Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1819
Som sikkert mange andre hører jeg musikk på en helt annen måte når jeg er høy. Musikk som jeg ellers ikke forstår meg på, f.eks. Beethoven, forstår jeg når jeg er høy - hver eneste tone. Og Vangelis' flyvemusikk tar meg langt opp i rommet. Moderne musikk derimot liker jeg ikke å høre på, det meste av moderne musikk tar meg ingensteds, lyden er alt for komprimert. Og når jeg er høy tenker jeg om moderne musikk at det er umusikalsk hjernevasking, vel vel ...

Vet noen om musikk som kombinerer urmusikk, sjaman trommer f.eks. med slike binaurale frekvenser? Jeg har f.eks. opplevd at tibetanske mantraer og "singing bowls" har veldig interessante effekter.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Den australske blåse intruemntet. Giggeridoo eller hva det heter.

Hørte en flott konsert i et kapell på vinden. Den lille stein kapellet der med helt syk akustikk og gjenklang.

Var nykter da jeg gikk il dit, men opplevde å komme i transe under konserten eller rettere sagt seremonien. Husker ikke hva han heter. Skal prøve å finne ut av det.

Han har lagd cdr også. Men var helt eget å sitte der i det stein kapellet å kjenne tonene vibrere gjennom sjelen
Anonym bruker
"Særegen Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sjekk ut disse :
Ah nee mah
R.carlos nakai
Liquid bloom

Lana del Ray kan også sende deg langt avgårde
Infected Mushroom kanskje?
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Brian Jonestown Massacre - Thank God For Mental Illness
Brian Jonestown Massacre - Give It Back
Brian Jonestown Massacre - Methodrone

hippie folk rock&roll som stjeler alt som kom før og drar med seg en del indiske instrumenter osv. Syntes det passer veldig bra når man er helt kake. Methodrone flyter bra

Solaris Soundtracket mye hengetrommer og rytmer.
Sjekk ut Philip Glass kanskje, også det minner litt
Sist endret av Bothrops; 14. juli 2019 kl. 19:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hilight Tribe har mantraer, trommer, didgeridoo m.m. Dem er ganske intense med tempoen på musikken da.
Jorge Reyes & Antonio Zepeda - A la izquierda del colibri

Albumet ligger ute på Spotify, må væremidt i blinken i fhd til hva du beskriver.
Ellers kan jeg anbefale Jon Hassell. Og Peru - Africa (jungle version).
Jeg vet ikke om høye toner når lengre opp enn de som er dypere, men hvis det er slik ville jeg kanskje anbefale klassisk og annen instrumentmusikk for de som er ekstra høye.
Love and Rockets - Saudade Utrolig chill låt egentlig, minner meg litt om Pink Floyd

Technical Hitch - Psycho Celtic Litt mer psytrance, men ganske så chill og fantastisk video om du ser den stein, de har en god del andre sanger også i samme stil.

Parts of life (hele albumet) - Paul Kalkbrenner


100 days until tomorrowland - Paul Kalkbrenner Denne står på repeat minst 4 ganger om dagen, rusa eller ikke så er dette en av mine "all time favorites"