Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 11934
Heisann, har røykt en del brunt i det siste og har fått en ekkel tørrhoste jeg ikke blir kvitt.
Det surkler i lungene når jeg puster og noen ganger får jeg ikke puste etterpå.





Bongen jeg bruker er en 40 cm lang sluch flaske med stor bunn supersmal midje og stort munnstykke som passer akkurat rundt munnen. den rommer omtrent en liter.
Trenger svar før jeg stikker til legen




ADHD? Meg? neeei.....
Sist endret av kelso693; 14. oktober 2009 kl. 03:35.
Ta deg en liten pause og se om den forsvinner
har du influensa eller er forkjølet er å røyke tjall ikke så lurt..

http://www.youtube.com/watch?v=InRBs_znKrQ

kort og enkelt forklart. spol til 8:40
Sist endret av Cyberblack; 14. oktober 2009 kl. 04:17.
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
trur du burde ha litt lavere bong, pga det blir sterkere jo høyere bong du har, som hvis du mekker bong ut av 1,5 blir sterkere enn en 0,5l ..
Jeg pleier å bli slik når jeg har røyka mye i perioder. Går over hvis du begrenser bruken eller evt røyker mere joints
Er vel et ganske kjent problem for folk som bare sitter og hitter på bong, det her. Det går sikkert over om du tar deg en liten pause. Og du kan jo vurdere og røyke joint isteden.
Hadde nogenlunde samme problem, hostet opp seigt, svart/brunt slim. Da tok jeg en liten pause, hostet opp alt som kom opp, og begynte å røyke jointer istedenfor. Hjalp det.
Sitat av h4llik Vis innlegg
Hadde nogenlunde samme problem, hostet opp seigt, svart/brunt slim. Da tok jeg en liten pause, hostet opp alt som kom opp, og begynte å røyke jointer istedenfor. Hjalp det.
Vis hele sitatet...
det inlegget, går jeg også god for!
cosylan --> way 2 go
Sitat av sengetøv Vis innlegg
trur du burde ha litt lavere bong, pga det blir sterkere jo høyere bong du har, som hvis du mekker bong ut av 1,5 blir sterkere enn en 0,5l ..
Vis hele sitatet...
Ehm..

Jo høyre bong du har, jo kaldere blir røyken når du inhalerer den.
Og den blir også mindre konsentrert.

Så tror ikke h*n burde gå for lavere bong.

Smekk meg om jeg tar feil...
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
cosylan --> way 2 go
Vis hele sitatet...
det maskerer bare problemet, du har det fortsatt like jævlig i lungene.
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Ehm..

Jo høyre bong du har, jo kaldere blir røyken når du inhalerer den.
Og den blir også mindre konsentrert.

Så tror ikke h*n burde gå for lavere bong.

Smekk meg om jeg tar feil...
Vis hele sitatet...
Både og, kommer helt ann på hvor mye han lader bongen til å begynne med.

