Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  80 8834
Kom over en bra tråd jeg mener er verd å lese!!

N,N-DMT/5-MeO-DMT
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=99044
Sist endret av lit1; 14. januar 2009 kl. 11:16.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Godt med smør
Trådstarter
Samme tanker, nye mål og regler.

Skal begi meg ut på det psykadeliske plan, bestemt, kunne gjort det nå kommende ferie. Det skjer ikke, selvom jeg føler meg klar, venter jeg til sommerferien ferien, føler ikke jeg får ett nytt paradigme som jeg har hatt, der jeg fann ut att sopp og lsd ikke er så sinnsykt farlig, og er mulig for meg å prøve. Har ikke flere tanker på området, har vridd og vrengt på spørsmålene.

Men noen nye regler. Når jeg skal begi meg ut på psykadelika, er DMT, totalt ute av spørsmålet. Kort tur, men er selve moren til DMT, går ikke for noe a la fear and loathing in las vegas, i sommeren blir det kanskje inntak av psykadelika 1-2 ganger? alt etter hva jeg føler er påpasselig, skal ikke trippe til jeg får noe ut av det, men DMT blir ikke rørt, Det tror jeg ærlig talt ikke blir rørt før ute i 25 års alderen, det tror jeg. Men jeg tviler selv da.
Sopp tror jeg blir første stoffet mitt, ikke like lang tur som lsd, ikke like hektisk som salviaog som det ble så elegant formulert "gli inn i en potensielt fantastisk verden"

Hva jeg håper på å oppnå vet jeg ikke, vet bare at dette er ett verktøy som passer glimrende for meg, og som jeg føler meg klar for. Nytt syn på diverse saker, gode minner eller hvem vet, bedre matteforståelse? har ikke peiling helt hva jeg skal oppnå, men vet sånn cirka hva jeg begir meg ut på. Eller, vet i så stor grad som er mulig før jeg har prøvd.

Tror ikke jeg blir stort mer klar.

Kommer sikkert jevnlig til å oppdatere topicen så erfarne psykonauter, stay online
Sist endret av Apeloff; 27. januar 2009 kl. 20:16.
Anbefaler deg å vente hvertfall 3-4 måneder mellom hver gang du tripper på LSD/Sopp hvis du skal gjøre det flere ganger. Det tar tid å bearbeide alle inntrykkene og tankene du har fått på turen, og det er greit å være helt ferdig med å bearbeide forrige tripp før du begir deg ut på neste. Tar du de forhåndsreglene, du er psykisk stabil fra før og behandler stoffene med respekt, så kommer du nesten bare til å ha positive erfaringer med stoffene.

Husk å være kritisk til dine tanker tiden etter. Du vil få "utvidet" bevissthet på en måte, men sett et lite spørsmålstegn ved alle tinga du kommer frem til etter en tripp. Kan jo fort hende ved mye tripping og lite tid til ettertanke at all logisk tankegang til slutt rett og slett blir en haug med vås som virker logisk for deg. Ikke så lett å forklare, men du skjønner kanskje . Det er det som er faren med psykedeliske stoffer når det ikke brukes korrekt eller misbrukes, at man rett og slett psykisk blir gal.

Ellers så virker du jo klar du . Kan komme med erfaringer på Søndag angående dette.
nå har ikke jeg lest alle postene som står siden sist jeg skrev, men vil påstå at folk som skal prøve psykedelia MÅ lese denne
Godt med smør
Trådstarter
Sitat av amhx Vis innlegg
nå har ikke jeg lest alle postene som står siden sist jeg skrev, men vil påstå at folk som skal prøve psykedelia MÅ lese denne
Vis hele sitatet...
Tja, vi kan jo vente og se om jeg i det hele tatt har gjort dette "korrekt" før vi rekommanderer den videre til folk :P

Men ser ikke ut som de andre som har hatt vellykkede turer har noe å si i mot. Personlig forventet jeg egentlig att det var mye jeg ikke hadde tenkt over, men er ingen som klager her.

