Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 8552
Sitat av Headso Vis innlegg
Problemet er at uskyldige folk sitter i fengsel, og ikke bare her til lands men i alle vestlige land. Hvis du sier til politiet at du og eller dine venner var i området når du vet at du er uskyldig så risikerer du å bli dømt for noe du ikke gjorde.
Vis hele sitatet...
Det får da være grenser til hvor paranoid man skal være. Hva hvis du nekter, og politiet senere finner ut at du var der likevel?

Og en annen ting er hvordan du syns det er rett å forklare politiet om dine venners befinnelse på gitte tidspungt uten deres samtykke?
Vis hele sitatet...
HALLO MÅNEMANN! INGEN VAR JO SKYLDIGE!
Dersom disse vennene var sammen med meg på gitt tidspunkt så hadde jeg fått disse til å fortelle dette til politiet selv. De aller fleste av vennene mine er såpass oppegående at de ikke hadde sett problemet i denne situasjonen.

Som noen sa så er jeg ikke "fuck the system/poilice", men heller ikke dum nok til å forklare at jeg var eneste menneske i ett område hvor de leter kriminelle. Hvis du har informasjon som vil hjelpe politiet å finne de dem leter etter så kjør på, jeg hadde nok gjort det samme. Men aldri gjør seg selv til mistenkt hvis man er uskyldig.
Vis hele sitatet...
Men du er "smart" nok til å ljuge til politiet ang. en sak som du og dine venner er uskyldige i? Og du sier at man aldri skal gjøre seg selv til mistenkt dersom man er uskyldig!
usertitle import
bleh's Avatar
caperno: Har du noengang vært i kontakt med politiet? Ever?!

De fleste her inne lever i en drømmeverden.

Som både vår kjære jurist (Juridicum, advokat/advokatfullmektig høres det ut som) og som Headso sier; Det er alltid best å holde kjeft i denne type avhør.

Alle dere som hater på Headso har tydeligvis aldri kjent noen som har vært utsatt for dette / vært utsatt for det selv. En tyster er en tyster, og dette har ingenting med om man er skyldig/uskyldig. Deler du ting om andre som ikke allerede individet selv har fortalt / eksponert / gitt utrykk for at er OK at fortelles videre, så er du en baksnakker, eller i en kriminell situasjon en tyster.

Jeg har selv opplevd å få full ransakelse når jeg var ung og bodde hjemme hos mine foreldre. En person hadde nevnt navnet mitt når han var i avhør pga en narkosak. Jeg hadde bare "hørt" om denne personen, aldri sett fyren engang..

Jeg var 16 år gammel, hadde såvidt prøvd bønne og hang langt vekke fra noe rusmiljø. Tenk deg det du; plutselig lurer et helt nabolag + dine kjære på hvorfor det er masse politi utenfor og siden jeg ikke var myndig og bodde hjemme kan dere jo tenke selv hvordan mine foreldre opplevde dette.

Politiet endevendte mitt rom og alle rom som jeg "disponerte" uten å finne så mye som en bonge. De hadde mistanke om salg av større kvantum amfetamin...tenk dere den situasjonen personen satte meg i.

Heldigvis er Bergen en fin by der tystere ikke blir sett pent på.
Bleh: Du sammenligner en sak hvor du ble involvert pga. rykter eller at noen tystet om deg til politiet. Dette har ingenting med denne saken å gjøre. Les tråden på nytt.

Forøvrig så har jeg hatt razzia opptil flere ganger. Både hos meg og hos andre. Jeg har imidlertid aldri vært så dum at jeg har blitt tatt. Det er veldig viktig som du sier at man holder kjeft og ikke gjør det enklere for politiet. Men dersom jeg hadde vært TS og du hadde vært min "venn" som også satt på i bilen, så hadde jeg tvunget deg til politiet med makt om det hadde vært det om å gjøre. Jeg hadde ikke godtatt at jeg skulle mistenkeliggjøres av politiet bare fordi du nekter å si at du har vært på dette aktuelle området pga. at du er så paranoid og tenker at purken uansett kommer til å tro at det er du som er skyldig.

Det er ikke tysting å forklare seg til politiet i ett forhold man er uskyldig i, og om andre personer som er uskyldige. Dersom man tyster så forteller man politiet om ett straffbart forhold som er begått. De var bare ute og kjørte bil, hva er straffbart med det?
Sist endret av caperno; 4. oktober 2010 kl. 23:07.
Sitat av caperno Vis innlegg
Bleh: Du sammenligner en sak hvor du ble involvert pga. rykter eller at noen tystet om deg til politiet. Dette har ingenting med denne saken å gjøre. Les tråden på nytt.

Forøvrig så har jeg hatt razzia opptil flere ganger. Både hos meg og hos andre. Jeg har imidlertid aldri vært så dum at jeg har blitt tatt. Det er veldig viktig som du sier at man holder kjeft og ikke gjør det enklere for politiet. Men dersom jeg hadde vært TS og du hadde vært min "venn" som også satt på i bilen, så hadde jeg tvunget deg til politiet med makt om det hadde vært det om å gjøre. Jeg hadde ikke godtatt at jeg skulle mistenkeliggjøres av politiet bare fordi du nekter å si at du har vært på dette aktuelle området pga. at du er så paranoid og tenker at purken uansett kommer til å tro at det er du som er skyldig.

Det er ikke tysting å forklare seg til politiet i ett forhold man er uskyldig i, og om andre personer som er uskyldige. Dersom man tyster så forteller man politiet om ett straffbart forhold som er begått. De var bare ute og kjørte bil, hva er straffbart med det?
Vis hele sitatet...
Som jeg forklarte er det forskjell på tysting å vitneavhør, nesten

Dessuten er Bleh fra den beste byen i hele verden så nok om det. .
▼ ... over en uke senere ... ▼
Du er pålagt å fortelle sannheten. Juger du, blir du straffet.

Hvis de er uskyldige har de jo ingenting å bekymre seg for.

Og ja, du kan nekte å snakke i avhør, men ikke retten