Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 2755
vi som sitter på NTNU's nett har 100 mbps ( en del av oss i alle fall), og ingen begrensninger. Men self, begrensninger finnes ofte i andre enden, så man får ikke alltid utnyttet maks (men hvem gidder klage på 2-4 mb/s uansett, selv om teoretisk max er 12mb/s)
Enig, finn deg et bredbånd som duger. Når du begynner å downloade 1 til 1,5MB pr sekund så går det unna Går kjappere å laste ned en film en å se den nesten.

4mbit er ikke noe særlig, men bedre en ingenting. Den standard telenor greia på +700kbit eller 1mbit er dårlig. Det tar lang tid å laste ned en film med 70-100kb/s, med 10mbit kan en besøke 10mbit rom på DC og da går det virkelig så det suser

Tart drøyt 2 minutter å downloade en service pack på +130mb fra Microsoft
Sist endret av Sméagol; 30. oktober 2003 kl. 05:46.
Opprinnelig postet av KaldBlod
*...må...felle....fuzzy...*
Du har vel en hel haug med begrensninger, da?
For meg er det ganske viktig at jeg har kontroll over de portene jeg vil, samtidig som at jeg kan bruke linja til hva det måtte være.

Litt kjipt å sitte på 100mbit og ikke få åpne port 20-21, 22, 80, 113 og mange andre "viktige" porter.
Vis hele sitatet...
Haha. Missed me! Har ikke funnet en j... begrensning foreløpig. Bl.a. ALLE de portene du nevner kjører jeg servere på enten på win- eller linux-boksen min. Kjører også en del forskjellige fildelingsprogrammer uten å ha støtt på noen problemer.
sugx's Avatar
Trådstarter
aaaaaaaaaaa
alle med 100mbit dø!
hvor får dere det fra? Uninett?
Jeg har uninett ihvertfall ja.