Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1645
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,

Er nylig ferdig med en master i IT, eller mer spesifikt en linje som omhandler kunstig intelligens. Jeg har dog blitt DET skolelyset, og vil studere mer. Det har ikke noe med at jeg ikke vil ut i arbeidslivet - men jeg vil rett og slett bare tilegne meg mer kunnskap!

I den forbindelse så lurer jeg på om noen har noen kule forslag til hva jeg kan søke til neste år? Jeg skjønner at dere ikke kan spå hva slags person jeg er, men jeg er mer ute etter utdannelser/yrker som man kan gjøre seg erfaringer i, også ta det inn i "IT-verdenen". F.eks finne utfordringer til folk som jobber i et yrke, for å så etter noen år begynne å utvikle noe som kan komme til nytte for denne yrkesgruppen.

På et generelt grunnlag er jeg ute etter et yrke til som kan kombineres med programmering, elektronikk og ingeniørkunst.

Jeg har vurdert landbruksfag (ja, du leste riktig), medisinstudier, biologi, arkitekt, byggingeniør, psykologi (:O) og lignende. Med all den syke teknologien som kommer i årene fremover ser jeg for meg at det vil dukke opp ideer og behov for ny teknologi, og hvis man allerede har erfaring fra begge "leirene" kan man nok finne seg en nisje eller to.

Hva er deres tanker om dette, og har dere noen gode forslag?
"Øko-Terrorist"
Kybernetikk/Robotikk eller Automasjon?
Hva med en PhD? Da kan du jo jobbe med forskning og innenfor akademia i evig tid!
En relativt trygg løsning er å kombinere IT med siv.øk eller finans. Det gir deg kunnskaper du vil kunne utnytte om du starter eget, jobber i et annet selskap, eller blir konsulent, og er i tillegg et svært godt utgangspunkt om du har lederambisjoner. Hvis du har lederambisjoner er også juss et godt valg. Kombinasjonen av høyere fagutdanning og økonomisk eller juridisk utdanning er ettertraktet i mange bransjer.