Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 34893
Hei!

Har nå CHESS 199 i mnd å er engetlig fornøyd med det abonnemtet , men ser at ice.net har 99 kr i mnd og lurer på om noen her har noe erfaring fra ice.net mobilabonnement ? Deknig, kundesørvice hyggelig ? osv .. Ser det er gangske ny startet med mobilabonnement.

Skifter i dag om jeg høre nok positivt !

Takk
Jeg har 2GB 4g for 149kr i måneden, funker veldig bra! Kjør på, jeg synes det er verdt det. Lik dekning som NetCom mener jeg.
Så bra ! Da blir det bestilling i løpet av kveld ! Takk
Bruker ikke ice det gamle mobildekningen NMT, mens det nye er GSM?
Isåfall ville jeg vært skeptisk med NMT da nmt ble bygget på høy frekvens mens gsm på lavt. Fordel er det med nmt som lang distanser, minuset er nmt ikke klare hindringer som gsm klare.

Feks fjelltopp; gsm kan lure seg rundt men nmt vil få problemer om fjelltoppen er i veien. Ja er skeptisk til ice, høre jo at ice stadig bygger ut dekningkartet akkurat som netcom.

Treng du jobb telefon i båten så er ice mulig bedre enn telenor om du jobber i farten langs byen eller skogslandet/utlandet.

Min erfaring med nettrouteren til ice er forferdelig, brukte den i arbeids båten. Dekningen var bra men tross dekningen var hastigheten helt grusom, men nå er det noen år siden jeg var kunde hos ICE.
Mulig de har forandret seg drastisk.
Sist endret av justastonedhuman; 9. oktober 2015 kl. 17:48.
Jeg har meget god 4G dekning på hytta mi i midt-norge, der jeg sitter nå. Jeg har også overraskende god dekning i mange daler og tuneller. Det er jo ingen binding, og for 99kr per måned sparer man penger uansett om man vil fortsette eller avbestille. Selv mener jeg Telenor er best, men jeg har ikke lyst til å bruke 200kr mer per måned for evt litt bedre dekning. Jeg har mailet ice.net om data-tvilling, men det har de ikke enda.
Sist endret av sudo; 9. oktober 2015 kl. 17:51.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Bruker ikke ice det gamle mobildekningen NMT, mens det nye er GSM?
Isåfall ville jeg vært skeptisk med NMT da nmt ble bygget på høy frekvens mens gsm på lavt. Fordel er det med nmt som lang distanser, minuset er nmt ikke klare hindringer som gsm klare.

Feks fjelltopp; gsm kan lure seg rundt men nmt vil få problemer om fjelltoppen er i veien. Ja er skeptisk til ice, høre jo at ice stadig bygger ut dekningkartet akkurat som netcom.
Netcom hadde dessverre bare sørlandet som priotering, noe jeg også mistenker ice også gjør. Hold deg til kjente trakter som telenor, evt selskapet som er best til det du trenger!

Treng du jobb telefon i båten så er ice mulig bedre enn telenor om du jobber i farten langs byen eller skogslandet/utlandet.
Vis hele sitatet...
Oki, takk . Jeg bor i Oslo og jobber 20 min fra Oslo . Dekning er jo så klart en viktig faktor ! Jeg få se om det er noen flere med erfaring her fra så ser jeg om jeg bestiller eller ikke ...

Og tlf jeg har er en Iphone 4 og den tar vel 3g tror jeg !?
Sist endret av minimastros; 9. oktober 2015 kl. 17:51.
Oslo er safeplay alt eksistere i Oslo, tenkte mer om du bodde ute på landene/kystene
Sitat av KaiN Vis innlegg
Oslo er safeplay alt eksistere i Oslo, tenkte mer om du bodde ute på landene/kystene
Vis hele sitatet...
Nei da, Oslo her Kunne jeg kanskje sakt først som sist hehe..

Da er jeg vel ganske safe ved og kjøpe det mobilabbonemente !?
Sitat av KaiN Vis innlegg
Bruker ikke ice det gamle mobildekningen NMT, mens det nye er GSM?
Isåfall ville jeg vært skeptisk med NMT da nmt ble bygget på høy frekvens mens gsm på lavt. Fordel er det med nmt som lang distanser, minuset er nmt ikke klare hindringer som gsm klare.