Men jeg synes att det er ett minimum å reflektere og tenke like lenge som jeg vist du skal hive i deg psykadelika i en alder av 16 (err 17'ish) minimum.
min mening er det at noe så vilt som psykedelia burde du vente med til du er ihvertfall 18
Jeg må si meg enig med amhx, om ikke også litt lengre enn 18, jeg vil si til man er ferdig med videregående skole i grunn, så kan man sparke i gang med psykedelika når man vil finne ut av hva man vil gjøre med livet sitt

Psykedelika før du er ferdig utviklet kan tukle litt for mye med deg og gi deg alt for mye å tenke på på en gang om du er, rett og slett, litt uheldig. Better safe than sorry!
Godt med smør
Trådstarter
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Jeg må si meg enig med amhx, om ikke også litt lengre enn 18, jeg vil si til man er ferdig med videregående skole i grunn, så kan man sparke i gang med psykedelika når man vil finne ut av hva man vil gjøre med livet sitt

Psykedelika før du er ferdig utviklet kan tukle litt for mye med deg og gi deg alt for mye å tenke på på en gang om du er, rett og slett, litt uheldig. Better safe than sorry!
Vis hele sitatet...
Ferdig utviklet, er jo ganske forskjellig fra person til person. Meeeen, da er det vell bedre å si 25'ish? og jeg er dessverre ikke kapabel til å vente så lenge. Men er uten tvil enig om att jo lengre du venter jo bedre.

Satser ikke på å fyre av for fullt, men vertfall ha en tur nå til sommeren. Så kan jeg drøye, det er problemet, jeg kan for mye om det. Vil prøve det for mye, lysten overgår rett og slett hva som er rett. Jeg prøver bare å forsikre meg om at alt unntatt alder er i det minste rett.
Flisespikkeri og kverulering ferdig med tenåringstraumer, da. Det er ihvertfall min anbefaling å vente til du er "voksen" (18-20 år), selv om dette er svært individuelt jevnt over så er det vanskelig å forklare hva som skjer oppi hodet ditt når du er ferdig med skole, myndig og har ansvar for kun deg selv, samt. frihet til å velge ditt eget liv. Jeg vil også påstå at utviklingen mellom man er 20 og 25 er langt mindre enn den som skjer mellom man er, f.eks, 16 og 18.

Det er bare å fyre løs for min del, men jeg synes at det faktum at du blir motivert av en slik "hunger" som du snakker om tyder på at du muligens kan få et uvettig rusbruk fremover. Det er lett å overvurdere seg selv, og det svir å brenne seg på det, bare ikke glem det.
Jeg er litt uenig vedrørende hungeren til å prøve psykedelika her. Jeg tror ikke det har noe å si med tanke på uvettig rusbruk av psykedelika. Selv minns jeg hvor lysten jeg var til å trippe for første gang, og av de ulike stoffene som fins på markedet er psykedelika av de som begrenser seg selv, tror jeg. Det rakk aldri å bli noe uvettig rusbruk for meg på psykedelika selvom jeg må ærlig innrømme at jeg prøvde hardt. Avhengighetspotensialet for psykedelika er for meg lik null, samt at det begrenser seg selv for når tid det passer å utforske de. Favoritten var varme sommerdager uti fri natur med en bitte-liten samling ture-venner med felles interesser for hva vi ville oppnå med trippingen. Disse elementene blant annet hindret meg fra å utføre uvettig bruk, selvom jeg forelsket meg i startfasen, så stoppet det av seg selv tilslutt. Vet ikke om det bare er jeg, men jeg har en følelse av at uvettig rusbruk på psykedelika er ganske vanskelig..
Godt med smør
Trådstarter
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Flisespikkeri og kverulering ferdig med tenåringstraumer, da. Det er ihvertfall min anbefaling å vente til du er "voksen" (18-20 år), selv om dette er svært individuelt jevnt over så er det vanskelig å forklare hva som skjer oppi hodet ditt når du er ferdig med skole, myndig og har ansvar for kun deg selv, samt. frihet til å velge ditt eget liv. Jeg vil også påstå at utviklingen mellom man er 20 og 25 er langt mindre enn den som skjer mellom man er, f.eks, 16 og 18.