Men får å komme med råd, ta en shot gammel dansk før du legger deg hver kveld. Gå over til å røyke mer joints, bong er veldig sterkt for halsen. Spesielt hvis du har røyka bong daglig over en lenger periode. Hvis du røyker bong fordi du ikke kan rulle egne joints enda så anbefaler jeg at du bare prøver og feiler og blir bedre. Det er absolutt enklest og begynne å rulle med rulletobakk, selv om trekket i jointen blir hardt og dårligere med rullings.
Sist endret av Doc. Lester; 14. oktober 2009 kl. 18:00.
Bare slutt å røyk så jævlig mye hasj. Med mindre man er lettere tilbakestående, så må man da klare å ta det hintet når kroppen sier i fra på en slik måte..
Bland med litt mindre tobakk neste gang, er ikke sunt og røyke tobakk (eller noe som helst) på bong. Prøv en joint eller pipe
Har vært borti folk med dette problemet flere ganger, og det gjør meg direkte kvalm og uggen når jeg ser at de fortsetter å trekke magatrekk fra bongen, hvor de så sitter og hoster i et helt hjerteknusende kjør i en halvtime etterpå. Er det virkelig så vanskelig å skjønne hvorfor man har problemer med halsen når man sitter og trekker fra bong dag ut og dag inn? Ta litt vare på dere selv for faen..
kelso693's Avatar
Trådstarter
22 0
Takker for respons, setter bongen på hylla og tar meg heller en rolig spliff etter middag så ser vi hvordan det går, og sky, dersom vennene dine ikke klarer og ta veset må de bare manne seg litt opp, jeg har en kamerat med astma som røyker 247, han tok den bongen som om det var luft...
Sitat av Kramer Vis innlegg
Bland med litt mindre tobakk neste gang, er ikke sunt og røyke tobakk (eller noe som helst) på bong. Prøv en joint eller pipe
Vis hele sitatet...
Er det farligere å røyke tobakk på bong enn rullings?
Sitat av kelso693 Vis innlegg
Takker for respons, setter bongen på hylla og tar meg heller en rolig spliff etter middag så ser vi hvordan det går, og sky, dersom vennene dine ikke klarer og ta veset må de bare manne seg litt opp, jeg har en kamerat med astma som røyker 247, han tok den bongen som om det var luft...
Vis hele sitatet...
Hva er det du snakker om? Det handler da seriøst ikke om å manne seg opp for å ta bongen når kroppen for lengst har gitt fra seg tegn til at man røyker altfor mye!
Legg en klut over munnstykket og se hvor svart den blir
Mentalmelt. Ikke kom med pastander om at folk er tilbakestående, om de ikke klarer å slutte å røyke bong... det blir usaklig
Sitat av taares Vis innlegg
Mentalmelt. Ikke kom med pastander om at folk er tilbakestående, om de ikke klarer å slutte å røyke bong... det blir usaklig
Vis hele sitatet...
Lettere tilbakestående er man jo nesten nødt til å være hvis man blindt fortsetter å røyke masse hasj når man ødelegger halsen sin på det, og kroppen atpåtil sier klart ifra. Om man ikke "klarer" å slutte å røyke fra bongen da så vil jeg faktisk påstå at man er ganske tjukk i hue.
Sitat av taares Vis innlegg
Mentalmelt. Ikke kom med pastander om at folk er tilbakestående, om de ikke klarer å slutte å røyke bong... det blir usaklig
Vis hele sitatet...
Han sa da ikke det. Han sa at med mindre man er lettere tilbakestående, må man klare å ta hintet når kroppen sier ifra på den måten.
jeg har også fått en helt syk hoste, jævlig irriterende.
med en gang jeg tar et trekk fra en joint begynner jeg og hoste og klarer ikke å røyke mer.

jeg har nesten bare røyke joints, ikke noe bong. så og si bare grønt. hatt en lang pause, før dette men har røyka i 2 uker nå. hvorfor er det sånn nå?
Sitat av taares Vis innlegg
Mentalmelt. Ikke kom med pastander om at folk er tilbakestående, om de ikke klarer å slutte å røyke bong... det blir usaklig
Vis hele sitatet...
Snakk om å være usaklig. Les hva jeg skriver neste gang, og la være å omformulere setningene mine før du velger å kritisere dem.
Slim beskytter lungene dine noe helt sinnsykt. (Det er derfor det kommer)

Men det at det surkler litt når du puster er jo bare at slim har lagt seg litt feil der og da.


Og forresten. tørrhosten din kommer vel fra halsen?
Sist endret av skolms; 20. oktober 2009 kl. 19:06.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Ehm..

Jo høyre bong du har, jo kaldere blir røyken når du inhalerer den.
Og den blir også mindre konsentrert.
Vis hele sitatet...
Ikke at jeg har så mye peiling på cannabis o.l. men jo varmere røyken blir, des mer ekspanderer den, og motsatt.
Med andre ord viss vi hadde kjølt ned røyken så mye at man hadde fått det ned på ett trekk, så hadde det vært mye mere konsentrert.
Er vell kanskje en av grunnene til at folk røyker med bong?

Nå må folk bare føle fritt for og rette på meg, forutsagt at jeg får høre noe kompetent og ikke en et subjektivt syn etter en egen erfaring
Hadde ikke det beste vært å spise hasjen istedet? Røyking generelt er ikke spesielt bra for lunger/hals.
Hvis man absolut må ruse seg på cannabis, og lungene/hals er fucked, så innta det oralt.
du kan jo ha fått noe som heter pipe syke kanskje la vær å trekke på bongen og heller rulle deg noen joint's?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Tortia Vis innlegg
Hvis man absolut må ruse seg på cannabis, og lungene/hals er fucked, så innta det oralt.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ærlig ikke skjønne hvordan det er diggere og patte på ett munnstykke eller en joint, fremfor og gommle i seg ett fint lite stykke med Toro Brownies
Sitat av flykick Vis innlegg
du kan jo ha fått noe som heter pipe syke kanskje la vær å trekke på bongen og heller rulle deg noen joint's?
Vis hele sitatet...
Pipe syke?