Feks fjelltopp; gsm kan lure seg rundt men nmt vil få problemer om fjelltoppen er i veien. Ja er skeptisk til ice, høre jo at ice stadig bygger ut dekningkartet akkurat som netcom.

Treng du jobb telefon i båten så er ice mulig bedre enn telenor om du jobber i farten langs byen eller skogslandet/utlandet.

Min erfaring med nettrouteren til ice er forferdelig, brukte den i arbeids båten. Dekningen var bra men tross dekningen var hastigheten helt grusom, men nå er det noen år siden jeg var kunde hos ICE.
Mulig de har forandret seg drastisk.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du mene, at ICE bygger på NMT? NMT er jo en gammeldags støyfull mobiltelefonteknologi, som ble lagt ned 1. mars 2001 i Norge. Mens ICE kan levere 4G noen steder.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av KaiN Vis innlegg
Bruker ikke ice det gamle mobildekningen NMT, mens det nye er GSM?
Vis hele sitatet...
ICE har tradisjonelt hatt eit datanett på 450MHz, som er det eg antar du omtaler som gamle NMT. Fellesnemnaren er frekvens, og hverken dekning eller teknologi. Teknologien er CDMA, som minner om 4G.

Mobiltilbodet deira er basert på GSM/3G/4G, og det går ikkje tale over det CDMA-baserte 450MHz-nettet deira. Ingen mobiltelefoner til sals i Noreg støtter CDMA.

I praksis nyttar alle mobiloperatører enten teleneor eller netcom sine nett, og har kanskje litt bruk av Network Norway sitt gamle nett i storbyane...
Vi benytter ICE i vårt firma som leverandør av mobiltjenester.

Vi opplever ekstremt store problemer med tap av dekning. Man mister periodevis dekningen i alt fra noen sekunder til flere timer om dagen.

Virker som at årsaken er problemer med sim-kortene (og verifisering av de).
Om dette er et problem som gjelder private kunder også, vet jeg ikke. Men jeg ville hvert fall ikke valgt de privat.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Vi benytter ICE i vårt firma som leverandør av mobiltjenester.

Vi opplever ekstremt store problemer med tap av dekning. Man mister periodevis dekningen i alt fra noen sekunder til flere timer om dagen.

Virker som at årsaken er problemer med sim-kortene (og verifisering av de).
Om dette er et problem som gjelder private kunder også, vet jeg ikke. Men jeg ville hvert fall ikke valgt de privat.
Vis hele sitatet...
Ok, takk for info ! Litt det jeg frykta egentlig .. Men ser ann noen timer til om jeg går for ice eller beholder chess
Mitt tips til deg er å ringe inn til Chess og si at du vurderer å bytte til en annen leverandør.
Og spør de om de har noen gode tilbud til deg, slik at du ombestemmer deg
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Mitt tips til deg er å ringe inn til Chess og si at du vurderer å bytte til en annen leverandør.
Og spør de om de har noen gode tilbud til deg, slik at du ombestemmer deg
Vis hele sitatet...
Det kan jeg ta og gjøre så jeg "presser" dem litt og dem kanskje går litt ned i pris Takk
Sitat av minimastros Vis innlegg
Det kan jeg ta og gjøre så jeg "presser" dem litt og dem kanskje går litt ned i pris Takk
Vis hele sitatet...
Du kan jo også evt avbestille Chess, og prøve ice i en måned for 99kr og få førstehåndserfaringer. Det er jo tross alt 99kr det er snakk om
Sist endret av sudo; 9. oktober 2015 kl. 18:58.
hvis du ikke trenger masse data. og vil spare en hundrings. kanskje du kunne prøvd chilimobils 69kr/mnd. de bruker nettet til telenor.
Takk for fine tips her. Jeg bruker ca 800 / 900 mb i mnd , så 1 gb er prefekt for meg !

