Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 3231
Keyboard Warrior
Drift's Avatar
Heisann

Er helt fastkjørt når det kommer til jobb og utdanning. For tiden jobber jeg kun tilkalling på en plass og i et yrke jeg absolutt ikke trives i. Jeg avsluttet en utdanning innenfor samme fagfelt fordi jeg hatet det! Feil valg kan man si. Årene har gått og jeg blir mer og mer frustrert. Jeg angrer så bittert på at jeg ikke valgte en mer teknisk/IT-relatert utdannelse. Det er der interessen min ligger.

Å sette meg på skolebenken på fulltid er nok ikke så aktuelt for meg. Jeg har heller ikke realfag fra VGS, så mange av de mer tyngre utdanningene innen programmering faller bort.

Tenker at nettstudier kunne vært aktuelt for meg.

Kom over dette studiet: https://www.noroff.no/studier/fagsko...tend-utvikling

Utdanningen fokuserer på frontend-utvikling. Det er også det jeg er mest interessert i. Ser også at studiet kun krever generell studiekompetanse, noe som er utmerket. Tenker å ta dette over to år i mens jeg jobber tilkalling ved siden av. Har god nok økonomi til å finansiere studiene fra egen lomme. Usikker på om jeg har krav på stipend fra lånekassen.Jeg ønsker ikke mer studielån i hvert fall. Dette kan sjekkes ut.

Har litt erfaring med JavaScript, HTML og CSS. Har også grunnleggende kunnskap og litt erfaring innenfor Python og Swift. Noe jeg har lekt meg med på fritiden, så studiet skal være gjennomførbart føler jeg.

Er dette en dum ide? Hva tenker dere om studiet? Kan dette være riktig vei og gå for meg? Tenker det er greit å ha en utdanning på papiret. Man stiller vel ganske svakt uten.
Bla. Academic Work tilbyr dette (gratis) mot at du jobber for dem over en periode (må gjennom et relativt smalt) nåløye, men da slipper du å betale Noroff.
Eventuelt experis academy som er mye det samme
Sist endret av Bill_Gates; 16. oktober 2019 kl. 22:34.