Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 5293
Heisann, har flyttet for meg selv nå, og skal få meg internett, har hørt litt hos nextgentel og telenor, men finner ikke gate adressen når jeg eks får tilbud online om og skjekke hastigheten og må skrive inn evt tlf nr eller adresse.

Står bare at de ikke finner noe, så tenkte jeg rett og slett må ringe til alle levrandørene og høre hvor rask linje jeg kan få, er vanlig ADSL.

Noen andre levrandører en NextGenTel og Telenor jeg kan ringe?
Gratulerer med bestilling av ny internett! /irony

http://www.bredbandsguiden.no/
Hvis du har tilgang på kabelTV fra Canal Digital, kan du få 70/10 for 499,-
Sitat av prenix Vis innlegg
Gratulerer med bestilling av ny internett! /irony

http://www.bredbandsguiden.no/
Vis hele sitatet...
Feil: Adresse og postnummer er feil eller ugyldig. Vi klarer dessverre ikke å innhente hvilke tjenester som tilbys der du bor.

Ta gjerne kontakt om du vil ha hjelp

Prøvde og ta kontakt en gang tidligere, men fikk aldrig svar.

Sitat av excubated Vis innlegg
Hvis du har tilgang på kabelTV fra Canal Digital, kan du få 70/10 for 499,-
Vis hele sitatet...
Skal ringe de og høre, må jeg ha kabelTV også eller baretilgang? hvem leverer dette?

Pratet just med Canal Digital, de leverte desverre ikke dette :/
▼ ... noen uker senere ... ▼
ingen kan levere internett til meg, linjenettet er fullt, det er verken kabel TV eller fiber her.


Vil en slik fungere?

https://shop.netcom.no/bredbaand/huawei/b593-4g-router


Vil jeg få høy latency her også?
Sitat av kimandre92 Vis innlegg
ingen kan levere internett til meg, linjenettet er fullt, det er verken kabel TV eller fiber her.


Vil en slik fungere?

https://shop.netcom.no/bredbaand/huawei/b593-4g-router


Vil jeg få høy latency her også?
Vis hele sitatet...
Mener å ha lest at du da kan bestille deg fasttelefon, noe de "må" levere til deg. Når du har fått den, kan du avbestille den og bruke paret til internett isteden.
Hør med eventuelle naboer om hva de har. Mulig det er et lite kabellag av noe slag som driver på der.

Hvis ikke er det bare å finne seg et nytt sted å bo. Uten internett... Høres helt forferdelig ut.
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Mener å ha lest at du da kan bestille deg fasttelefon, noe de "må" levere til deg. Når du har fått den, kan du avbestille den og bruke paret til internett isteden.
Vis hele sitatet...
Har også hørt noe om dette, skal skjekke dette, men er ikke så veldig rask linje de klarer og levere her uansett.

Sitat av Diox Vis innlegg
Hør med eventuelle naboer om hva de har. Mulig det er et lite kabellag av noe slag som driver på der.

Hvis ikke er det bare å finne seg et nytt sted å bo. Uten internett... Høres helt forferdelig ut.
Vis hele sitatet...

er ganske nylig det har blitt fullt, en jeg jobber med sa de pratet noe om at han var den siste som fikk og at det var mye frem og tilbake siden det var nesten fullt. dette er kansje ca1 år siden.
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Mener å ha lest at du da kan bestille deg fasttelefon, noe de "må" levere til deg. Når du har fått den, kan du avbestille den og bruke paret til internett isteden.
Vis hele sitatet...
Det er egentlig ganske riktig ja, men når jeg var på opplæring for å jobbe som konsulent hos ISP kom vi inn på det her, da fikk jeg høre at det i dag ble brukt dårlige kabler til dette etter som det visstnok skulle være billigere eller noe?.

Ingen jeg har snakket med i ettertid har hatt noe kilder på det, så kan like godt bare være tullete rykter, men tenkte nå å kaste det ut der.
Farsund ja. Skal vel være altibox tilbud der? Agder breiband? Elller snakker jeg bare vås nå?
Sitat av trauMa Vis innlegg
Farsund ja. Skal vel være altibox tilbud der? Agder breiband? Elller snakker jeg bare vås nå?
Vis hele sitatet...
Altiboks er vel fiber? de sluttet og legge fiber noen få hundre meter fra huset mitt, og de skal ikke legge lengre på en stund heller.

