Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 5432
Er det normalt for emogutter å bruke skjørt ? eller er dette helt unormalt ?
Emogutter er ikke normale. Uansett skjørt eller ei.
OK! Kan dere fortelle meg hva som er normalt da? Hva definerer normal?
Sitat av Marjo
OK! Kan dere fortelle meg hva som er normalt da? Hva definerer normal?
Vis hele sitatet...
Kan jeg bruke skjørt utkledd som emo eller vil jeg ikke være emo lenger da ?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Marjo: Normen av befolkningen i et gitt geografisk område?
Ministry of Love
sptz's Avatar
og siden jeg slutter meg til z0p sin oppsumering av normalt, så vil jeg si at emogutter med skjørt ikke er normale.

Om det er positivt eller negativt å være normal er en annen diskusjon.
Sitat av z0p
Marjo: Normen av befolkningen i et gitt geografisk område?
Vis hele sitatet...
Jo, forsåvidt. Det jeg tror jeg egentlig ville fram til var om det er positivt eller negativt å være normal.

Men når vi snakker om emogutter, så har jeg sett flere med skjørt her i den lille byen jeg bor i. Og utifra det z0p sier vil det da være normalt her i byen. Akkurat som at det er normalt for meg og de tre andre jeg bor sammen med å lage pipestemmer mens vi er i leiligheta. Og når vi finner på å gjøre det utenfor leiligheta blir det vel gjerne stemplet som unormalt.
Nei til emogutter i skjørt.
Her i Sarpsborg er det ikke akseptert å være emogutt samtidig som man bruker skjørt. De siste dagene har flere personer i emomiljøet blitt skjært med barberblad av andre emoer pga uenighet om skjørtbruk.
jeg har ikke så mye til overs for "emoer" (selv om jeg kan huske da emo var en sjanger og vi ble kalt brille-rock), men er det så mye å henge seg opp i? Før eller senere kommer det noe nytt, gotherne er vel glade for at de får være i fred nå!
Tenker man her på slike florlette sommerskjørt, miniskjørt eller kilt?
Sitat av meitemark
Tenker man her på slike florlette sommerskjørt, miniskjørt eller kilt?
Vis hele sitatet...
HAHA!!! Trudde jeg skulle knekke når jeg leste det! Fikk noen rare bilder i hode mitt.. :P
Men over til Emo i skjørt. en kompis av meg (emo) har jeg sett brukt skjørt et parr ganger. men over til at det har blitt akseptert? både ja og nei. men heller nok mot nei.
Nei til gutter i miniskjørt generelt!
emo or not, no skirts, please!
hvis jeg fikk lov å bli skotsk hadde jeg ALDRI tatt av kilten! kilt er genialt!
Kilt er jo mer rock 'n roll enn det er emo, da!
Kjole er jo mest in blant emo'gutta nå for dagen da.
Det hele er bare et forsøk på å få noen observerende øyne på seg, eller et samtaletema. Skrik om å "se meg og!", spør du meg. Samme mener jeg om gothere, og folk som gidder betale 1500 kr for en t-skjorte.
Matthiesen: Ehm... så du mener at alle som unner seg litt luksus i hverdagen er opperksomhetssyke drittunger? Er sånn jeg tolker posten din i allefall.

Emoer er kjempe kule! Når jeg blir større skal jeg bli emo! Skal bare slanke meg litt først. Personlig skal jeg ikke bli femi-emo, men maskulin-emo. Mer sånn bodybuilding greie...
Sitat av cokeloop
emo or not, no skirts, please!
Vis hele sitatet...
Let me fix it:

Skirts og no, no emo, please!
hvis du tenker deg at du vil ha skjørt, så tenk heller på legninga di
Det fins både "kule" emo kids og triste emo kids

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=emo+kid
happy emo's og ikke fullt så happy emo's
Har ingenting i mot emogutter i skjørt jeg iallefall.

det kan faktisk være sexy
Synes folk får gå slik de trives best. Men jeg kunne aldri gått rundt med et skjørt i edru tilstand..
har ikkeno imot folks klesmak så lenge de kan oppføre seg som folk. kjenner folk som kler seg "unormalt" som jeg liker å det finnes de jeg ikke liker.. men det finnes mange som kler seg normalt jeg heller ikke liker så oppførsel har vel mest å si.
Det er nå jeg lurer på... hva er en emo egentlig? Har aldri hørt dette begrepet før..

