Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1572
Jeg har sett denne flere steder og har alltid lurt på hva den kan være, temperatursensor/varmekabel...et-eller-annet kanskje?.


Noen som vet?

http://imgur.com/download/8RzQ3OF/
Sist endret av gatevandrer67; 25. januar 2016 kl. 13:51.
Kan du si litt mer om bildet? Hvor er det tatt. Hva er rundt der osv.

Kan se ut som noe rettet mot blinde. Er det slik at du kan føle de strekene hvis du trår på dem?
Det er tatt på et bybanestopp i Bergen, men jeg har sett den i andre byer også. Ikke bare i sammenheng med offentlig transp. men eller på fortau.

Jeg vet ikke om man kjenner rillene så godt, men de stikker litt ut. man må uansett kjenne med fingrene i så fall.





Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Kan du si litt mer om bildet? Hvor er det tatt. Hva er rundt der osv.

Kan se ut som noe rettet mot blinde. Er det slik at du kan føle de strekene hvis du trår på dem?
Vis hele sitatet...
Kan det være en sensor for varmekabler?
Sitat av moonunit Vis innlegg
Kan det være en sensor for varmekabler?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal man ha varmekabler på fortau og generelt i byen?
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Det er ganske vanlig faktisk. Brukes til å holde bakken is-fri. Hele gågata i Kr.sand har varmekabler under seg
Har sett mange slike på tilfeldige plasser selv i byen. Er spent på hva det kan være, muligens relatert til ledninger o.l.?
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Har sett mange slike på tilfeldige plasser selv i byen. Er spent på hva det kan være, muligens relatert til ledninger o.l.?
Vis hele sitatet...
Støtter denne. Er vel enklere å dra opp ledninger for å fikse eller sjekke med små luker til under bakken.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Hvorfor skal man ha varmekabler på fortau og generelt i byen?
Vis hele sitatet...
Is og Snø .....
Har jobbet som elektriker i noen år og kan bekrefte at dette er en "snøføler" som skal sette i gang vermekabler når snøen kommer