Det er bare å fyre løs for min del, men jeg synes at det faktum at du blir motivert av en slik "hunger" som du snakker om tyder på at du muligens kan få et uvettig rusbruk fremover. Det er lett å overvurdere seg selv, og det svir å brenne seg på det, bare ikke glem det.
Vis hele sitatet...
Utdanningsplanen min går nok fremover til jeg er 23-25 ser det ut til for tiden. Utdanningsmessig er ikke 18-20 mulig heller. Og så lenge venter jeg neppe.

Denne hungeren. er ikke så fryktelig gale, er jo ikke att jeg må ruse meg, er berre veldig fascinert, har tuklet med valium, rivotril, xanor, oxycontin, amfetamin såklart amfetaminderivat som ritalin, concerta, heroin, knips og cola. Sikkert ett par som er utelatt.

Men ja, vet ikke om det er lite eller mye i forhold til hva andre har prøvd her på forumet i min alder, det jeg vet er att jeg har som regel prøvd stoffene. Og ikke rørt de igjen, amfetamin holdt på å bli noe av. Men ikke på nært livsstruende. Men merket mentaliteten såvidt av en som er avhengig. En prøvesmak av det vidunderlige livet som avhengig. Fristet ikke : / heroin 1 gang. Kola ble ett par ganger, og alt stort sett sporadisk. Det som har holdt seg ved meg er denne bruken av cannabis i ny og ne, måned på måned av typ bruk, altså ikke direkte 30 dager på, men en helg + ett par dager så venter jeg en måned eller to.

Ellers har jeg prøvd 2g med pepper og 5 valium som fyfy stoff på en 6 måneder nå. Ellers har det vært den bruken av brunt, og bare alkohol nyting i feriene. (jul o.l aldri i helga)

Så jeg er kanskje rimelig naiv, men jeg liker og tro att avhengighet ikke er så aktuellt for meg, sjangsen er der, har møtt flere emosjonelle nedturer hvor det har vært fullt mulig og ruse seg. Men aldri gjort det. Vet bare att det ikke er sånn man takler det.

Så den lysten til og prøve noe nytt tror ikke jeg er tegn på en avhengighet, men som sagt her er dere mer erfarne enn meg, jeg er FLAT. Vet ikke dritten om det, nå har du vertfall mer info og trekke konklusjoner på.

God natt.
Ser ut som du har prøvd stoffer med langt større avhengighetspotensiale enn hva jeg karakteriserer psykedelika. Allikevel begår du en feil hvis du forsøker å sammenligne disse stoffene. Psykedelika er noe helt eget, det må oppleves som en egen sti. Mens de oppnevnte preperater er stoff til hverdagslig bruk, benyttes psykedelika i mine øyne ved spesielle anledninger. Opplevelsen blir mer intenst når du har muligheten til å utforske underbevissheten din med egne øyne, oppleve din egen rusform. De nevnte preperater er greie rusmidler, men ikke slik jeg ser på ordet bevisshets-utvidende. Den rusen du opplever på psykedelika, er det kun du som opplever og ingen andre. Du kan fortelle eller beskrive trippen så mye som du bare orker, kun du er i stand til å fange de viktige detaljene i opplevelsen din. Og det gjør stoffet helt unikt, i motsetning til de du ramset opp og vil sammenligne med. Men jeg tror ikke avhengighetsfaren er der på psykedelika, skjønt en kan jo aldri vite. Jeg selv opplevde det som vanskelig å bli avhengig på - sagt rett ut fra hjertet.
Godt med smør
Trådstarter
Sitat av paranoy Vis innlegg
Ser ut som du har prøvd stoffer med langt større avhengighetspotensiale enn hva jeg karakteriserer psykedelika. Allikevel begår du en feil hvis du forsøker å sammenligne disse stoffene. Psykedelika er noe helt eget, det må oppleves som en egen sti. Mens de oppnevnte preperater er stoff til hverdagslig bruk, benyttes psykedelika i mine øyne ved spesielle anledninger. Opplevelsen blir mer intenst når du har muligheten til å utforske underbevissheten din med egne øyne, oppleve din egen rusform. De nevnte preperater er greie rusmidler, men ikke slik jeg ser på ordet bevisshets-utvidende. Den rusen du opplever på psykedelika, er det kun du som opplever og ingen andre. Du kan fortelle eller beskrive trippen så mye som du bare orker, kun du er i stand til å fange de viktige detaljene i opplevelsen din. Og det gjør stoffet helt unikt, i motsetning til de du ramset opp og vil sammenligne med. Men jeg tror ikke avhengighetsfaren er der på psykedelika, skjønt en kan jo aldri vite. Jeg selv opplevde det som vanskelig å bli avhengig på - sagt rett ut fra hjertet.
Vis hele sitatet...
Kanskje skrive mer i morgen, trøtt i dag. Kort og godt.