Skal ringe agder breiband senere i dag og høre om de kan gjøre noe, dette er svaret jeg fikk av nextgentel og telenor.

Vi har forsøkt å levere bredbånd til XXXXX XX men har avdekket at det dessverre ikke er mulig å levere bredbånd til denne adressen. Dette skyldes at det ikke er ledig kapasitet i linjenettet.
Er det ikke bare og bestillle tlf, så avbestiller du tlf og så kjøper du brebånd.
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Er det ikke bare og bestillle tlf, så avbestiller du tlf og så kjøper du brebånd.
Vis hele sitatet...
Er det ikke bare å lese tråden før du poster?
Trikset med å bestille fast telefoni kan fungere, men du kan også være uheldig. Ja, Telenor har PLIKT på å levere fast telefon til alle uansett hvor de bor i Norge, men om det ikke er ledige linjer setter de inn noe som heter en multiplexer. Da får du ikke egen linje til sentralen, og du kan ikke bestille DSL.

Mitt beste råd må være å høre med en nabo om du kan være med å dele med dem. Bestille den beste linjen de kan få, sette opp trådløst nett og antenner. Så deler dere selvfølgelig på månedsprisen.

Lykke til!
Heisann, kom til og tenke på en ting til, greit nok at de kan legge opp linje til meg via tlf, men tror allerede det er linje her, hjelper vel pent lite når det ikke er ledig kapasitet i linjenettet?

Hva med en slik?

https://shop.netcom.no/bredbaand/huawei/b593-4g-router

Vil den fungere til fks gaming?
Sitat av kimandre92 Vis innlegg
Heisann, kom til og tenke på en ting til, greit nok at de kan legge opp linje til meg via tlf, men tror allerede det er linje her, hjelper vel pent lite når det ikke er ledig kapasitet i linjenettet?

Hva med en slik?

https://shop.netcom.no/bredbaand/huawei/b593-4g-router

Vil den fungere til fks gaming?
Vis hele sitatet...

Om du har dekning for 4G så er det en mulighet. Eller 3G om du ikke har 4G dekning. Sjekk dette før du kjøper. Gaming er ikke spesielt gøy over sånne oppkoblinger siden pingen kan variere en del ettersom hvor mange i området som bruker det hardt.

Men selv synes jeg ikke mobilt bredbånd er noe å ha som fast bredbånd hjemme, da er det DSL, fiber eller Coax som duger. Men er fint om du er ute på tur!
Sist endret av rolvs; 19. desember 2012 kl. 20:41.
Dette med å bestille telefon der nettet er fult fungerer ikke lenger. Telenor har nedprioritert kobbernettet og leverer nå "fast-telefon" også som en mobil løsning når det er fult i nettet.
Sitat av Nekroper Vis innlegg
Dette med å bestille telefon der nettet er fult fungerer ikke lenger. Telenor har nedprioritert kobbernettet og leverer nå "fast-telefon" også som en mobil løsning når det er fult i nettet.
Vis hele sitatet...
Nå skjønte jeg ikke helt hva du mener? Telenor er forpliktet til å levere deg en kobber linje. Men de er ikke forpliktet til å levere bredbånd.
Sitat av rolvs Vis innlegg
Nå skjønte jeg ikke helt hva du mener? Telenor er forpliktet til å levere deg en kobber linje. Men de er ikke forpliktet til å levere bredbånd.
Vis hele sitatet...
Feil. De er forpliktet til å levere en telefon linje slik at folk skal ha komunikasjon fra sitt hjem. Om linjen er på kobber, fiber eller mobilt er opp til dem.
Kobbernettet er på vei til å avvikles helt, og skal man ha såkaldt fast-telefon der det ikke er mulig via det gamle nettet på en enkel måte får man en mobil løsning.
Det settes da opp en liten sentral eller ett lite aparat som likner en vanlig hustelefon. Denne får simkort og ett tlf nr likt de gamle nummer seriene på fastlinjer.
Ved nye hus eller ved gamle hus der inntak er tatt ned eller ødelagt betaler ikke telenor lenger for nytt inntak heller. Hverken ved telefon eller internett bestillinger.
Det er kun i meget spesielle tilfeller at det gjøres tiltak for å legge opp nye kobberlinjer. Bl.a hvis det er komplett umulig å få mobilt signal eller ved alarmløsninger ala trygghetsalarm som ikke skulle funke mobilt.
Dette gjelder privat. Det utbedres/bygges ut kobber til dels for bedrift.
Så med mindre de finner ut at de skal bygge ut så vi kan ha fiber eller lignende så er mitt eneste alternativ mobilt bredbånd?


