Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 553
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sliter sinnsykt med spenninger i hals og ansikt pga angst. Noevsim funker til dette utenom cannabis da
Diazepam og clonazepam har begge effekter som kan hjelpe med dette. Det blir fort en slippery slope, men regner med du er klar over det.
Bruker diazepam for spenninger i ryggen men det er såppass sjeldent at det ikke er noe problem mtp avhengighetsfare.
Clonazepam har en fin muskelavslappende funk, men som DrDeath skriver så er du vel klar over at det er ikke noe man pakker i seg hver dag.
Sist endret av TrippyPippi; 26. mars 2023 kl. 23:41.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du spør etter benzo, og da er nok Valium/Stesolid best for muskelspenninger. Ganske avhengighetsskapende, så vil vel ikke anbefale det.

Et svakt opiat som Paralgin forte demper angst og er muskelavslappende. Det er også avhengighetsskapende, men bruker du det fornuftig vil det nok fungere. Har selv brukt Paralgin forte for smerter i mer enn 10 år, og bruker fortsatt en stabil, lav dose.

Neurontin kan kanskje også hjelpe deg. Blir brukt off-label som angstdempende, og har også smertedempende egenskaper. Hjelper også på søvn, og er et c-preparat så ikke så vanskelig å få utskrevet om behovet er der. Har også avhengighetspotensiale, og en betydelig bivirkningsprofil, men i lave doser (opptil 1200 mg) opplever jeg ikke bivirkninger.

Foruten medikamenter så kan nok fysisk aktivitet hjelpe, slik som turer i skog og mark. En varmeflaske synes jeg hjelper på muskelspenninger.

Angst er kjipe greier, men å vikle seg inn i medikamentavhengighet i tillegg er enda kjipere.

Ønsker deg lykke til.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Et svakt opiat som Paralgin forte demper angst og er muskelavslappende.
Vis hele sitatet...
Er du sikker på det? Det var det første jeg prøvde mot muskelspenninger men funka absolutt ikke.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Er du sikker på det? Det var det første jeg prøvde mot muskelspenninger men funka absolutt ikke.
Vis hele sitatet...

Ja, det er jeg sikker på. På meg fungerer Paralgin forte effektivt på muskelspenninger. Har helt klart også tydelig angstdempende virkning.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, det er jeg sikker på. På meg fungerer Paralgin forte effektivt på muskelspenninger. Har helt klart også tydelig angstdempende virkning.
Vis hele sitatet...
Men tror det er vanskelig å få det via resept får muskelspenninger om det var det TS tenkte.