Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2496
Okey, forrige torsdag så bestilte jeg 1/8 med spice med min mor sitt bankkort fra deva-ethnobotanicals og jeg trodde at jeg skulle få det i postkassa idag.
Vel, det gjorde jeg ikke... Det jeg fikk var et brev fra posten om at "navnet til mora mi" måtte komme og hente pakken på postkontoret, det er jo greit for da kan jeg jo bare få noen andre til å gjøre det men de skal også se legitimasjonen til "navnet til mora mi".

Jeg har 14 dager på meg på å hente den men jeg er bare 15 år og kan ikke si det til mora mi heller, trenger hjelp om hvordan jeg får tak i pakken uten at mora mi skal finne det ut
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av playozzy
Okey, forrige torsdag så bestilte jeg 1/8 med spice med min mor sitt bankkort fra deva-ethnobotanicals og jeg trodde at jeg skulle få det i postkassa idag.
Vel, det gjorde jeg ikke... Det jeg fikk var et brev fra posten om at "navnet til mora mi" måtte komme og hente pakken på postkontoret, det er jo greit for da kan jeg jo bare få noen andre til å gjøre det men de skal også se legitimasjonen til "navnet til mora mi".

Jeg har 14 dager på meg på å hente den men jeg er bare 15 år og kan ikke si det til mora mi heller, trenger hjelp om hvordan jeg får tak i pakken uten at mora mi skal finne det ut
Vis hele sitatet...

Det er en grunn til at ikke 15 år gamle gutter skal bestille slikt. Leste du ikke da du bestilte at man må være 18 år gammel?

Men alikevel, så vil jeg så at du sitter fint i det. Siden at hvis du ikke henter den, så får du purrebrev på det.
MEN; Er det sent på oppkrav, så får du ikke noe mer brev på det, tror jeg. Da kan du bare skrive under for moren din og hente det.
Trenger ingen mer legitimasjon. Bare en underskrift og penger. Har henta ting på oppkrav for mamma mange ganger
hvordan vet jeg at det er oppkrav og må man betale noe der?
Følger du ikke med når du bestiller fra nettet, eller?

Uansett, står det på hentelappen fra posten at du må betale noe da?
Står ikke at jeg må betale noe, står "Leveres ut vet ditt lokale hentekontor. Vennligst vis gyldig legitimasjon.".
Jeg bestilte noe forrige uke men det kom rett i postkassa så tippa at dette skulle det også, men funker det at jeg tar hennes legitimasjon og viser det og sier at hun er mora mi men at hun er syk og sa at jeg skulle hente det for henne?
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av playozzy
Står ikke at jeg må betale noe, står "Leveres ut vet ditt lokale hentekontor. Vennligst vis gyldig legitimasjon.".
Jeg bestilte noe forrige uke men det kom rett i postkassa så tippa at dette skulle det også, men funker det at jeg tar hennes legitimasjon og viser det og sier at hun er mora mi men at hun er syk og sa at jeg skulle hente det for henne?
Vis hele sitatet...

Høres ut som oppkrav. Bare skriv under som henne, du og gå og hent det

Det eneste som kan skje, er at de ber deg komme tilbake senere med moren din, noe jeg ikke regner med.

Men skriv under som hu, og hent =)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du kan prøve å ta med pakkelappen på postkontoret, og sei at du har fått beskjed om å hente pakken for ho. Det er en sjans for at det funker. Verste som skjer er at dei ikkje gir deg pakken.
Ja men det står enda at jeg må vise gyldig legitimasjon, noen som har gjort det samme og vet om det funker? Og skal jeg ta med hennes legitimasjon?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg har selv hentet mange ganger i mitt mors og min fars navn uten noe legitimasjon, bare å si at du henter det for de siden de er på ferie i 4 uker eller.no
Dæven, det var jo faktisk jævlig genialt...
Takk AtXbYeA
det står i førsteposten at han brukte moren sitt bankkort da han bestilte, så høres ikke ut som oppkrav for min del. Jeg har jobbet i posten og de fleste der jeg jobbet var ganske greie når det gjaldt henting av pakker, har du samme etternavn som mora di går det sikkert greit. Bare si hun ba deg hente den for henne hvis de spør.
Men sier ikke nei takk til flere svar akkurat

Har faktisk ikke samme etternavn, men jeg tar ikke med egen legitimasjon så de vet ikke at jeg ikke har samme etternavn:P
Ta med legitimasjon. Spør du etter den så viser du den slik at de kan notere det ned. Hvis mammaen din aldri kommer og spør etter pakken på postkonttoret antar posten at det er greit og sletter infoen etter en viss tid. Grunnen til at de har det slik er for at folk ikke skal gå i postkassene til folk og plukke med seg hentelapper. (såvidt de fortalte meg på postkontoret)
King of Spooning
Acidous's Avatar
Det jeg ble fortalt når jeg var på posten og spurte om nettopp dette med henting av pakker var at jeg kunne sende noen til å hente den for meg, så lenge de hadde skriftlig fullmakt og min legitimasjon med seg.
De hadde visstnok blitt en del strengere rundt dette i det siste.

