Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1194
Hei, sitter med ett grusomt irriterende java-problem.

En bruker på jobben har klart å installere java via en MS-DOS fil.

Det vil si, brukeren har hentet oppdateringen fra Java.com via IE og fått en fil med navn JavaSetup7u67.com i stedet for JavaSetup7u67.exe. Løsningen er enkel nok, bytt om fra .com til .exe. Men nå har brukeren klart å installere det da.

Problemet mitt er at jeg får ikke fjerna det, det dukker ikke opp i Add/Remove, det synes ikke i GeekUninstaller, Revo Uninstaller og JavaRa klarer ikke å ta den heller.

Er det noen som har sett problemet før? Evnt. har en løsning?

Jeg er pent sagt Shit out of luck...

Brukeren har bruk for java men ikke mulighet til å reinstallere pc før i oktober.
Kan du bruke system restore funksjonen?
Nei dessverre.
Hva skjer når du prøver å installere Java på vanlig måte?

Mulig problemet er installasjon og ikke avinstallasjon.
Hvordan vet du at java er installert? Og hvis det er installert - hvorfor fjerne det, for så å installere på nytt?

Edit: åpne com-filen i en teksteditor for å se hva som blir kjørt av instrukser.
Sist endret av raze; 21. august 2014 kl. 17:57.
Edit: Du har testet javara, og jeg må lære meg å lese før jeg svarer.
Sist endret av waf; 21. august 2014 kl. 18:27.
Sitat av Diox Vis innlegg
Hva skjer når du prøver å installere Java på vanlig måte?

Mulig problemet er installasjon og ikke avinstallasjon.
Vis hele sitatet...
Java feiler under installasjon.

Sitat av raze Vis innlegg
Hvordan vet du at java er installert? Og hvis det er installert - hvorfor fjerne det, for så å installere på nytt?
Vis hele sitatet...
Java er installert, ish. Jeg kan søke opp Java og finner programmet, jeg finner det under CProgram Files (x86) og Appdata\LocalLow\Sun men det funker ikke. Java er korrupt eller noe lignende.
Du kan kjøre cmd (windowstast+r og skriv cmd) og skrive java -version for å sjekke om java er riktig installert.
Gjerne post her hva cmd sier når du skriver java -version for vidre hjelp.

Er den ikke riktig installert kan du også finne riktig versjon her.

Det er ikke riktig at java skal bli installert under %appdata%.

Har du x64 bits windows, kan du prøve å slette mappen Java i CWindows\system32\, for så å installere riktig version.
Sitat av Trollsauen Vis innlegg
Java feiler under installasjon.
Vis hele sitatet...
.. Burde ikke vært nødvendig å spørre, men nøyaktig hva feiler? Får du noen feilmeldinger?