Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 907
Hei!

Er det noen som bruker å oppleve fysiske sensasjoner som ømhet i muskelfester eller liknende i en viss tid etter å ha tatt spiss fleinsopp?

Jeg bruker å få sitvhet og ømhet i musklene rundt hofta og opp mot området rundt halebeinet. Det kommer også sensasjoner som prikking/kiling enkelte steder i mageområdet (kjennes ut som i huden/musklene). Noen ganger kommer det små, lokale, bevegelser i magemusklene som jeg ikke har til normalt. Ingen av sensasjonene er spesielt intense.

Dette kan vare i opptil noen uker etter jeg har tatt en dose og er kraftigere og varer lenger jo større dose. (Alle doser har jeg tatt fra samme batch av oppkværnet og sammenblandet sopp).

Fikk tatt blodprøver hvor de spesifikt så på indikatorer på lever- og nyrefunksjon både 3 dager og noen-og-20 dager etter jeg hadde tatt den første dosen (som også er den største jeg har tatt) men de var helt fine.

Har vært veldig nøye på å studere kjennetegnene på hver enkelt sopp da jeg plukket og er sikker på at alle er spiss fleinsopp.

Det ville vært veldig interessant å vite om andre merker liknende ettervirkninger.
Aldri hørt om eller opplevd selv. Kan det være at du blir anspent under trippen og kanskje bruker de musklene mer enn vanlig?

Jeg kjenner til kiling og prikking i mageregionen mens man er på vei opp til platået, men tror det har mer med fordøyelsen av soppen å gjøre.
Sist endret av Expialidocious; 25. mars 2023 kl. 11:59.
Mulig det er på grunn av anspenning ja. Merker det som dagen etter en trip og dette med magen kommer etter et par dager, også om jeg har filtrert bort soppmassen med et kaffefilter.

Første gang var jeg også temmelig utmattet den første uka etter trippen med ganske rare symptomer som jeg aldri har hatt før. Uka etter det hadde jeg en del svimmelhet og noe utmattelse.

Har hatt en del hypoteser om hva det kan være og heller litt mot at det må være en slags stressreaksjon. At det kanskje har noe å gjøre med at nervesystemet blir overstimulert. Evt. at det har noe å gjøre med at man kanskje blir mindre sensitiv for serotonin en stund i etterkant da man i hvert fall får toleranse mot psilocin. Ettersom det er en del serotoninreseptorer i magen kanskje det er noe som skjer med nervesystemet der som gir disse effektene i etterkant. Men alt dette blir jo bare gjetting.

Men hvis ingen andre har opplevd noe liknende er det noe som må være galt med batchen av sopp eller meg...

Enten blir jeg veldig lett påvirket eller så er batchen veldig potent. 0.5 gram er nok til at jeg havner på det jeg vil si er en level 2 trip som det er beskrevet på shroomery.
Sopp er ofte tungt å fordøye. Hva skjer visst du spiser mye sjampinjong f.eks? Kan være noe IBS lignende. Veldig vanlig

Edit: Det med hofta kan være artrose eller lignende. Betennelse tilstand. Det hele gir mye mening nå som jeg faktisk leste innlegget.
Sist endret av kastrertHankatt; 25. mars 2023 kl. 17:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har ikke hatt liknende problemer ved å spise mye sjampinjong. Uansett filtrerer jeg bort det aller meste av soppmateriale. Første gang jeg tok det spiste jeg soppmaterialet og det ga en litt kvalmende følelse en kort periode under trippen. Den gangen fikk jeg mer kraftige symptomer både i mageområdet og i hofteområdet i etterkant men da tok jeg riktignok en større dose.

Mulig det er en betennelsestilstand i hofta men det går bort igjen en stund etter trippen (blir mildere og mildere over uker til det er borte). Kanskje virkestoffet av en eller annen grunn fremkaller det.

For å sjekke om det faktisk er pga. psilocybin/psilocin burde jeg kanskje fått testet med noe cubensis men det har jeg ingen anelese om hvordan man får tak i.
Jeg skal aldri spise spiss fleinsopp igjen… jeg tok en håndfull, tygde det ikke til grøt noe som man skal gjøre pga fordøyelse, var småkvalm under hele turen til jeg plutselig bare LØP inn på badet.

Spydde i vasken, og ærlig jeg vet ikke om det var fordi jeg var på tur, men spyet var blått ass. Trodde jeg hadde kastet opp en smurf eller noe, så prøvde jeg lemontek aller hva det kalles altså te 2 dager etterpå, helt fint det
Hm. Er det kun denne batchen med sopp det gjelder? Hva med cubensis, LSD, 2cb osv ? For meg høres det ut som det oppstår noe betennelse av en eller anen grunn. Jeg er ikke lege men vet hvor mye rart en litt spesiell mage kan forårsake. Ville vært forsiktig, magetrøbbel er ikke noe spøk.
Dette er den eneste batchen jeg har prøvd og har ikke prøvd noe psykedelika tidligere. Hadde vært bra å få testet med cubensis for å finne ut om det er pga. psilocybinet, men aner ikke hvordan jeg skal få tak i det. Mulig å ta en tur til Nederland og teste der kanskje...

Vil være litt forsikig videre ja!