Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3621
Byttet nylig abonnement fra telenor til ice.net. 1GB og fri tale/sms/mms for 99kr/mnd i motsetning til telenor sin 199kr/mnd. Gjorde dette for hele familien, altså Mor, Far og meg. Problemet nå er at far får ingen tjeneste. Alt fungerer som det skal hos meg og mor, men ikke hos han. Han har en iPhone 4 om det hjelper. Har prøvd å sette SIM-kortet inn i telefonene til mor og meg, og da fungerer alt, men på telefonen hans går det ikke. Telefonen burde ikke ha operatørlås ettersom det er noen år siden vi kjøpte den (rundt 2-3 år). Kan også ta feil.

Takk for at dere leste!
Nullstill gsm-oppsettet i innstillingene. Ligger sikkert med Telenoroppsett - noe som ikke funker med Ice da de kjører over Teliasonera/Netcom sitt nett. Er ikke alltid disse innstillingene oppdaterer seg automatisk.
Vedder på den fortsatt er låst. Ingen telefoner låser seg opp etter en bestemt tid, man KAN låse dem opp etter de er nedbetalt...Kontakt telenor og de fikser det for deg igjennom apple.
Xenom3
kosatek's Avatar
Trådstarter
57 1
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Vedder på den fortsatt er låst. Ingen telefoner låser seg opp etter en bestemt tid, man KAN låse dem opp etter de er nedbetalt...Kontakt telenor og de fikser det for deg igjennom apple.
Vis hele sitatet...
Skal prøve å ringe i morgen, men hvorfor fungerer det da på min tlf? Jeg hadde operatørlås frem til desember som var. Jeg har ikke gjort noe får å skru av operatørlås? Men ut ifra det jeg har lest på nettet, er det nok det som er problemet

Det gikk greit. Ringte Ice.net og fikk det fikset. Var operatørlås som var problemet!
Sist endret av kosatek; 5. februar 2016 kl. 19:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei bestilte selv dette abo nå, da jeg ble påvirket av all reklamen de sender om dagen. Er det noen som har erfaring med dette selskapet, fornøyd/misførnøyd? Tenker på kundeservice, dekning i forhold til de store selskapene.
Sitat av downlow Vis innlegg
Hei bestilte selv dette abo nå, da jeg ble påvirket av all reklamen de sender om dagen. Er det noen som har erfaring med dette selskapet, fornøyd/misførnøyd? Tenker på kundeservice, dekning i forhold til de store selskapene.
Vis hele sitatet...
Samme dekning som før, god fart. Du får SMS når du nærmer deg datakvoten. Har ikke pratet med kundeservice, men kamerater sier de er meget medgjørlige.

Det eneste negative er at de begynte abonnomentet midt i en syklus til fullpris.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Samme dekning som før, god fart. Du får SMS når du nærmer deg datakvoten. Har ikke pratet med kundeservice, men kamerater sier de er meget medgjørlige.

Det eneste negative er at de begynte abonnomentet midt i en syklus til fullpris.
Vis hele sitatet...
Hørtes bra ut. Da får jeg bare vente på sim kort, samt håpe jeg bestilte riktig i forhold til syklus..Takk for svar!
Frankrikes Solkonge
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Samme dekning som før, god fart. Du får SMS når du nærmer deg datakvoten. Har ikke pratet med kundeservice, men kamerater sier de er meget medgjørlige.

Det eneste negative er at de begynte abonnomentet midt i en syklus til fullpris.
Vis hele sitatet...
Mener du at du har fått regning på mer enn én måned? Hvis det er din første faktura fra dem, så er alltid den høyere da den går over en lengre periode. Jeg fikk den første bredbåndsregninga mi for en måned siden og den var for tre måneder fremover i tid. Alltid slik med faktura nummer én. Etter den så normaliserer det seg.
Sitat av BaDomTss Vis innlegg
Mener du at du har fått regning på mer enn én måned? Hvis det er din første faktura fra dem, så er alltid den høyere da den går over en lengre periode. Jeg fikk den første bredbåndsregninga mi for en måned siden og den var for tre måneder fremover i tid. Alltid slik med faktura nummer én. Etter den så normaliserer det seg.
Vis hele sitatet...
Nei, betalte prisen for en full måned selv om perioden jeg betalte for var CA 2,5 uke. De tok en kredittsjekk, så jeg betaler i ettertid.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Nei, betalte prisen for en full måned selv om perioden jeg betalte for var CA 2,5 uke. De tok en kredittsjekk, så jeg betaler i ettertid.
Vis hele sitatet...
Det er feil, du skal selvsagt ikke betale for noe FØR datoen du fikk abonnementet/sim-kortet ble aktivert. Sjekket vilkårene og det står ingenting om det, tipper du betalte lengre fremover og ikke sjekket datoen?
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Det er feil, du skal selvsagt ikke betale for noe FØR datoen du fikk abonnementet/sim-kortet ble aktivert. Sjekket vilkårene og det står ingenting om det, tipper du betalte lengre fremover og ikke sjekket datoen?
Vis hele sitatet...
Så over regningen igjen, og de trakk fra for den korte måneden, men totalsummen ble den samme fordi de har "medlemsavgift". Det forklerer alt