Vist jeg hadde trodd de var mulige å sammenligne hadde denne tråden aldri eksistert, da hadde de stoffene vært under beltet mitt allerede. Jeg skal gjøre det til en veldig spesiel sti.

Ville bare si att jeg ikke karakteriserer meg som en person som blir lett avhengig isåfall har jeg for mange regler som hindrer meg det, og tror ikke det skjer nå etter hva jeg har gått igjennom, er fortsatt ung. Men ikke like "naiv" med stoff. Så tror ikke jeg blir like lett lurt til å havne i en ond spiral.

Tro meg, jeg ser potensialet i dette kapitellet. Og jeg tror ikke avhengighetsfaren er der, var sikkert bare jeg som mistolket en post ovenfor, trodde vedkommene hintet til att jeg kunne bli avhengig av psykadelika (noe jeg kan) så ville jeg bare vise att jeg har litt erfaring under beltet. Ingen skryting planlagt, synes det er forkastelig att jeg har prøvd så mye, men angrer ikke siden jeg har de samme vennene. Og ikke blitt permanent skadet, bare flere opplevelser rikere, og er fortsatt per min vennekrets definisjon "normal"
Sist endret av Apeloff; 3. februar 2009 kl. 00:09.
Hva med å sette deg inn i noe litteratur i ventetiden? Synest selv PiHKAL er en _veldig_ bra skrevet bok og gir et bra innblikk på det nettopp. Har ikke lest TiHKAL selv, men har tenkt til å gå til innkjøp i nærmeste fremtid. Kan være noe å bruke tiden på mens du venter?
Godt med smør
Trådstarter
Har vell for det meste gått i erowid sine tripp rapporter og mere. Men en bok, som tar for seg litt flere spektre av psykadelika virker jo som en fantastisk god ide.

Takk for tipset
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av somnium Vis innlegg
... start sakte med f.eks en lav dose sopp ...
Vis hele sitatet...
Hva mener dere er en lav dose?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Shroomery har en brukbar dose-kalkulator: http://www.shroomery.org/6257/Magic-...age-Calculator
Og erowid har også en doserings skala: http://www.erowid.org/plants/mushroo...oms_dose.shtml

Men som regel mellom 20-30 spisse fleinsopper (psilocybe semilanceata) er en grei dosering for å være på den sikre siden.
Sist endret av Dodecha; 23. februar 2009 kl. 22:31.
er ikke avhengighet jeg tenker på. tenker mer på de sinnsykt helt forjævli ubeskrivelige bivirkningene som kan komme (å som i fleste tilfeller ikke folk snakker om) å de er ikke fete i det hele tatt!!

har selv hatt mye flashbacks foreksempel å jeg har tatt doc 2 ganger å det var de som ga meg masse bivirkninger.

å det kan å sje at du tipper som jeg kaller det(mener ikke hppd elns) å det er rett å slett at du for en klikk i hodet som gjør at du aldri blir det selv igjen så kan ikke få sagt hvor viktig det er å starte smått..

