en 13 Pro, den slår alle disse kinesertelefonene.
Sitat av klattus Vis innlegg
Finnes jo masse fine Iphoner, nærmest ubrukt til 6k på Finn. F.eks en 13 Pro, den slår alle disse kinesertelefonene.
Vis hele sitatet...

Iphone holder seg i godt i pris og vlle kjøpt en iphone 13 til 6k, den lever ikke så lenge før den mister updates. Eneste som er bra når du bestitter en eldre iphone er lett og selge og får bra betalt.
Sitat av RapTouR Vis innlegg
Iphone holder seg i godt i pris og vlle kjøpt en iphone 13 til 6k, den lever ikke så lenge før den mister updates. Eneste som er bra når du bestitter en eldre iphone er lett og selge og får bra betalt.
Vis hele sitatet...
Nja. Vil si en 13 Pro, som jeg ser går for rundt 4.5k på Finn er en knalldeal, super tlf. Hadde Xiami en gang, latterlig treg i forhold.
Sist endret av klattus; 8. desember 2024 kl. 16:15.
Ville kjøpt en iphone 13 jeg også.
Jeg liker nothing phone telefonene, de har også lite/ingen bloatware.
https://www.elkjop.no/brand/nothing/...hone-telefoner
Om android ville jeg kjøpt Pixel 8 eller 8a.
Sitat av klattus Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Kjøpte for ikke så lenge siden en 13 pro til 3850kr som var så å si strøken. Det med å kjøpe brukt Iphone så må en nesten også ta høyde for ett batteribytte. Hadde aldri betalt 6000kr for en 13 pro. Det er den rett og slett ikke verdt.
Nå har jeg og vidarlo sletta unna en haug offtopic pisspreik fra en haug med bedrevitere, lag en egen tråd eller gi faen i å Kommentere bare for å kommentere.