Men broren min fikk nå uansett hente pakken uten verken fullmakt eller legitimasjon, så det kommer nok litt an på hvem som står i kassa.
Vent, jeg skal ta med legitimasjonen til mora mi eller meg?
1. Han sier i begynnelsen at han bestilte med morens bankkort, da er det jo ikke oppkrav.
2. Jeg har bestillt en del ting på nett og kammerater og div, har hentet for andre og meg selv og faktisk aldri vist noe legitimasjon. Ingen som kjenner meg der heller vell& merke.
Kommer sikkert litt ann på om du bor i stor by eller i bygda.
Skulle hente en pakke for en kammerat av meg, da spurte jeg til og med han i skranken om jeg skulle kvittere med mitt eller kammeratens navn. Fikk bedskjed om å skrive kammeraten mins navn ikke noe stress
For CHRIST sake. Stikk på post kontoret, lever lappen du eventuelt har fått, mekk pakka. PadaNG, du har weed eller hva du nå enn har bestilt. Gjort det utallig mange ganger, samt ikke med slike pakker, men med mamma sitt navn. Uten noen form for legimitasjon.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Sitat av Mrlarsen
1. Han sier i begynnelsen at han bestilte med morens bankkort, da er det jo ikke oppkrav.
2. Jeg har bestillt en del ting på nett og kammerater og div, har hentet for andre og meg selv og faktisk aldri vist noe legitimasjon. Ingen som kjenner meg der heller vell& merke.
Kommer sikkert litt ann på om du bor i stor by eller i bygda.
Skulle hente en pakke for en kammerat av meg, da spurte jeg til og med han i skranken om jeg skulle kvittere med mitt eller kammeratens navn. Fikk bedskjed om å skrive kammeraten mins navn ikke noe stress
Vis hele sitatet...
Blir det ikke dokumentforfalskning når du signerer med en annens navn?
Okey la oss ta dette pånytt.

- Det står at jeg må vise legitimasjon, men funker det om jeg sier at mora mi er på ferie i 3-4 uker for jeg må hente pakken innen 2 uker?

Og vet ikke om jeg må vise legitimasjon, er ikke et postkontor her men er en butikk der posten kommer så de i kassa er nok neppe "pro" om dere forstår
Du kan likesågodt ta med begge kort hvis du har mulighet. Signer med hennes navn og gi den til personen i luka på posten. Blir du spurt om ett eller annet viser du legget til moren din, det skal gå bra.
Dette er egentlig ikke noe problem i det hele tatt, så når du har vært så tøff å bestille slike saker fra nettet skulle man jo tro at dette også går glatt. Vet at moralprekener her inne ikke er noe særlig, men alikevel. 15åringer bør ikke drive med slikt! Hasj er en ting (ikke bra det heller forsåvidt) men kraftig psykedeliske stoffer burde man etter min mening vente litt med. Hvorfor slik hast? Har du noen tanker om hva som kan skje? Tenk deg godt om!
Ta med leggen hennes hvis du har mulighet. Du kan også vurdere å forfalske en fullmakt, men da må du passe på at håndskrift og signatur matcher den på legitimasjonen sånn nogenlunde. Eks. fullmakt: "Jeg, .... .... gir herved min sønn .... .... fullmakt til å hente en pakke på ... postkontor ankommet fra ... den ..." (husk signatur).
Er jo ikke kraftig psykedelisk stoff, spice er en urtemiks vettu:P Du tenker på salvia, har testa det og men det sjer neppe igjen på laaaang tid.

Tror jeg heller bare satser på å dra dit og skrive under for henne og om de spør om noe så sier jeg at hun er på ferie i 4 uker og sa at om det kommer noen pakker til henne så skulle jeg bare skrive under for henne.
Tror posten er veldig sløve på leg, de bryr seg nok ikke
si at morra di er lagt inn på sykehus når du kommer dit. gjerne at hun er dødsyk også. er ikke pent å tulle med sånne ting, men bedre enn at morra di finner ut at du driver med sånne ting. si gjerne at det er en gave du vil at hun skal få. du skjønner resten
Tror heller jeg satser på å si at hun er på ferie i 4 uker for de sender pakken tilbake etter 2 uker og de fatter sikkert
Sitat av Acidous
Blir det ikke dokumentforfalskning når du signerer med en annens navn?
Vis hele sitatet...
Gjør vell i og for seg det, men er bare en pakke på posten!? :P
Var i tvil derfor jeg spurte ekspeditøren han så jeg skulle ta kammeratens navn.
Kan være han var i tvil selv.
bare ta med leg ditt og leg til morra di og si du henter den for henne....
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg har hentet mange pakker, og da mener jeg maaange, uten å måtte vise noe annet enn pakkelappen, på flere forskjellige postkontor.

Forøvrig så er jo, som presisert mange ganger i tråden her, det værste som kan skje at du ikke får ut pakken, man blir liksom ikke arrestert for å prøve å hente en pakke.

Og med det sier vi takk for oss,