20-30 spiss flein er ingen dum idè!
men begynn med mye(sånn som jeg gjorde) så er det nesten dømt til å gå galt!
Faen assa, jeg må slutte å lese om lsd og sånn. Blir jo faen umulig å vente flere ÅR til jeg er klar til å prøve det. Skulle ønske jeg "fant" freakforum først om noen år
Når Apeloff som er nesten 2 år eldre enn blir anbefalt å vente så har ikke jeg noe valg regner jeg med.

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Shroomery har en brukbar dose-kalkulator: http://www.shroomery.org/6257/Magic-...age-Calculator
Og erowid har også en doserings skala: http://www.erowid.org/plants/mushroo...oms_dose.shtml

Men som regel mellom 20-30 spisse fleinsopper (psilocybe semilanceata) er en grei dosering for å være på den sikre siden.
Vis hele sitatet...
Skal man spise 20-30 fleinsopper eller lage te eller hva mener du?
Sist endret av exocytose; 1. mars 2009 kl. 12:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av vebba1212 Vis innlegg
Skal man spise 20-30 fleinsopper eller lage te eller hva mener du?
Vis hele sitatet...
Det bestemmer du selv, finnes mange måter å innta sopp på så lenge du har litt fantasi
Godt med smør
Trådstarter
Sitat av vebba1212 Vis innlegg
Faen assa, jeg må slutte å lese om lsd og sånn. Blir jo faen umulig å vente flere ÅR til jeg er klar til å prøve det. Skulle ønske jeg "fant" freakforum først om noen år
Når Apeloff som er nesten 2 år eldre enn blir anbefalt å vente så har ikke jeg noe valg regner jeg med.



Skal man spise 20-30 fleinsopper eller lage te eller hva mener du?
Vis hele sitatet...
Jeg blir bedt om og vente, til jeg er 25, det ser jeg ikke på som realt, kjenner meg klar nå. Men venter fordiom. Jeg venter til sommeren, så ser vi om jeg føler meg klar og vil da.

Drøy det så lenge du selv klarer.

Er ingen oppskrift som sier du kommer til å få den dårlig opplevelse nå, er bare logisk og korrekt att jo lenger du venter jo mere utviklet blir du, og derfor mere klar.

Blir du 20-25 og ser du lider av depresjon og noen andre ting ja da kan du være gla du ikke tok sopp og utløste det tidligere og fikk ett verre tilfelle.
Tar du det når du er 20-25 og realiserer at dette hadde du ikke vært klar for når du var 16, vell good job. Da er ting vertfall trygt, utviklingen din kan ikke har ikke en like stor rolle da, vertfall ikke som når du er 16.


Bumper sikkert tråden i ny og ne me nye tanker og nye ideer.


Tusen hjertelig takk for hjelpen folks, kom gjerne med flere innspill.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg må få takke posterne i denne tråden for alle tips og informasjon angående dette. Jeg må fortsatt finne sider med informasjon om effekter ved langvarig bruk osv, siden jeg fortsatt er veldig usikker på om dette er et "trygt stoff".

Takk Apeloff som starta tråden, vet tråden er eldre enn Metusalem, men fortsatt en veldig fin og informativ tråd, til en som er ny på forumet som meg : ).

May the Force be with you.
▼ ... over et år senere ... ▼
Godt med smør
Trådstarter
Jeg velger å bumpe den flere årgamle tråden da det virker bedre enn å skrive hele forhistorien om igjen i en ny tråd.

Jeg nærmer meg snart 19, har fremdeles ikke rørt noe psykadelisk, men situasjonen har endret seg da jeg er i besittelse av LSD og har vært det i en liten stund nå. Og sakte men sikkert kjenner jeg meg mer og mer klar.