Det kroppen hans reagerer på er røyk, ikke om det er joint, pipe, bong eller hva det skal være. Selv om mengden røyk av joint er mindre, er det fortsatt noe han bør holde seg unna den nærmeste tiden. Hvis han ikke er glad i hosten der da..
Sist endret av exocytose; 21. oktober 2009 kl. 00:45.
Spørs jo også om du ikke bare er små syk eller lignende da? jeg har også en eller annen meningsløs tørrhoste i det siste.

Spør på apoteket ditt om de har ''Rutinoscorbin'' det er bra for kroppen din, hjelper den til å jobbe med å blir bedre fortere.
Sist endret av Kommunisten; 21. oktober 2009 kl. 14:24.
Det er sikkert mange som har delte meninger om røyking av hasj på bong, men en ting er sikkert, dette er NOGOOD i lengden, uansett bongtype.. Hele poenget med en bong er å få mest mulig ned på en mildere måte, røyking av joints er selfølgelig bedre enn å røyke bong med tankte på lungene, men hoster du opp brune/svarte klumper sammen med slim (ja jeg vet hva jeg prater om) bør du ta deg en pause, 2 uker eller mer! Hasjen i generelt sett, og mye i norge inneholder mye binde-stoffer, dette er for å holde den hasjen "med lav kvalitet" sammen. Men Limer de små sekkene i lungene sammen, binder også slimet og det blir bare mer og mer grøt i lungene.. Dette høres sikkert ille ut, og det er faktiskt det. Hasj er noe man skal kose seg med ikke musbruke, (uavhengig av bindemiddler) som med det meste her på jorden, det væreste som skjer om du tar deg en pause i 2 uker er å svette 3-4 netter/dager alt etter hvor mye du har røyket.

Har røyket selv i 6 år, aktivt, delvis og innaktivt. Og en ting er sikkert, bøtte, vannbong og diverse andre bonger som inneholder vann osv er absolutt det værste, bøtta og bubbla kjennes skikkelig digg ut der og da. Men Herregud som man blir fucked up i både svelg, hals og lunger av dette.. For å gå litt mer i detaljer, røyker du bong og det blir sterkt i halsen for guds skyld stopp å dra ned mer, ikke "svelg" unna slik som mange gjør, stopper opp halvveis i trekket og svelger unna spyttet (når du trekker åpner spyttkjertlene vanligvis seg noe jævlig) Dette går ut over både mage og lukkemuskler nedover fordøyelsen.. Resultat: brokk i mellomgulv, godt ? nei.. snakker av erfaring... Og en siste ting, Røyker du på bøtta hver dag bør du tenke deg litt om.. Vann+Lunger=ikkebra, muggsopp, og andre helvetteslidelser kan forårsakes! Snakk litt med fastlegen din om dette neste gang du er innom, de har faktisk taushetsplikt
Vet av erfaring at bong ikke er bra i lengden, måtte til legen med meget vond hals for ett par år siden. Prøvene påviste streptokokker i halsen. 14 dager penicilin kur, jippi!
det smarteste vil selføgelig å være å kutte det helt ut en måneds tid å så holde deg på et lavere nivå når kroppen sier ifra at dette liker jeg ikke slutt. men det du kan gjøre dersom du vil fortsette på samme viset er å gå til legen å teste deg for astma. intensiv hasj røyking kan føre til at du får astma symptomer å dermed kan du antaglivis få symbicort og ventolin. det gjorde jeg når jeg røykte mye i 07/08 å da måtte jeg få det å symbicort er et betenelses dempende å slimløsende middel som er prima for hver en hasj røyker som har et høyt frobruk pga det løser opp all driten som ligger i lungene. å hvis du da har ventolin i tillegg så åpner du lungene dine så du kan ta et skikkelig magatrekk. MEN skal du fortsette på denne måten så burde du virkelig begynne med kondisjons trening for å forebygge ødeleggelsene av lungene dine hvis ikke så kommer du til å få kols før du er 40
Istedenfor å bruke astmamedisiner, røyke joint, vitamintilskudd, bruke lavere bong, dempe over problemene med cosylan, eller noen av de andre tipsene i tråden her, hva med å ta en pause? For meg virker dette som en prima unnskyldning for å ta en pause fra cannabis. Du har bare godt av det.
Sitat av Up Vis innlegg
Jeg kan ærlig ikke skjønne hvordan det er diggere og patte på ett munnstykke eller en joint, fremfor og gommle i seg ett fint lite stykke med Toro Brownies
Vis hele sitatet...
Men man blir jo tjukk av brownies om man skal spise det for ofte, åh >_<
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Har røyket selv i 6 år, aktivt, delvis og innaktivt. Og en ting er sikkert, bøtte, vannbong og diverse andre bonger som inneholder vann osv er absolutt det værste, bøtta og bubbla kjennes skikkelig digg ut der og da. Men Herregud som man blir fucked up i både svelg, hals og lunger av dette.. For å gå litt mer i detaljer, røyker du bong og det blir sterkt i halsen for guds skyld stopp å dra ned mer, ikke "svelg" unna slik som mange gjør, stopper opp halvveis i trekket og svelger unna spyttet (når du trekker åpner spyttkjertlene vanligvis seg noe jævlig) Dette går ut over både mage og lukkemuskler nedover fordøyelsen.. Resultat: brokk i mellomgulv, godt ? nei.. snakker av erfaring... Og en siste ting, Røyker du på bøtta hver dag bør du tenke deg litt om.. Vann+Lunger=ikkebra, muggsopp, og andre helvetteslidelser kan forårsakes! Snakk litt med fastlegen din om dette neste gang du er innom, de har faktisk taushetsplikt
Vis hele sitatet...
For sammenligning har jeg røyket i 10 år, omtrent 6 av disse mer eller mindre sammenhengende, begynt å avta litt i seneste tid.

