Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3306
Hei, jeg forstår ikke en dritt... Igår tok jeg 2 redbull for og holde meg voken (Skulle spille natta lang har fri fra skolen) Jeg tok en først også ventet jeg 1,5 timer så tok jeg en til (Pleier aldri og drikke energidrikker fordi det er ikke akkurat så sunt) og drakk den opp.. 30 min senere, Begynte og bli lei av spillet vi spilte så bare slutta klokka var sånn 23:00 la meg i senga og så på tlf jeg la fra meg tlf og bare tenkte litt (Hadde noen få prøver var sliten) og plutselig sovna jeg bare?? Trodde jeg ikke kom til og sove på 2 timer, men jeg bare sovna på et knips.. Hva er greia?
Du var trøtt. Det er vanlig og sovne når man er trøtt.
Energidrikk er ikke noe som hindrer deg i og sove...
Sitat av Oprah Vis innlegg
Du var trøtt. Det er vanlig og sovne når man er trøtt.
Energidrikk er ikke noe som hindrer deg i og sove...
Vis hele sitatet...
Det kan hindre en i å sovne, men sånn generelt sett så er jeg helt enig med deg. Koffein i seg selv er ganske uforutsigbart og et rimelig mildt psykoaktivt stoff.
Noen ganger funker koffein veldig bra, andre ganger j*vlig dårlig��
LiamQ_Q's Avatar
Trådstarter
64 4
Merkelig ass, det selger hvartefall som bare f**n
Begrenset hvor lenge en Redbull gir noen effekt. Når du tar flere blir du bare desto mer "tom" etterpå.
Helt uvitenskapelig drister jeg meg til å påstå at et par brødskiver eller annen næringsrik mat virker bedre i lengden.
Ikke uvanlig dette, som gutta over sier. Opplever det samme med pre workout som det er store mengder koffein i. Noen ganger får jeg et heftig kick som resulterer i en bra økt på gymmen, andre ganger får jeg motsatt effekt og blir ekstremt trøtt og sliten.
LiamQ_Q's Avatar
Trådstarter
64 4
Sitat av Arobo Vis innlegg
Ikke uvanlig dette, som gutta over sier. Opplever det samme med pre workout som det er store mengder koffein i. Noen ganger får jeg et heftig kick som resulterer i en bra økt på gymmen, andre ganger får jeg motsatt effekt og blir ekstremt trøtt og sliten.
Vis hele sitatet...
Ja, tar nor dom kalles xplode og føler aldri noe sjokk, men ser at jeg holder ut lengre på gymmen!
Produkter som dette får alt for mye hype. Red Bull gir deg vinger osv.

Personlig er jeg avhengig av red Bull og drikker 1-2 sukkerfrie bokser hver dag. Gjort det i 5 år. Null effekt på noe som helst annet enn avhengigheten. Hadde ingen effekt i starten heller.

Edit: noe raskere hjerterytme får man nok
Sist endret av Source; 10. januar 2019 kl. 21:20.
Har aldri fått noe "effekt" av energidrikk, annet enn hodepine og sure oppstøt. Men et par gode kopper kaffe og en sjokolademuffins (er også en smakfull combo) var for meg nesten som speed-light i ungdommen.
Koffeinen er ikke kraftig nok til å kunne holde deg våken når kroppen først har gått i den modusen.
Da kan det stikk motsatte skje: du blir trøttere.
Er ikke så mye koffein i to redbulls. En stor mengde god kaffe eller espresso derimot.... :P Koffein er ikke akkurat noen vidunderkur mot å sovne når man allerede er trøtt, men det kan gjøre livet til et helvete dager man ikke er trøtt.
Sitat av Source Vis innlegg
Personlig er jeg avhengig av red Bull og drikker 1-2 sukkerfrie bokser hver dag. Gjort det i 5 år. Null effekt på noe som helst annet enn avhengigheten. Hadde ingen effekt i starten heller.
Vis hele sitatet...
Fem år siden er ganske lenge. Har du forsøkt å stoppe i noen måneder, bare for å se hva som skjer? For nysgjerrighetens skyld?
Sitat av Source Vis innlegg
Produkter som dette får alt for mye hype. Red Bull gir deg vinger osv.

Personlig er jeg avhengig av red Bull og drikker 1-2 sukkerfrie bokser hver dag. Gjort det i 5 år. Null effekt på noe som helst annet enn avhengigheten. Hadde ingen effekt i starten heller.

Edit: noe raskere hjerterytme får man nok
Vis hele sitatet...
Er det ikke koffein du er avhengig av? Funker det å erstatte redbull med feks koffeinpiller, kaffe eller matcha?

Bare nysgjerrig
Sitat av Våtfisk Vis innlegg
Er det ikke koffein du er avhengig av? Funker det å erstatte redbull med feks koffeinpiller, kaffe eller matcha?

Bare nysgjerrig
Vis hele sitatet...
Kan drikke kaffe på morgenen og rett etterpå føle at jeg fortsatt "trenger" Red Bull. Er nok en miks av koffein, smak og at det er kald brus.

Sitat av Sinken Vis innlegg
Fem år siden er ganske lenge. Har du forsøkt å stoppe i noen måneder, bare for å se hva som skjer? For nysgjerrighetens skyld?
Vis hele sitatet...
Prøvde cold turkey på koffein generelt og ble ekstremt trøtt og udugelig på en rar og merkelig måte. Slutte bare med red bull resulterer i et savn, men drikker jeg kaffe stopper det fysiske abstinenser. Kun smaken av red Bull som savnes
Sist endret av Source; 11. januar 2019 kl. 20:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ganske snodig det der, jeg merker "nada" av redbull, battery eller whatnot - kaffe derimot, merker jeg godt til.
Kan nå være pga koffeinmengde i 1cl kaffe og 1cl redbull da, heh.
Er vel en hovedforskjell her i å inta en slik drikke på kvelden etter at man har tømt energien sin kontra å ta en sånn drikke på morningen når man har lada opp med søvn. Har et inntrykk av at koffein funker langt mere effektivt da.
Energidrikk gir deg vel bare et kick, men holder deg ikke skikkelig våken? Jeg er ikke helt sikker da ;-) Har alltid holdt meg unna energidrikk. Jeg så et tv-innleg hvor to ungdommer fikk en redbull hver, også sjekket de blodsukkeret, og det var farlig høyt.