Edit: Tenkte jeg skulle snevre inn spm litt, har søkt på emo, og fikk mye forskjellig, at det var en musikkstil og en klesstil osv. Hva er en emo-gutt i dette tilfellet?
Sist endret av Karoline; 3. november 2006 kl. 18:14.
Og for all del, hvis du, mot all fornuft, skulle velge å ta på deg skjørt, skift tilbake til bukse hvis du skal ut en vindfull dag.
Så slipper jeg flere mareritt.
Takk.
Kanskje jeg er for lite ute i byen, men jeg har aldri sett en gutt går frivillig med kjole i Bergen. Bortsett fra skottere... Er emo-greien vanlig i østlandet?
Offtopic: Hva er greia med Emogutter egentlig?

Gutter i skjørt er jo generelt ikke akseptert da skjørt per definisjon er et dameplagg. Men med dagens "likestilling" har jeg vurdert å melde overgang til g-streng og bruke tamponger i rumpa, i solidaritet med de puppebesittende menneskene (altså kvinnfolk).
Uttrykket kommer vel orginalt fra musikkverden, ca. '80-tallet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Emo_%28music%29
The term emo was derived from the fact that, on occasion, members of a band would become spontaneously and strongly emotional during performances.
Vis hele sitatet...

How to be emo:
http://video.google.com/videoplay?do...73564623297871
nå som jeg tenker på det må det jo være mer komfortabelt, løst og ledig i skjørt, men om jeg så noen som helst, gutt eller jente, emo eller ikke, gå med skjørt på denne tiden av året.

Vel, frys om du vil.
Sitat av solanj
Er det normalt for emogutter å bruke skjørt ? eller er dette helt unormalt ?
Vis hele sitatet...

For det første så må jeg si at EMO folk er cp tards, det kan jeg stå 100% for å si til en EMO. Jeg synes ikke gutter skal gå i skjørt, så lenge de ikke har sterkt behov for å virke gay. Men kilt på Skotske hardinger er fett( må nevne att alle ekte skotske menn går uten undertøy under kiltene sine, en lærer på skolen fikk erfare dette under en klassetur) ^^
Klart det går.. Alt går.
Men om du spør om min mening, så er den negativ.

Go Emo-Rangers! http://video.google.com/videoplay?do...96465551171954
Sitat av spankomatic
For det første så må jeg si at EMO folk er cp tards, det kan jeg stå 100% for å si til en EMO. Jeg synes ikke gutter skal gå i skjørt, så lenge de ikke har sterkt behov for å virke gay. Men kilt på Skotske hardinger er fett( må nevne att alle ekte skotske menn går uten undertøy under kiltene sine, en lærer på skolen fikk erfare dette under en klassetur) ^^
Vis hele sitatet...
hva med yukatas, foustanella, sarong, thobe eller cassock - er det "gay"?
Snakket med en tjommi i dag, og han har en emojente i klassen sin. Typen hennes går med kjole (les: kjole, ikke skjørt eller ballerina), så tenker meg at det ikke er noe feil emo-messig å gå med kjole.
Heller gutter med skjørt, enn emo-gutter. Tør ikke tenke meg begge deler, og hvorfor i helvete skal man absolutt følge en "fasit" på hvordan man kan være emo, pønker eller gother osv?
Trolling <3, la meg hjelpe!

Jeg liker best å gå i skjørt hjemme, er mer løst og lett og jeg får lufta utstyret litt!
Gutter med skjørt vil jeg heller si er tvilsomme enn emo. Kilt derimot er mandig <3
litt utenom tema, og henvender meg ikke direkte til noen, selv om det kan tolkes slik;

///
La folk være som de vil!
uansett om du anser det som "normalt" eller ikke.


det er mange som er så utrolig dømmende, og som ikke klarer å holde seg åpne for at
mennesker faktisk er forskjellige, og at alle ikke er akkurat som dem selv.
Hvis du kaller det "unormalt" fordi det ikke er slik du , eller vennene dine lever, har du virkelig et problem.


