Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1749
Laget en ny bruker i anledning tråden. Har vært med å sette opp en side der man fyller ut info om seg selv over flere sider (next-knapp, flere php-filer) i PHP som registreres i en database. Den settes inn på en webside i en <iframe> laget i Joomla. Server er Hostgator. Alt har fungert tidligere, men nå vil den ikke lenger. Har konstantert at det ikke har noe med selve koden å gjøre; har nemlig speilet koden (og importert samme database i phpMyAdmin på et annet domene, også i samme Hostgator, der alt fungerer. Men der den altså ikke ligger i en <iframe>. I tillegg fungerer siden utenfor iframen på samme domene. Altså info.prosjekt.no inne i en <iframe> på prosjekt.no fungerer ikke, men alt fungerer dersom man går direkte til info.prosjekt.no. Koden fungerer også på annetdomene.no, der <iframe> ikke er brukt.

Feilmeldingen vi får på selve siden er at arrayen er null:

Warning: reset() expects parameter 1 to be array, null given in /home/username/public_html/mappe/enside.php on line...

Noen tanker om hva feilen kan være? Har nemlig googlet litt og sett at det er folk som har problemer med Joomla og sessions, og forsåvidt iframe og sessions (nettleserspesifikke problemer dog; vi har samme problem uansett nettleser). Kan ingenting om Joomla, og det er ikke bruk noe Joomla-spesifikt, kun PHP. Lurer også på om jeg kanskje har tatt til skade å gjøre noe galt i File Manager på Hostgator, men insisterer på at jeg ikke har det. Hva med session timeout? Dersom det er noe mer dere trenger å vite, rop ut
Sist endret av Tolstoi; 4. september 2014 kl. 02:52.
Tja, du må jo nesten se på hva som foregår med arrayet, og hvor det eksisterer i koden din. En Debugger av noe slag vil kunne hjelpe deg langt på vei for å forstå koden din. Vet at Zend for en tid tilbake hadde en som var dugelig, men jeg har ikke skrevet php siden sist jeg var sint på verden, så det kan godt være flere alternativ her!

Reset-metoden benyttes gjerne for å resete iteratoren for et array. Det kan være at arrayet har blitt behandlet, deallokert og deretter forsøkt reset, som jeg mistenker forårsaker feilen.
Sist endret av m0b; 4. september 2014 kl. 08:20.
Kan muligens ha noe med PHP konfigurasjon å gjøre, om det er forskjellig config på de to plassene du har testet.

Har du muligheten til å poste koden? Så kan vi se om det er noe der som ikke vil fungere dersom PHP er konfigurert til å være streng.
Tredjepartscookies er slått av i nettleseren.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
6 0
Hei, alle sammen! Setter virkelig pris på alle svarene deres. Jeg har foreløpig tenkt at dette må være noe joomlafolka har rota med, kanskje litt for å ha noen å skylde på. Men koden er den samme som da det fungerte, og vi har fått det til å fungere nå (men var ikke jeg som fiksa det). Merker at det er veldig stress å ha ansvar for et slikt prosjekt, og det dukker stadig problemer opp som må løses; litt vanskelig med kunder som hele tiden opplyser om feil, men får ikke noen konkrete tilbakemeldinger (og det kan attpåtil være de som har forårsaket feilen)... Fikk akkurat vite at de driver og redigerer manuelt i databasen, noe de egentlig ikke skulle ha tilgang til. Vel, vel... Har egentlig lagt problemstillingen litt på is, ettersom det nå fungerer og har veldig mye annet å gjøre. Er ny som utvikler, nå forstår jeg hva dere har å stresse med!
Sist endret av Tolstoi; 12. september 2014 kl. 09:54.