Da ble det bestilling her av abn 99 kr i mnd , fri tale, sms og mms og 1 gb data ! Så da håper jeg alt funger signal fint
Sist endret av minimastros; 10. oktober 2015 kl. 00:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er bare en ting og si: ICE sine mobilabonnementer fungerer strålende. Har selv brukt dette i 3 uker nå, og det har fungert utmerket. ICE "låner" nettet til Netcom frem til de skal begynne å bygge sitt eget fra nyåret av, og da vil du fortsatt få den samme dekningen Netcom har + at du får dekningen som ice bygger ut. Hadde Netcom før jeg bytter til ice, og har akkurat den samme dekningen! Kundeservice har hittil også virket bra, og jeg har fått rask respons ved å sende en melding på Facebook chaten deres om jeg hadde noen spørsmål. Anbefales på det sterkeste!
Anbefaler ikke ICE.net om annet er tilgjengelig. Hadde dette selv men fikk dårlig dekning og kunne ikke engang se youtube når mastene var overbelastet, noe dem var til langt på natt. Fikk store problemer med å si opp pga dette men dem gav seg før det gikk til mekling.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Vi benytter ICE i vårt firma som leverandør av mobiltjenester.

Vi opplever ekstremt store problemer med tap av dekning. Man mister periodevis dekningen i alt fra noen sekunder til flere timer om dagen.

Virker som at årsaken er problemer med sim-kortene (og verifisering av de).
Om dette er et problem som gjelder private kunder også, vet jeg ikke. Men jeg ville hvert fall ikke valgt de privat.
Vis hele sitatet...
Hmm, høres rart ut. Får jeg spørre hvilket firma dette er?
Sitat av thundercat Vis innlegg
Anbefaler ikke ICE.net om annet er tilgjengelig. Hadde dette selv men fikk dårlig dekning og kunne ikke engang se youtube når mastene var overbelastet, noe dem var til langt på natt. Fikk store problemer med å si opp pga dette men dem gav seg før det gikk til mekling.
Vis hele sitatet...
Er dette mobil eller mobilt bredbånd?
Sitat av Kamma Vis innlegg
Hmm, høres rart ut. Får jeg spørre hvilket firma dette er?
Vis hele sitatet...
Har det noe å si hvilket firma dette er?

Vi har vell omkring 100 abm hos ICE, der 40-50 av oss opplever mindre eller større problemer med at dekningen faller bort.
Sitat av Susehuet Vis innlegg
Er dette mobil eller mobilt bredbånd?
Vis hele sitatet...
Det var mobilt bredbånd.
Sitat av thundercat Vis innlegg
Det var mobilt bredbånd.
Vis hele sitatet...
Alle vet jo at ICE.net sitt mobilt bredbånd er (var?) tregt, men mobiltelefonabonnentet bruker NetCom sitt nett.
Sitat av thundercat Vis innlegg
Det var mobilt bredbånd.
Vis hele sitatet...
Ja, viktig å skille mellom de to. Som nevnt her så bruker jo ice Netcom sitt nett på mobiltelefonene
Anbefaler ICE! Veldig fornøyd her 😊
▼ ... over en uke senere ... ▼
OPPDATERING !!!

Har nå hatt det i en uke nå og er kjempe FORNØYD !
Bra dekknig , og alt fungerer som det skal !

Så jeg anbefaler ICE mobilnett !!!
Sitat av minimastros Vis innlegg
OPPDATERING !!!

Har nå hatt det i en uke nå og er kjempe FORNØYD !
Bra dekknig , og alt fungerer som det skal !

Så jeg anbefaler ICE mobilnett !!!
Vis hele sitatet...
Flott å høre at du er fornøyd! Håper de kommer med tvilling-sim snart, da kommer jeg til å gå for 10gb.
Network Norway var faktisk meget bra på slutten.
Overgangen til ICE var tho meget dårlig.

Vi går nå vekk fra ICE i vår bedrift, etter å ha vært såpass mye plaget at det medfører store tap for oss.
Fungerte perfekt de første mnd, men etterhvert så kom bare flere og flere problemer.
Byttet fra Chess til 99 kroners tilbudet til Ice. Alt funker som det skal og er meget fornøyd, fikk 40mbps både opp og ned på 4G her om dagen (upload er bedre enn det jeg har hjemme..).
Har ingenting å utsette så langt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Network Norway var faktisk meget bra på slutten.
Overgangen til ICE var tho meget dårlig.