Tenk om det var du som hadde vært litt "annerledes",
hvordan ville du følt deg hvis folk hadde slengt kommentarer til deg på gata,
skrevet stygt om deg på veggeene på dassen der hvor du arbeider/går på skole,
eller vurdere hvorvidt du er normal eller ikke.?

skal jeg være ærlig så tror jeg ikke sånne
"det-er-ikke-normalt"-folk klarer å takle situasjonen hvis det etterhvert skulle gå opp for dem at de er litt "unormale" selv.


tenkte jeg skulle ta med denne
If you have a problem with it, go build a brige and get over it.

///

ha en fortsatt fin søndag folkens
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Til dere som ikke vet hva en emo kid er:
Emo Kid Diary
Men greit, folk kan få kle seg som de vil osv, men det får da for helvete være en grense?
Det å gå i kjole er å dra det litt langt mener jeg
Sist endret av kosepaa; 5. november 2006 kl. 14:11.
Mesna: HAHA! Evig bra film!
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av torsken
Hva er emo?
Vis hele sitatet...
Du har tydeligvis ikke lest hele posten?
Når en gutt tar på seg ett skjørt frivillig, burde personen ta seg en kraftig oppvask om legningen sin.
Har heldigvis ikke sett en emo gutt gå med skjørt her oppe, håper at jeg slipper det også!
Sist endret av wolwerix; 5. november 2006 kl. 14:47.
Det er ikke emo, det er hardcore straight edge punk (

Hvorfor kan ikke folk bare la dette være? Hvorfor bli så drøyt provosert over hvordan andre ter seg? Går det utover dere, liksom? HVA ER GREIA?
Sist endret av mongeland; 5. november 2006 kl. 15:03.
Var det skjørt eller kilt?
Når folk ærlig viser motstand mot emoer eller minoriteter generelt, viser det bare hvor primitiv og trangsynt det ennå går an å være. Jeg sier ikke at man skal leve i et alle-elsker-alle-samfunn, ettersom dette er umulig og urealistisk, men fordommer og generaliseringer er sterkt unødvendige. Ta gutte-emoene som eksempel, for meg tyder det på karakter og viljestyrke fra et fritenkende og uavhengig individ. Hva en har på seg er irrelevant, og dersom dette for noen er et problem, tyder det bare på korttenkt normslaveri.

Jeg skal ikke legge skjul på at noen kan gjøre litt mye ut av mer eller mindre alvorlige depresjoner, men dersom alle "normale" karakteriserer en selv som ikke-emosjonell, er jo dette en litt artig selvmotsigelse.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av Dr_M
Ta gutte-emoene som eksempel, for meg tyder det på karakter og viljestyrke fra et fritenkende og uavhengig individ.
Vis hele sitatet...
Hva er det som tyder på karakter og viljestyrke? Gutter? Emoer? Gutte-emoer?
Skjønner ikke helt hva du mener... Mener du at emoer tyder på karakter og viljestyrke?
Skjønner ikke helt hvordan det kan tyde på viljestyrke i det hele tatt, og hvordan du kan tyde det utifra hvordan de ser ut?

Greit du bruker mange "fine" og "avanserte" ord, men det hele må kanskje ha en sammenheng...?
Sist endret av kosepaa; 5. november 2006 kl. 16:26.
I eksempelet jeg brukte refererte jeg til gutte-emoer, men jeg beklager at jeg uttrykket meg noe... klønete.

Og med karakter og viljestyrke mente jeg enkelt og greit selvrealisering. At det var snakk om gutte-emoer er bare tilfeldig, pga. emnet

Og kanskje jeg overdramatiserer litt her, men man skjønner essensen.
Sist endret av Dr_M; 5. november 2006 kl. 16:30.