Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2884
Hei

Røykte noe hasj her for en stund siden som ga meg en helt sinnsyk tripp, har aldri følt noe slik før.. Det starta med at hasjen begynte å sive sakte inn(Røykte i joint) sånn som den skal også plutselig såg jeg alt i sinnsykt sterke farger. Jeg fikk for meg at det var flere tusen klinkekuler som drev å bounca på låra mine, i alle forskjellige farge! Syntes bare dette var jævlig digg mens det hendte, men etter vært var det sånn at hver gang kompisen min sa noe så såg jeg det for meg i tegne-serie(Donald duck, supermann etc) Etter en stund da jeg hadde vært helt oppe i skyene, så ble jeg ekstremt slapp og paset ut..

Vet ikke hva det var vi røyket men vanlig hasj tror jeg neppe det var.. Har hørt rykter om at det ble blandet ghb i hasjen akkurat i den perioden men vet ikke om dette stemmer.

Noen som har erfaringer med slikt? Sitter enda den dag i dag og klør meg i hue mens jeg lurer på hva dette var for noe?..
det at hasj blandes ut med andre rusmidler er vel i hovedsak en myte, og cannabis er jo ett relativt kraftig rusmiddel, så du ble nok bare skikkelig stein på helt vanlig hasj
Er nok bare en myte. Jeg mener enda det er bullshit!
Hvem vil bruke opp GHB på det?
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av Candycotton Vis innlegg
Hei

Røykte noe hasj her for en stund siden som ga meg en helt sinnsyk tripp, har aldri følt noe slik før.. Det starta med at hasjen begynte å sive sakte inn(Røykte i joint) sånn som den skal også plutselig såg jeg alt i sinnsykt sterke farger. Jeg fikk for meg at det var flere tusen klinkekuler som drev å bounca på låra mine, i alle forskjellige farge! Syntes bare dette var jævlig digg mens det hendte, men etter vært var det sånn at hver gang kompisen min sa noe så såg jeg det for meg i tegne-serie(Donald duck, supermann etc) Etter en stund da jeg hadde vært helt oppe i skyene, så ble jeg ekstremt slapp og paset ut..

Vet ikke hva det var vi røyket men vanlig hasj tror jeg neppe det var.. Har hørt rykter om at det ble blandet ghb i hasjen akkurat i den perioden men vet ikke om dette stemmer.

Noen som har erfaringer med slikt? Sitter enda den dag i dag og klør meg i hue mens jeg lurer på hva dette var for noe?..
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke se for meg at noe av GHBen faktisk blir tatt opp om du brenner det med lighter og puster inn restene. Dessuten er alle effektene du beskriver ganske vanlige på hasj.
Spaca farger over alt? Check!
Rar følelse av at noe skjer med kroppen din uten at det gjør det? Check!
Sære assosiasjoner når folk rundt deg snakker? Check!
Ekstremt slapp og passet ut? Kjempecheck!
Gratulerer, du har fått bra varer.
Haha, LSD kunne jeg fattet at du hadde påstått, men GHB? GHB finnes ikke psykedelisk. GHB + hasj gjør deg bare ekstremt slapp og i godlaget.
Ghb var det ikke.Garantert.
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Haha, LSD kunne jeg fattet at du hadde påstått, men GHB? GHB finnes ikke psykedelisk. GHB + hasj gjør deg bare ekstremt slapp og i godlaget.
Vis hele sitatet...
Små doser GHB gir en oppkvikkende rus: Man føler seg våken og kunstig pigg og opplagt. Større mengder kan gi en bedøvende og sløvende effekt, og en hallusinogen effekt (sansebedrag). Virkningen kommer etter 5–20 minutter og kan vare i halvannen til tre timer. Mange blir hissige og aggressive under rus. Selv små doser kan føre til svimmelhet, snøvling, hodepine, kramper og lavere blodtrykk. Ved overdose kan brukeren svime av og havne i koma mens hjertet svekkes eller luftveien blokkeres. GHB er spesielt farlig når det brukes sammen med alkohol. Langtidsbruk av GHB kan føre til psykiske problemer og depresjoner.
Vis hele sitatet...
Du kan jo oppleve det på GHB?
Det rare er at jeg har røykt en del både grønt og brunt før men aldri fått denne effekten...

Det er mulig det bare var jæævlig bra vare, langeren brukte ordene "Special shit!"(Vet mange sier det men denne karen kunne jeg stole på, han fortalte altid om det var bra eller dårlig)
fikk aldri samme effekt når jeg kjøpte av ham igjen. Brukte denne langeren veldig mye.
Jeg kan også bekrefte at du med 99,9 % sikkerhet bare har fått skikkelig god hasj. Jeg har opplevd samtlige virkninger ved flere anledninger.
Sitat av Candycotton Vis innlegg
Hei

Røykte noe hasj her for en stund siden som ga meg en helt sinnsyk tripp, har aldri følt noe slik før.. Det starta med at hasjen begynte å sive sakte inn(Røykte i joint) sånn som den skal også plutselig såg jeg alt i sinnsykt sterke farger. Jeg fikk for meg at det var flere tusen klinkekuler som drev å bounca på låra mine, i alle forskjellige farge! Syntes bare dette var jævlig digg mens det hendte, men etter vært var det sånn at hver gang kompisen min sa noe så såg jeg det for meg i tegne-serie(Donald duck, supermann etc) Etter en stund da jeg hadde vært helt oppe i skyene, så ble jeg ekstremt slapp og paset ut..