Vi går nå vekk fra ICE i vår bedrift, etter å ha vært såpass mye plaget at det medfører store tap for oss.
Fungerte perfekt de første mnd, men etterhvert så kom bare flere og flere problemer.
Vis hele sitatet...
Vi har samme problem i vår bedrift. har ca 20 abonnement og mange problemer med at forbindelsen faller ut. Som du sier, så virker det som om det har med verifiseringen av simkort når telefonen switcher mellom basestasjonene.
IKKE fornøyd.
Sist endret av birgert; 18. november 2015 kl. 21:03.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av birgert Vis innlegg
Vi har samme problem i vår bedrift. har ca 20 abonnement og mange problemer med at forbindelsen faller ut. Som du sier, så virker det som om det har med verifiseringen av simkort når telefonen switcher mellom basestasjonene.
IKKE fornøyd.
Vis hele sitatet...
Har du vært i kontakt med kundeservice vedrørende saken? ICE.net roamer kun i TeliaSoneras nett og dermed skal handover mellom basestasjonene skje som normalt, ettersom det ikke er forskjellige nett som mobilen din må tenke på. Hvilken operatør hadde dere før?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Har hatt ice nett på firma fungerte dårlig, både dekning og kundeservice som hadde ventetid på 50 min. Kjenner meg godt igjen i Blackkoz sin forklaring...... De krevde også 6000 i bruddgebyr per nummer, fordi vi hadde blitt kreditert tidligere, bare mas, dårlig service og dårlig dekning.
Cannabisentusiast
Svartedauden's Avatar
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Vi benytter ICE i vårt firma som leverandør av mobiltjenester.

Vi opplever ekstremt store problemer med tap av dekning. Man mister periodevis dekningen i alt fra noen sekunder til flere timer om dagen.

Virker som at årsaken er problemer med sim-kortene (og verifisering av de).
Om dette er et problem som gjelder private kunder også, vet jeg ikke. Men jeg ville hvert fall ikke valgt de privat.
Vis hele sitatet...
Gjort litt konsulenttjenester for et firma som har avtale med ICE. Utifra dette har jeg aldri tenkt å forville meg inn hos dem. Folk er tidvis umulig å få tak i, man ringer etter en gitt person, men kan fort havne hos noen helt andre.

Den aktuelle bedriften skifter til Telenors bedriftløsning til høsten. I avslutningsmøte mellom meg og bedriften kom vi litt inn på dette, og de har muligens tapt flere hundre tusen kroner i salgsinntekter på bakgrunn av disse problemene. Når jeg ser Blackkoz nevner noe av det samme, så blir jeg i alle fall skeptisk.

Selv har jeg Telenor for 15 året på rad. Det koster litt ekstra. Men det virker, og når det er noe rart som feks at jeg har glemt å betale regninga og reist på ferie, knust telefonen, mista telefonen, eller you name it, så har det blitt løst på en smidig måte. Røyk feks på en sånn dataterror en gang. Fylletur til Amsterdam med datatrafikken på full musikk. Det ble jævla dyrt. Telenor sletta hele greia i bytte mot at jeg kjøpte ny telefon cash og signerte to års avtale (nå var nok deler av dette bygd inn der).

Så om du er avhengig av at dette funker, og ikke orker all den angsten du kan oppleve om ting skjærer seg, kjør Telenor. Andre leverandører kjenner jeg ikke til, utover ICE, som jeg har vært borte i via en nær kunde.
Uvaksinert 👍
Vi har ice der jeg jobber og det er midt i oslo med ellendig dekning. Alle klager men ingen ting blir gjort. Ville styrt unna alt som har netcom dekning. Det som er rart er at de som selger ab som har netcom dekning i alle år sier at nå har det blitt like bra som telenor. De vil garantert si det samme neste år også at nå har det blitt enda bedre enn det var og er like bra som telenor, om 3 år vil de si det samme og om 10 år vil de si det samme. Vi hadde ikke problemer når vi hadde ab som brukte telenor nettet.
Har samme erfaring. Brukte Ice som hyttenett oppi åsen litt nedi Oslofjorden med fri sikt til Oslo sentrum, men hadde i gjennomsnitt 30-40 KB/s ned. Var jeg heldig, kunne det gå opp til 150 KB/s om natten, men ofte bare 10-15 KB/s om dagen og kvelden. Helt horribelt. Har nå mobilt nett fra Telenor, og det fungerer ypperlig.
Kallisti: Nytter ikke å sammenligne ICE mobilt bredbånd og ICE mobil. Det er to helt forskjellige produkter.

