Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1817
Hei Freaks!

Jeg vet ikke om det er noen her som har peiling på kjølevæsker, eller om dette er riktig sted å spørre, ELLER om det er lov å spørre om bil-relaterte ting.

Men jeg prøver meg allikevel.

Jeg eier en SAAB 9.5 2000 model, den har rød/rosa kjølevæske.
Den har varslet om lite kjølvæske noen uker nå.

Jeg vet at man ikke skal blande forskjellige kjølevæsker med ulik farge (For eksempel rød + blå)

Men spørsmålet mitt er:

Kan jeg kjøpe rosa/rød kjølevæske fra hvor som helst og etterfylle?
Eller finnes det forskjellige rød/rosa væsker som IKKE skal blandes?

På forhånd takk!
Dette kan de garantert svare deg på der du drar og kjøper kjølevæsken. Jeg har hatt tilsvarende spørsmål selv, og bare dratt til Biltema og fått god hjelp. Forøvrig er kjølevæske så billig at det uansett er like greit å flushe ut den gamle, og fylle opp med helt nytt.
Jeg ville vært mer bekymret over hvor kjølevæska blir av.

Starte med å se på olja hvor mye kjølevæske som har funnet veien dit.

Jeg kjører 20 år gammel bil og har ikke fylt kjølevæske på 2år. Det er
helt normalt.
Sist endret av Dough; 5. juni 2019 kl. 21:56.
Kjøp rød kjølevæske og fyll på. Gul er gul, grønn er grønn, og rød... vel, den er rød
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Kjøp den røde dot 4

Eller gikk litt fort, ikke gjør det. Det er bremsevæske

Har du skiltenummer kan du legge det inn på biltema.no og søke opp hva som er anbefalt for bilen din
Sist endret av PapaMarathon; 6. juni 2019 kl. 11:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Samma hvilken rød du fyller på. Bare husk at noen må du blande ut med vann, da det ofte er konsentrat i flaskene.
det er ikke fargen som avgjør, men hvilken type glykol det er


etylenglykol kan være både blå og rød. og fler til

samme med propylenglykol


begge deler er kjølevæske til bil. men skal ikke blandes
Uvaksinert 👍
Kjøp gul, den kan vel blandes med alle.
Til han som sier du skal flushe bilen for kjølevæska , vær klar over at du må lufte ut systemet når du gjør det.
Sitat av hernameisari Vis innlegg
Til han som sier du skal flushe bilen for kjølevæska , vær klar over at du må lufte ut systemet når du gjør det.
Vis hele sitatet...
Dette er vel kanskje bedre rettet mot TS enn meg, men ja, godt poeng, det må man.
Sitat av hernameisari Vis innlegg
Til han som sier du skal flushe bilen for kjølevæska , vær klar over at du må lufte ut systemet når du gjør det.
Vis hele sitatet...
å lufte kjølesystemet er jo lett, enten sitter det en luftenippel på høyeste punktet. eller så er det selvluftende. iallefall på en såppas "moderne" bil


er ikke noe hokus pokus å gjøre det iallefall