Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 680
Har laget en rock/pop låt som er litt rar.
https://soundcloud.com/michael-h-wynn/kisses

Hva syntes dere? Mye looper her, men det henger nå sammen likevel.
Syns faktisk sangen var litt chill å høre på.

Er ikke så veldig musikkteknisk av meg men kan også høre at det er en del loops.
Er det du som har vokalen? Spiller du selv, eller er det snekret sammet av samples?
Du burde kanskje fokusere litt mer på stereo bildet ettersom du med stor sannsynlighet har pan muligheter i programmet ditt.
Reverb/envelope shaper på snare/clap stackn ville nok og gjort seg for variasjonen sin del.
Ellers hørtes vokalen fryktelig tørr ut så den trenger nok litt delay og reverb.

Ellers så var det en chill låt.
Takk for positiv feedback Jeg har laget sangen i Magix Music maker. Jeg har tatt ulike gitarlooper, klippet og lagt på litt effekter. Vokalen har jeg også funnet et annet sted. Jeg kan verken synge eller spille. Dataprogrammet har en god del effektfunksjoner, og jeg håper at sangene vil bli mere varierte etterhvert som jeg lærer å bruke disse skikkelig. Jeg prøver hele tiden å samle meg en større database med looper fra ulike kilder, samt bruke effekter til å modifisere loopene. Det vanskelige er å finne vokaler. Det er sannelig ikke lett.
Man merker jo også at når man bygger opp sangene fra looper, så blir ikke låtene like varierte som om man hadde laget dem med ordentlige musikere. Min mest populære låt de siste månedene er denne https://soundcloud.com/michael-h-wynn/the-cloud
Men fortsatt slår ikke noen av disse min parodi på stock-aitkin-waterman
Jeg drømmer om å lage en ragae sang med samplede stemmer fra ulike norske politikere, men jeg har ikke mestret sample-funksjonene godt nok ennå
Vil anbefale deg å lære deg litt musikk teori og investere i et midi keyboard så du faktisk får lagd musikk og ikke bare klasker sammen elementer som fryktelig mange andre har brukt før deg.
Evt bare bruk en sampl og bygg musikk rundt den så du får din '"egen" sound.
Sitat av BarBeats Vis innlegg
Vil anbefale deg å lære deg litt musikk teori og investere i et midi keyboard så du faktisk får lagd musikk og ikke bare klasker sammen elementer som fryktelig mange andre har brukt før deg.
Evt bare bruk en sampl og bygg musikk rundt den så du får din '"egen" sound.
Vis hele sitatet...
Det hadde nok vært fint å kunnet litt mere Men jeg liker bare å pusle for meg selv. Jeg har ingen planer om bli artist. Jeg bare klipper og limer litt til "husbruk". Hyggelig om en og annen syntes det låter greit, men aller mest gjør jeg det for min egen del. Hadde jeg vært litt yngre skulle jeg prøvd å lært meg å spille elgitar eller piano. Da kunne jeg laget nesten hva som helst på PC. Men nå orker jeg ikke. Jeg har mange andre små ting jeg gjerne skulle kunnet. Jeg hadde derimot aldri blitt noen habil vokalist. Det er ihvertfall sikkert.

Men det er enda en god del funksjoner i Magix Music Maker som jeg ikke behersker. Ved å ta i bruk disse kan jeg heve nivået litt.
Men sier det alikevel; kjøp deg et keyboard og lek deg litt rundt loopene
Eg "kan ikke" spille piano, men klarer fint å improvisere litt

Kos deg du, det viktigste er jo bare å ha det gøy
Sist endret av BarBeats; 16. februar 2013 kl. 02:02.