Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1855
Begynte på ny skole i år og der kommer det narko hunder på overraskelse visitt et par ganger i året.
Hva kan politiet gjøre om hunden markerer på meg og jeg ikke har noe på meg?
Lukta ganske friskt av arbeids jakka mi en stund etter jeg hadde glemt litt pott i innafor lomma
Kan de kreve urinprøve?

Søkte litt men fant ikke noe konkret svar
Altså om du har noe fast bevis som meldinger/nummer fra dealere, noe på deg, filmer eller noe som bevis det så ville jeg blitt kvitt det.

Politiet går etter dealere ikke brukere så hvis du ikke har noe på deg eller har noe hjemme så kan de gå og kysse deg i rompa. De vil ikke kreve urinprøve da.
På skolen min er det samme opplegget, razia 2 ganger i året.

Hvis hunden markerer på deg, skapet ditt, eller pulten din etc. er det rett ned på stasjonen og urinprøve.
Sitat av Tido Vis innlegg
På skolen min er det samme opplegget, razia 2 ganger i året.

Hvis hunden markerer på deg, skapet ditt, eller pulten din etc. er det rett ned på stasjonen og urinprøve.
Vis hele sitatet...
Samme her, bare at vi har alerede hatt 2 razzia siden vi begynte på skolen i august.
Lur in noen blader her og der i inventar, vegger, pulter, stoler osv. så kommer den hunden til å gå bonkers.
Ta en spray flaske med bongvann i og spray rundt omkring på skolen
Sitat av Triforce Vis innlegg
Lur in noen blader her og der i inventar, vegger, pulter, stoler osv. så kommer den hunden til å gå bonkers.
Vis hele sitatet...
Neppe, den markerer etter tur og orden uten problemer. Ved mindre du smører stæsjet i ett gjevnt lag over alt, men det virker mer arbeid enn det er verdt
det er tull prat at de har rett på urinprøve bare for hunden markere deg.... de kan ikke kreve en urinprøve fordi hunden marker deg. det gir de rett til å sjekke om du har noe på deg eller muligens i sekken. for å kunne KREVE en urinprøve MÅ politiet vite at du er beruset eller om du blir tatt med noe på deg.... så neste gang de ikke finner noe bare ber du de dra til helvete.
Alt politiet trenger for å få en ransakelseordre av hjemmet ditt er "skjelig mistanke", noe dem ikke vil definere noe dypere en det. Så jeg nekter å at det er så forferdelig vanskelig å få lov til å kreve en urinprøve.

Skjellig grunn til mistanke er et juridisk begrep som betegner de kravene som stilles for å kunne utstede arrestordre eller ransakelsesordre, eller for å kunne varetektsfengsle noen. «Skjellig grunn» antas gjerne å innebære krav om at det er mer sannsynlig at mistenkte har begått den straffbare handlingen det er snakk om, enn at han ikke har gjort det (sannsynlighetsovervekt). Dette er imidlertid bare et utgangspunkt, og normen vil kunne relativiseres slik at det i spesielle tilfeller kan stilles lavere krav til sannsynligheten, særlig gjelder dette ved grove forbrytelser, og der det foreligger gjentakelsesfare.

For å pågripe eller varetektsfengsle noen er skjellig grunn til mistanke bare et grunnvilkår. I tillegg må normalt ett av tre alternative tilleggsvilkår være oppfylt, se straffeprosessloven § 171. Disse er at det enten foreligger unndragelsesfare (rømningsfare), bevisforspillelsesfare eller gjentakelsesfare. Sannsynligheten som må kreves for dette for at vilkåret skal være oppfylt vil variere. I tillegg kan pågripelse/fengsling skje dersom mistenkte «selv begjærer det av grunner som finnes fyldestgjørende». Ved spesielt grove forbrytelser behøver ikke noen av disse tilleggsvilkårene å være oppfylt, men dette krever særlige holdepunkter for at mistenkte er skyldig, utover «skjellig grunn», se nærmere § 172.
Vis hele sitatet...
http://no.wikipedia.org/wiki/Skjelli...n_til_mistanke
Du kan jo bare stikke litt inn i skapet til noen andre.
Da vil kanskje heatet forsvinne fra deg også blir politiet opptatt med andre i stedet
Litt dårlig gjort men...
sett stæsjet i skuffen, i skrivebordet til en lærer du ikke liker Now, that's a prank!