Røykte mest maispipe og "shubb" (sammenrullet avis), dette ble det mye slimhoste av, gikk over til vannbong som ikke ga like mye slim men nok til å plages, røyker nå mest jointer.
Det blir dog ei bøtte her og der, og her er der jeg ikke kobler med det du beskriver: Lungene våre fordamper ganske mye vann i løpet av en dag,
og de er fuktige hele tiden så "vann + lunger = muggsopp" henger ikke på greip. I teorien skulle da vannbonger ha vært verre: I bøtter blir vannet stillestående i bunnen, mens i vannbonger spruter vannet opp mot munnstykket i det man trekker røyken godt igjennom.

Jeg har heller ikke hørt om et dokumentert tilfelle av denne urbane myten om bøtterøyking. Det eneste tilfellet jeg har hørt om hadde en annen underliggende årsak: En bekjent av meg har et høydekompleks, noe som resulterer i at lungene ikke "henger" så godt som de skal inne i kroppen, som kan føre til punktert lunge. Dette skjedde med vedkommende etter noe røyking, han endte på sykehuset men alt gikk helt bra i ettertid.

Selv har jeg vært igjennom en lungebetennelse, som hadde like mye med røykinga mi som med det utrolig støvete oppussingsarbeidet (uten støvmaske) jeg utførte i uken før jeg ble sengeliggende.

I bunn og grunn er all røyking skadelig, metodene man røyker på gir få variasjoner i skadeligheten av røyken, der undersøkelser (MAPS.org) har vist at vannfiltrering av røyk vil fjerne noen av karsinogenene (men også noen av de psykoaktive stoffene man er ute etter). Det beste er vaporisers eller å oralt inntak.
Sist endret av Dodecha; 25. oktober 2009 kl. 13:56.
Sitat av kelso693 Vis innlegg
Heisann, har røykt en del brunt i det siste og har fått en ekkel tørrhoste jeg ikke blir kvitt.
Det surkler i lungene når jeg puster og noen ganger får jeg ikke puste etterpå.
Vis hele sitatet...
Du har vel røyka det sammen med tobakk da...
Jeg annbefaler VaporGenie! Jeg røyka vannbongen min hele dagen i 8-10 mnd, og endte opp med surpelyd fra lungene. Både hørte lyden, og kjente det god når jeg pusta dypt. Så kom en av vennene mine med VaporGenie pipa si. Må virkelig si jeg ikke hadde noen forventninger til vaporizingpipe, men vist faen ble jeg fjærn på den. Men når lyden ble borte etter noen uker, gikk jeg tilbake til ROOR-bongen.. :P
Sitat av Catnip Vis innlegg
Men man blir jo tjukk av brownies om man skal spise det for ofte, åh >_<
Vis hele sitatet...
Ja for noen brownies i uka vil garantert forvandle deg til en dundre på 140kg.
Legg endel papir utenfor pipa/loomet og bruk det som filter. Det vil du se funker.
Blir helt jævli mye avfall.
En ser jo det i vannpipe-vannet og.
Bytter du ut bongen med en av glass, passer på å vaske den daglig, og røyker med skikkelig behandla (toasta) tobakk, eller aller helst reint, skal du se at alt blir bedre
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Snakk litt med fastlegen din om dette neste gang du er innom, de har faktisk taushetsplikt
Vis hele sitatet...
de har sikkert taushetsplikt iform av at de ikke snakker om deg til neste mann som kommer inn eller til naboen sin,men de har åpenbart sine plikter å melde fra om,jeg fikk forsnakket med å sagt jeg hadde brukt benzoer i forbindelse med bilkjøring,men sa videre men uten at jeg følte det var noe problem,føler ingen rus eller svimmelhet eller trøtthet..det bare roer meg og fjerner aggressjon og angstdep,legen sa da at "det der hørte jeg ikke"har meldeplikt om slike ting skjønner du.