Vet ikke hva det var vi røyket men vanlig hasj tror jeg neppe det var.. Har hørt rykter om at det ble blandet ghb i hasjen akkurat i den perioden men vet ikke om dette stemmer.

Noen som har erfaringer med slikt? Sitter enda den dag i dag og klør meg i hue mens jeg lurer på hva dette var for noe?..
Vis hele sitatet...
Det er rett å slett at hasj i dag inneholder svært høy andel av THC i forhold til tidligere. En kan få en LSD lignende effekt. Det er derfor mange fler enn før får psykose etter hasjrøyking og kommer på mentalsykehus.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Du kan jo oppleve det på GHB?
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri opplevd eller hørt om noen som har fått noen psykedeliske effekter av ghb.
Ghb rusen er ganske lik alkolhol rus.
Det var mest sannsynlig som alle andre sier her,gode varer.
GHB var det garantert ikke men du har enten fått tak i en hasj som har hatt en bra innhold thc(noe som ikke er så vanlig her i landet) eller så kan det har vært at det har vært et psykedelia i hasjen men jeg vil påstå at det var høyt thc innhold. har å vært borti hasj en høyt thc innhold å da fikk jeg å masse fete halliser så det er nok bare veldig veldig god hasj du har fått tak i
Skjer ofte når du er trøtt og røyker gode saker. Jeg opplever det veldig ofte, spesielt Donald-effekten
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Jeg har aldri opplevd eller hørt om noen som har fått noen psykedeliske effekter av ghb.
Ghb rusen er ganske lik alkolhol rus.
Det var mest sannsynlig som alle andre sier her,gode varer.
Vis hele sitatet...
Har du aldri opplevd det på GHB?
dålig GHB rundt der du bor da?
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Har du aldri opplevd det på GHB?
dålig GHB rundt der du bor da?
Vis hele sitatet...
GHB skal ikke gi psykedeliske effekter i det heletatt, GHB gir en rus som er nesten identisk til alkohol.

Inntar du stoffer når du ikke vet hvordan virkning de har, Cartman? Ikke så jævlig lurt akkurat.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Har du aldri opplevd det på GHB?
dålig GHB rundt der du bor da?
Vis hele sitatet...
Si meg,veit du hva psykadelika er?Isåfall,fortell meg hvilke psykedeliske effekter du får ut av ghb...
Er nok bare gode greier ja.
Har selv røyka bønner som har gitt meg nesten like opplevelser som på sopp.
Den norske Wikipedia-artikkelen om GHB er feil. Hvis du vil ha korrekt informasjon så les den engelske.

GHB har ingen psykedelisk effekt punktum.
GHB LAW (13 The Entheogen Law Reporter 120-122)
The substance gamma-hydroxybutyrate (GHB) has been the subject of numerous recent stories in the popular media. While few would call it an “entheogen,” many have reported euphoria, visual alterations, and subtle psychedelic effects. GHB has found its way into the entheogen-using community.
Vis hele sitatet...
Kilde

Redusert konsentrasjon, endret stemningsleie, reduksjon av hukommelse og innlæringsevne, samt kritikkløshet er typiske rusvirkninger. Med økende dose kan det i tillegg inntre forvirring, omtåkethet, sløvhet, kvalme, opphisselse, synsforstyrrelser, søvn, skjelvinger og kramper, hallusinasjoner, pusteproblem, koma og i verste fall død, som i de fleste tilfelle skyldes pustestans. Livstruende komplikasjoner vil som oftest inntre når GHB brukes sammen med andre stoffer.
Vis hele sitatet...
Kilde

GHB som potensielt enteogent

Diskusjon på et forum om GHB er hallusinogent eller ikke

Jeg vil for øvrig legge til at det kom som en overraskelse for meg også at GHB var potensielt psykedelisk, men en lærer noe nytt så lenge man lever..
Er nok isåfall bare snakk om svært milde effekter... Altså man kan jo bli litt surrete i hådet av det meste som fucker med hodet. Jeg tror de aller fleste har opplevd dissosiasjon av vår kjente etanol, for eksempel (men jeg tviler på de fleste legger merke til det).

Både opiater og GABA-aktive stoffer (benzoer, Z-drugs) kan gi litt rare effekter, også under abstinens om man har pådratt seg det. Selv om ikke stoffet fremkaller disse effektene selv, er det klart at hjernen muligens vil reagere litt selv på at ting ikke er helt normale i øyeblikket.
Noen ganger når jeg er full og skal legge meg, så snurrer rommet rundt når jeg kikker opp i taket. Dette er en visual distortion, eller et sansebedrag (for rommet snurrer jo faktisk ikke rundt).

Som Rottegift sier så kan forskjellige hjerner produsere litt rare effekter på GABA-stoffer. Denne tråden er et eksempel på dette: http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=104825&

Det er ingenting psykedelisk i effektprofilen til GHB punktum. På samme måte som det ikke er det i andre stoffer som kun virker inn på GABA-reseptorer.