Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1889
Hei!
Advarsel* skrivefeil og lang tekst* frustrertjente

Jeg begynte hos sonans(privatskole) for å ta opp noen fag. Men jeg har i flere år slitt med plager i magen som gjør at æ flere ganger har vært hos legen og på sykehuset.

Det startet med at æ meldte mæ inn hos sonans og kjente at mine plager ble alt for stor. Jeg sendte legeerklæring på at æ skulle slutte. Sonans mene at det va lægeærkleing for fravær, så æ sendte en ny legeærklering. Legen min sir at det e det andre brevet hun har skrevet for å bevise at dette va sluttattesten for sonans.

Sonans sendte derfor dette til lindorff å krever at æ skal betale for dette. Har vært hos Namnsmannen men fikk lite til hjelp. No e æ videre i saken der æ har hentet en ny legeærklering for dette. Dem har godtatt så langt at æ skal bare betale for høsten 2015 å ikke våren.

Æ bare treng hjelp og litt støtte på ka gjør æ for å slippe å betale 40tusen for en skole æ aldri gikk på? Skal møte dem imårra å legge frem den nye legeærkleringen men e det nok?

Hjelp....
Det første du må gjøre er å bestride kravet. Da må kreditor legge frem oppstilling over kravet og kravsgrunnlag. I mellomtiden kan de ikke ta saken videre, eller legge på renter og gebyrer. Så skal du få muligheten til å legge frem saken fra din side.
Er det kommet så langt at du er hos namsmann eller forbi, så ville jeg søkt råd hos noen som har peiling, jussbuss eller lignende.
Trådstarter
3 0
Har desverre ikke hatt muligheten til å søke råd hos noen av dem.. derfor æ prøve desperat her siden æ skal møte dem imårra.. fikk bare en dårlig følelse
Det går ikke så langt som til namsmannen uten at du har hatt plenty av tid til å søke råd rundt om.
2015 er 2 år siden.
Du kan svelge kamelen og betale for det halve året, kansje de er grei å lar deg slippe renter og gebyrer.
Trådstarter
3 0
Problemet e at æ no før sommeren at æ har fått brev. Trudde alt va over siden æ ikke hørte noe i fra dem etter æ viste legeerklæringen
Kravet er gyldig i ti år eller uendelig hvis de sender deg en regning med jevne mellomrom.
Parten de nå er Lindorff, Sonans har solgt kravet til dem.

Letteste måte er å betale dem, få til en avbetalingsplan og føg den

Den andre måten er å bestride kravet, men her har de allerede redusert ned til første halvår og er kanskje ikke villig til å gå lavere.
Det går vel an og sende mail til jussbuss og høre om hjelp.
Men skal du bestride så må du samle sammen alt av papirer du har sendt inn alt du har mottatt og ha klart.

Lindorff er ikke roboter, men de skal ha inn penger. Ta kontakt med dem og prat rolig og saklig med dem, men sørg for å få alt skriftelig, ikke tro men vit gjelder når det kommer til inkasso selskap