Kan således melde at - der man har dekning - Så er det utmerket hastighet på ICE sitt mobile bredbånd.


Daffe: Problemet med ICE er at de også benytter seg av network norway sitt gamle nett i Oslo. Slik at man opplever ustabilitet pga det.
Forholder man seg til en ren netcom (telia) leverandør, så er dekningen utmerket.


På jobben har vi nå gått over til Phonero - Et datterselskap av Telenor.
Ennå usikker på om deres bedriftnett er dårligere eller bedre enn Telenor sitt. Eneste som er helt sikkert er at de er en god del billigere.
Så om man skal komme seg vekk fra faenskapet til ICE så er Phonero en god kandidat.
Uvaksinert 👍
Sitat av Blackkoz Vis innlegg

På jobben har vi nå gått over til Phonero - Et datterselskap av Telenor.
Vis hele sitatet...
Får for guds skyld og alle andre skyldnere håpe at de er som du sier kjøpt opp av Telenor, for Phonero er vel det selskapet som har flest misfornøyde kunder, det er helt tragisk hvordan de oppfører seg. Google litt rundt dem og du vil bli skremt.

Sitat av Blackkoz Vis innlegg
På jobben har vi nå gått over til Phonero - Et datterselskap av Telenor.
Vis hele sitatet...
Det er ikke Dipper du tenker på? Det er ett datterselskap til Telenor og dems dekning er bra, men vi måtte kutte ut dem fordi de ikke har fungerende sentralbord, men det er jo klart at de kan jo ikke ha samme velfungerende tjenester som Telenor til billigere pris. Dette er for 2 år siden så kan godt hende at tjenestene dems har blitt bedre, var bla noe med at det ikke gikk ann å sette over hvis man hadde ringt direkte til en person og ikke til hovednummeret (mener jeg).
Sist endret av daffe; 6. juli 2016 kl. 08:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
På jobben har vi nå gått over til Phonero - Et datterselskap av Telenor.
Ennå usikker på om deres bedriftnett er dårligere eller bedre enn Telenor sitt. Eneste som er helt sikkert er at de er en god del billigere.
Så om man skal komme seg vekk fra faenskapet til ICE så er Phonero en god kandidat.
Vis hele sitatet...
http://www.hegnar.no/Nyheter/Naering...enor-utfordrer

Facts.. It's not that hard.

Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Daffe: Problemet med ICE er at de også benytter seg av network norway sitt gamle nett i Oslo. Slik at man opplever ustabilitet pga det.
Forholder man seg til en ren netcom (telia) leverandør, så er dekningen utmerket.
Vis hele sitatet...
ICE.net roamer kun hos Telia på mobil-biten pr. i dag. Så det er ingen overgang mellom to nett.
Sist endret av Magisk; 6. juli 2016 kl. 09:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hadde aldri kjøpt Ice tror jeg.. jobber i mobilbutikk, og vet ikke hvor mange kunder jeg får innom hver dag som ikke har mobildata, eller at de ikke får mms og/eller må velge mellom databruk eller kunne motta mms.. det er helt latterlig, og kundeservice svarer etter en halvtime og kan som regel ikke hjelpe heller. ikke noe jeg anbefaler ut ifra mine erfaringer. betal heller litt ekstra typ talkmore eller telia for bedre kundeservice og mindre problemer..
Sist endret av Isrsxd; 6. juli 2016 kl. 21:40.
Har ice nå å har hatt det i rundt 5 mnd, kundeservice er umulig å få taki, å når de først svarer snakker du med helt feil avdeling som igjen setter deg over til enda en 60min lang kø. Prisen er vel rundt 50kr under normalen men dette kompenseres med ræva kundeservice å er da ikke verdt det synes jeg.

Jeg har mobil abonnomang
Sist endret av Sup3rn0va123; 7. juli 2016 kl. 10:26.
Jeg har ICE mobilabonnement, og har ikke opplevd noen problemer. Har stort sett brukt kundeservice på facebook de ytterst få gangene jeg har hatt behov for det, og de har svart og løst problemet i løpet av kort tid. Har heller ikke opplevd dekningsproblemer.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg sitter og vurderer å bytte leverandør, og ICE ser lovende ut. Imidlertid er jeg skremt av dette:

https://www.bytt.no/erfaringer/mobiltelefoni

De ligger altså på siste plass!

