Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3565
Hei!
Har fullført VG1 naturbruk, VG1 service og samferdsel + VG2 salg service og sikkerhet.
Plages veldig med å finne et yrke jeg kan trives med, og har ikke lyst til å begynne VG1 på nytt igjen, så ble rett å slett nødt til å ta påbygging til generell studiekompetanse i år.

Problemet er at jeg er veldig lite skoleflink og er lite motivert. Jeg ble ikke akkurat noe mer motivert da jeg fikk varsel om at jeg ikke kan få karakter i naturfag da jeg har gått glipp av en prøve.
Jeg fikk også varsel om at jeg har over 10 prosent fravær i sosiologi...

Ble veldig raskt motløs og tenkte jeg måtte ta året om igjen.

Men jeg leste meg litt opp, og de så ut som at jeg fortsatt kan søke meg inn på høyere utdanning dersom jeg står i fagene i andre termin.
Noen som kan bekrefte dette?

Og har jeg egentlig rett på å bli varslet før jeg overstiger 10 prosent i faget?

Skal selvfølgelig snakke med læreren om dette, men er greit å vite litt hvordan jeg ligger ann og hva jeg har krav på først.


Tar også gjerne i mot tips til gode og interessanne utdanninger som er lett å komme inn på og lett og fullføre.
Du må ha vitnemål for å søke høyere utdanning, vet skoler som khio kan ta imot studenter uansett hvis man har ekstraordinært talent
Snakk med rådgiver på skolen din
Sist endret av Door145; 16. oktober 2019 kl. 23:59. Grunn: Ble usikker på info
Det er kun 2 termin som gjelder permanent. Ja, du har krav på varsel før du får 10%
Du kan uansett ta alle prøvene for VGS som privatist om du måtte trenge det, det koster småpenger og så slipper du å forholde deg til skolen.
Det er vel ikke kun 2 termin som gjelder når det er påbygg? Første termin er jo for eks matte år 1, termin 2 er matte 2 året
Sist endret av tooschool4cool; 17. oktober 2019 kl. 19:09.