så jeg vet ikke i hvilken grad den taushetsplikten går til vår fordel bestandig..
Sist endret av dinos; 28. oktober 2009 kl. 20:10.
Sitat av exocytose Vis innlegg
Pipe syke?

Det kroppen hans reagerer på er røyk, ikke om det er joint, pipe, bong eller hva det skal være. Selv om mengden røyk av joint er mindre, er det fortsatt noe han bør holde seg unna den nærmeste tiden. Hvis han ikke er glad i hosten der da..
Vis hele sitatet...
litt seint svar.

ei venninne av meg hadde mye ubehagelig hoste etter altfor mye trekking på bong, og begynte å hoste slim og dritt. hun dro til legen, og fikk forklart att hun hadde fått noe legene vist kalte pipe syke. legen anbefalte att hun heller skulle røyke joint's og legge bongen på hylla en stund fremover.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av dinos Vis innlegg
de har sikkert taushetsplikt iform av at de ikke snakker om deg til neste mann som kommer inn eller til naboen sin,men de har åpenbart sine plikter å melde fra om,jeg fikk forsnakket med å sagt jeg hadde brukt benzoer i forbindelse med bilkjøring,men sa videre men uten at jeg følte det var noe problem,føler ingen rus eller svimmelhet eller trøtthet..det bare roer meg og fjerner aggressjon og angstdep,legen sa da at "det der hørte jeg ikke"har meldeplikt om slike ting skjønner du.

så jeg vet ikke i hvilken grad den taushetsplikten går til vår fordel bestandig..
Vis hele sitatet...
Å røyke seg fjern er noe helt annet enn å sette seg beruset inn i et 2 tonns stålfartøy som farer av gårde i 50-100km i timen.
I tillegg er denne meldeplikten veldig spesifikk, den omfatter faktisk bare å melde i fra til fylkesmannen om trafikkfarlige pasienter: http://www.tidsskriftet.no/filer/ann...tils_15-09.pdf

Så dere kan trygt si at dere røyker til legen uten problemer, og dere som kjører under påvirkning bør virkelig ta dere sammen. Det er absolutt ingen spøk.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det er bedre å røyke marihuana og ikke blande det med tobakk, da er du også sikker på at den er ren
Hvis man har veldig " tørr " hasj, så vill jeg påstå at man hoster mye mer enn hvis man hadde ferskere røyk. Har vell også noe å si hvordan du "tilbereder" hasjen.
Sitat av biteme Vis innlegg
Det er bedre å røyke marihuana og ikke blande det med tobakk, da er du også sikker på at den er ren
Vis hele sitatet...
Men nå gjelder jo dette hasj. ( Jeg går ut ifra du sikter til grønt?)
Er vel ingen som blander grønt med tobakk? Men brunt og tobakk må nesten til så lenge du ikke tar det på bong, da kan du trekke reint. Men det er ikke like behagelig som med tobakk, synes jeg!
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Men nå gjelder jo dette hasj. ( Jeg går ut ifra du sikter til grønt?)
Er vel ingen som blander grønt med tobakk? Men brunt og tobakk må nesten til så lenge du ikke tar det på bong, da kan du trekke reint. Men det er ikke like behagelig som med tobakk, synes jeg!
Vis hele sitatet...
Det er vell en smak og behag sak. Jeg blander med tobakk om hverken det er grønt eller brunt