Er det noen som mener det kanskje er bedre å begi seg ut på en mild sopptur i høst i stedet for å hive seg på en 12 timers syretur som første tur?
Jeg hadde selv mitt første møte med psykadelika gjennom LSD for en stund siden. Nå skal det sies at jeg er en god del år eldre enn deg. Til spørsmålet ditt: Det er ganske vanskelig å svare på bare ved det du skriver på et forum. Mitt tips er å gjøre deg grundig kjent med stoffet og gjøre bestemme deg selv. 19åringer varierer svært mye ifht modenhet og utvikling. Om du er en av de som er klar er det kanskje bare du som kan svare på. Det hadde vært uheldig om du skulle ta dette stoffet for tidlig fordi noen her på nFF sier du er klar når du ikke er det.

Du har klart å vente fra du var 16 til 19 og det er sterkt gjort i seg selv siden du har så lyst å teste. Klare du å vente 3 år til hadde det vært enda bedre, men om du vil/klarer/har behov for det er det kun du som kan svare på mener jeg.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Jeg personlig mener at du virker klar. Som pedagogen sier, så har du klart å holde deg i 3 år det tyder på ganske sterk personlighet. Hvis du går til steget med å ta LSD først, så gjør det med 2-3 gode venner på et sted du føler deg trygg og avslappet. Så burde du ikke ha noe problemer i det heletatt

LSD er spennende og ubeskrivelig. Men det er for mye idioter der ute som ikke vet hva de driver med eventuelt tar det i sammenheng med alkohol, sammen med masse ukjente folk. Pass på deg selv og ikke behandle det som en flaske øl
Godt med smør
Trådstarter
Sitat av pedagogen Vis innlegg
Jeg hadde selv mitt første møte med psykadelika gjennom LSD for en stund siden. Nå skal det sies at jeg er en god del år eldre enn deg. Til spørsmålet ditt: Det er ganske vanskelig å svare på bare ved det du skriver på et forum. Mitt tips er å gjøre deg grundig kjent med stoffet og gjøre bestemme deg selv. 19åringer varierer svært mye ifht modenhet og utvikling. Om du er en av de som er klar er det kanskje bare du som kan svare på. Det hadde vært uheldig om du skulle ta dette stoffet for tidlig fordi noen her på nFF sier du er klar når du ikke er det.

Du har klart å vente fra du var 16 til 19 og det er sterkt gjort i seg selv siden du har så lyst å teste. Klare du å vente 3 år til hadde det vært enda bedre, men om du vil/klarer/har behov for det er det kun du som kan svare på mener jeg.
Vis hele sitatet...
Jess, takker for svar, dette har jeg egentlig fått hørt fra flere, er bare jeg som vet når jeg er klar, men fint å høre at du prøvd LSD først og det ikke ga deg komplikasjoner.

Når det gjelder å bli kjent med stoffene, gjennom 15-19 har jeg lest sporadisk om stoffene jeg lurer på å innta og har inntatt, men nå har jeg komt til ett punkt der jeg føler jeg er så mett på bokkunskap som jeg kan bli og klarer derfor ikke å lese like intensivt. Nå venter jeg egentlig bare på at jeg skal ha noen dager til overs for denne begivenheten, når det vet jeg ikke 100% men alt er nærmest i boks.

Og jeg er totalt enig med deg doktor, dette er ikke en flaske med ØL, derav tråden, jeg har ikke tenkt å ta første turen min alene nei, blir helt sikkert i kompani av en tursitter + en medturer som også har sin første gang
Fortell oss åssen det gikk da når du er ferdig med det. God tur
Hello.

Når det kommer til alder vil jeg si at man bør være svært bevisst ovenfor for seg selv når det kommer til tanker om hvor moden man føler seg. Da jeg var 14 trodde jeg at jeg ikke kunne bli mer voksen, da jeg var 16 lo jeg av hvordan jeg følte meg da jeg var 14 og trodde jeg ikke kunne bli mer moden, samme da jeg var 18 og så videre. Som 23-åring har jeg insett at jeg ikke lenger kan tro at jeg ikke blir mer "moden" og ikke vil få et videre/forandret perspektiv på tilværelsen i framtida.

