Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1677
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, ble for en tid tilbake tatt for å kjørt ruspåvirket av THC. Blodprøve og tester ble tatt. Fikk førerkort tilbake.
Men nå saken oppe til retten pga 0,6% i blodet.


Er det best å bare tilstå ruskjøring?
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde du drukket? Var det alkohol de fant, 0,6 i promille?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hadde du drukket? Var det alkohol de fant, 0,6 i promille?
Vis hele sitatet...
De regner thc om til promille
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
De regner thc om til promille
Vis hele sitatet...
Stemmer dette.

Jeg har vært i retten en gang, og da ble det vel mye kluss. Da jeg sa at jeg ikke vet helt hvordan jeg skal stille meg til å tilstå ruskjøring, da jeg ikke følte meg ruset, og ikke ville kjørt i en ruset tilstand.

Men jeg sa at jeg er skyldig i forhold til deres lover og regler. Fikk ikke første runde som en tilståelsesdom. Men sendte mail i etterkant å forklarte problemstillingen.

Føler det sitter langt inne å skulle innrømme ruskjøring da jeg ikke hadde røyket på nesten 24 timer, en god natts søvn, og en full dag på jobben før jeg ble stoppet.

Men om det gangner meg så ønsker jeg jo det. Vil bare ikke at det skal bli noen større konsekvenser ved å gjøre det.

Beklager rotete innlegg.
Med all oppmerksomheten rundt at Politiet har håndtert samtlige narkosaker feil de siste 20 årene, burde kanskje "klimaet" være bra for å faktisk kjøre denne promillekalkulatoren deres for retten? Se om du får "lurt" Elden utpå over f.eks Twitter
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Med all oppmerksomheten rundt at Politiet har håndtert samtlige narkosaker feil de siste 20 årene, burde kanskje "klimaet" være bra for å faktisk kjøre denne promillekalkulatoren deres for retten? Se om du får "lurt" Elden utpå over f.eks Twitter
Vis hele sitatet...
Dette har allerede blitt diskutert mye av "narkotwitter" og de har prøvd å få svar fra offentlig hold om hva, om noe, forskning de baserer denne idiotiske kalkulatoren på. Men det har ikke gått sånn kjempebra. Om det blir liberalisering av ruslover, eller bare det at riksadvokaten har bedt betjentene følge loven, gjør vel at de går enda hardere på "ruskjøring" enten folk er rusa eller ikke.
Grenseverdier er allerede satt og de ble revidert i 2021 av mørland og co
Ref
"Revidering av «forskrift om faste grenser for påvirkning av andre berusende eller bedøvende middel enn alkohol m.m.» Rapport fra referansegruppe mai 2021"

THC omregnet til promille består i samme grad som først bestemt i 2012.

Med andre ord du er fucked, hvis du ikke er forberedt å kjøre saken hele veien til Høyesterett.

Kontakt elden advokatbyrå først som sist, han er den som har absolutt best kunnskap i disse typer saker og gjør som du blir rådet til.

Freakforum er synse og følelsebasert sted å ta opp juridiske råd, dette gjelder ditt liv og virke
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg skjønner hva du mener: at du ikke lenger er påvirket så mange timer etter røyking. Men du har nå en gang dette nivået påvist i blodet og da ryker du.
Jeg drakk tungt for noen år siden, jeg var så vant til å ha promille at jeg fungerte mer normalt med promille rundt 1 enn null. Skyhøy toleranse gjorde at hadde godt over 3 i promille når jeg var beruset, og jeg var sikker på at jeg var klink edru når jeg hadde 0,8 en gang. Poenget er at grensene må gjelde for alle, selv om en uvant 18-åring har helt annen påvirkningsgrad på 0,8 enn det jeg hadde så må jo grensa gå et sted. Jeg kan ikke ha høyere promillegrense enn andre bare fordi jeg ikke føler meg påvirket.
Håper du skjønner hvor jeg vil? Grensa må gå et sted, sånn et det bare.

Jeg ville kjørt tilståelsessak og tatt rabatten på det. Blir ei lita bot, noen dager betinget og sikkert noen mnd beslag.
Når du er busta av prøveresultat er det ikke noe å vinne på å ikke tilstå. Så får du litt mildere straff