Vet det er 3G her, ikke sikker på om det er 4G.
Telenor jobber på spreng for å bygge ut 4G nettet for tiden, så sjekk om de har noen planer om dette rundt hos deg.
I følge denne:

http://www.telenor.no/privat/dekning/dekning_data.jsp

så ligger jeg på det gule, men helt i grenseland for det grønne



Men vet telenor har generelt elednig mobil dekning her, må ha netcom for og få mobil signaler.
Sist endret av kimandre92; 19. desember 2012 kl. 21:07.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Heisann, pratet med en i dag, og han sa at vist jeg ikke kunne få internett fordi det ikke er ledig kapasitet i linjenettet skulle jeg bare ringe agder breibånd så måtte de skaffe meg internett, evt kansje legge ut fiber, noen som vet om dette stemmer?

Lukket ned alle programmer på PC og alle internett sider og samme på tlf og tok en test.

resultat:

ned - 2.31 MB/S
Opp - 1.50 MB/S
Ping - 82 MS

ganske kleint og sitte og game på dette nettet altså ^^


(Bruker Samsung Galaxy S3 sin hotspot)

Sitat av kimandre92 Vis innlegg
Heisann, pratet med en i dag, og han sa at vist jeg ikke kunne få internett fordi det ikke er ledig kapasitet i linjenettet skulle jeg bare ringe agder breibånd så måtte de skaffe meg internett, evt kansje legge ut fiber, noen som vet om dette stemmer?

Lukket ned alle programmer på PC og alle internett sider og samme på tlf og tok en test.

resultat:

ned - 2.31 MB/S
Opp - 1.50 MB/S
Ping - 82 MS

ganske kleint og sitte og game på dette nettet altså ^^


(Bruker Samsung Galaxy S3 sin hotspot)
Vis hele sitatet...

testen er tatt fra www.itavisen.no

Sitat av kimandre92 Vis innlegg
Heisann, pratet med en i dag, og han sa at vist jeg ikke kunne få internett fordi det ikke er ledig kapasitet i linjenettet skulle jeg bare ringe agder breibånd så måtte de skaffe meg internett, evt kansje legge ut fiber, noen som vet om dette stemmer?

Lukket ned alle programmer på PC og alle internett sider og samme på tlf og tok en test.

resultat:

ned - 2.31 MB/S
Opp - 1.50 MB/S
Ping - 82 MS

ganske kleint og sitte og game på dette nettet altså ^^


(Bruker Samsung Galaxy S3 sin hotspot)




testen er tatt fra www.itavisen.no
Vis hele sitatet...

Litt OT. men hvordan kan man skrive tekst isteden for og legge ut link så jeg evt kunne skrivd "her" så trykker du på her og blir linket til linken jeg la ut ?
Ingen som vet? Agder breband åpnet ikke før 10 så ringer de senere i dag.
Sitat av kimandre92 Vis innlegg
Litt OT. men hvordan kan man skrive tekst isteden for og legge ut link så jeg evt kunne skrivd "her" så trykker du på her og blir linket til linken jeg la ut ?
Vis hele sitatet...
[U@RL=Sett inn linken]Tekst som skal vises[/url]

(Ta vekk alfakrøllen)
Test

genialt, takk!
Sist endret av kimandre92; 3. januar 2013 kl. 10:53.