Denne ydmykheten og åpenheten har vært viktig for meg og gjort at jeg føler jeg har utvikla meg et steg i riktig retning med tanke på generell innstilling til livet. For to år siden prøvde jeg cannabis for første gang, og for et år siden begynte min, hittil relativt begrensede, vandring innen psykedelika. Jeg tror at sjangsene for at mitt liv ville tatt ville veier hadde vært mye større dersom jeg hadde startet denne karrieren tidligere, uten den åpenheten og troen på at livet kan sees fra utallige synsvinkler som jeg har fått de siste åra.

Dette tror jeg er riktig: Vær åpen på at man kan ha utallige perspektiver til alt, og ett perspektiv er ikke nødvendigvis mer riktig enn et annet perspektiv.

Poster aldri på forum, bare lusker rundt. Men dette var mine tanker angående det å føle seg "voksen"/"moden" nok til å ta div. stoffer og egentlig livet generelt
Godt med smør
Trådstarter
Sitat av Franzfantaztic Vis innlegg
Hello.

Når det kommer til alder vil jeg si at man bør være svært bevisst ovenfor for seg selv når det kommer til tanker om hvor moden man føler seg. Da jeg var 14 trodde jeg at jeg ikke kunne bli mer voksen, da jeg var 16 lo jeg av hvordan jeg følte meg da jeg var 14 og trodde jeg ikke kunne bli mer moden, samme da jeg var 18 og så videre. Som 23-åring har jeg insett at jeg ikke lenger kan tro at jeg ikke blir mer "moden" og ikke vil få et videre/forandret perspektiv på tilværelsen i framtida.

Denne ydmykheten og åpenheten har vært viktig for meg og gjort at jeg føler jeg har utvikla meg et steg i riktig retning med tanke på generell innstilling til livet. For to år siden prøvde jeg cannabis for første gang, og for et år siden begynte min, hittil relativt begrensede, vandring innen psykedelika. Jeg tror at sjangsene for at mitt liv ville tatt ville veier hadde vært mye større dersom jeg hadde startet denne karrieren tidligere, uten den åpenheten og troen på at livet kan sees fra utallige synsvinkler som jeg har fått de siste åra.

Dette tror jeg er riktig: Vær åpen på at man kan ha utallige perspektiver til alt, og ett perspektiv er ikke nødvendigvis mer riktig enn et annet perspektiv.

Poster aldri på forum, bare lusker rundt. Men dette var mine tanker angående det å føle seg "voksen"/"moden" nok til å ta div. stoffer og egentlig livet generelt
Vis hele sitatet...
Er ikke helt sikker, men har du lest alle sidene? jeg mener selv at jeg kom inn på dette punktet her i en av mine poster faktisk. Vet at man er i konstant modning til litt ut i 20 åra, og dette varierer i likhet med de fleste ting som er i utvikling i kroppen, fra person til person. Dette er jeg fullt klar over.

Men det skader jo ikke å få dette understreket dobbelt for andre selvom det har, og vil være uaktuelt for meg å vente så mye lenger nå når alt er i boks, jeg opprettet jo tråden fordi jeg selv mente at 16 er vertfall ikke aktuelt i det hele tatt. kall det umodent men sånn er det, jeg trodde selv aldri jeg skulle vente så lenge som jeg har nå, og fremdeles vet jeg ikke om det blir en flere måneder, eller uker til jeg gjør det.

Fremdeles er tanken litt småskummel og jeg skal ikke ha ett SNEV av slike tanker når jeg begir meg ut på noe sånt, derfor er lappen fortsatt trygg

Må bare si takk til alle som har postet og pm'er som jeg har mottatt. Hadde det ikke vært for dere hadde jeg neppe følt meg så klar, jeg hadde helt sikkert turet, men jeg angrer ikke ett sekund på at jeg har ventet.
Bare generelle betraktninger angående alder fra min side, jeg mener ikke å si noe om hva som er rett eller galt for deg!
Sist endret av Franzfantaztic; 13. april 2011 kl. 01:10.