Er det noen flere med erfaringer å dele?
Vanskelig/Umulig å komme i kontakt med kundeservice (de har unnskyldt seg, men faen så uprofesjonelt) satte plutselig opp prisen på abb. da jeg meldte meg opp på en kampanje i oppstarten - Helt uten forvarsel. Jeg har byttet til en annen leverandør, de leverer ingenting de andre ikke gjør, så om de ikke kan være on par i det minste så kan de se langt etter å beholde kundene sine.
Uvaksinert 👍
Etter overgang til nytt nett så er det enda værre enn før. Det beste er at man må sette opp mms og data som man gjorde i 1982 eller deromkring. Utrolig dårlig dekning, enda verre enn før, nå kan det ta minutter før dekningen kommer snikende hvis man har vært i ett parkeringshus. Dekning i tunneller er nesten fraværende. SKUFFENDE.
Da er det vel bare Hello og Telipol igjen som ligger rundt hundrelappen for 1 GB data... Hello har jeg lest at elsker å rumpekjøre kundene hvis de går over 1 GB og jeg leser mye klager generelt, og Telipol vet jeg ingenting om. Hva skal man velge i denne jungelen, tro?
Kampanje på Talkmore nå 99,- 2 første mnd, ingen bindingstid og mye data
Jeg har ICE ennå og er storfornøyd ennå hverfall
Jeg jobber for ICE. Hør på meg.

ICE på mobilen din: Netcom sin dekning, veldig bra.
ICE mobilt bredbånd: Ikke Netcom-dekning, men har tatt over den gamle 450-frekvensen, 800-, 1600- og 2400-frekvsenser. Jo høyere frekvens, jo høyere hastighet men mindre rekkevidde har den. F.eks. 800-frekvensen vil ha en rekkevidde fra masten til routeren din på 50 km, med veldig lav hastighet. 2400-frekvensen vil ha veldig høy hastighet, typ 80MB/s, men vil rekke ut 1 km fra masten. ICE har f.eks. denne 2400-senderen på taket til hovedkontoret.

Noe å bemerke seg er at mastene er veldig sensitive mot overbelastning og kan ikke ta imot utrolig mange signaler. Dvs: i et befolket hytteområde (eller hovedkontoret) vil 10 stk med ICE-bredbånd samtidig føre til at ingen har dekning, eller i beste fall supertreg hastighet.

TL;DR: ICE.net har ganske dårlig teknologi som har nådd toppen av kunder akkurat nå. De prøver å oppgradere så mange master som mulig, men det tar tiiiiid. Enden på visa er: kjøp ICE.net-abo for mobilen din. Men unngå mobilt bredbånd.
Sist endret av Spirituell; 15. oktober 2016 kl. 01:49. Grunn: typo
Jeg byttet til Ice, og har nettopp byttet fra de til Komplett.

Har aldri vært i kontakt med Ice kundeservice og klaget til de, men grunner til at jeg byttet:

-Mister tilkobling til nettverket minst 1 gang i uken, og må deaktivere mobildata og koble til på nytt.

-Flere ganger (på værst tenkelig tid) mister jeg summetone når jeg forsøkte å ringe, og det ringer i andre enden men når man tar telefonen er det ingen som hører hverandre...

Må gå i flightmode for å fikse det... er lei av det ass.

Dette skjedde mange ganger, har ikke opplevd det med andre operatører eller med Komplett-Mobil som har jeg har nå.

En annen ting er at om man bruker opp kvoten på Ice, går det så tregt at det tar 15 min å laste inn nettbank app på mobil, så de lover vel 64Kbps, men jeg tror det ligger langt under det...

Hadde Netcom før Ice og der fikk jeg over 64Kbps og kunne laste inn nettbank-app helt fint selv om jeg hadde brukt opp kvote.

+ at kundene måtte bytte sim-kort 3 ganger iløpet av 3 måneder, plutselig så sitter du der for andre gang på kort tid og har glemt det nye sim-kortet hjemme når det gamle deaktiveres.

Vil ikke anbefale ice, har ført til mange ergelser for en person som ikke planlegger livet sitt...