Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 5723
Jeg går i klasse med to karer som er veeeldig overtroiske. De to karene det er snakk om her leier et gammelt hus isammen og tror nå 100% at det spøker der.

Jeg og en anen har jo nå bestemt oss for at vi må jo nesten finne på noe faenskap for å skremme dem litt.. Men vi trenger litt hjelp.

De låser alltid døra. Ingen muligheter for å snike seg inn i huset.
De tror virkelig 100% på at det spøker der.. No shit.
De er begge veldig overtroiske.
Det er lett å skremme dem!

Noen som helst gode ideer på hva vi kan gjøre? Helst noe som ikke krever dager med planlegging eller koster penger :/
Sist endret av Bombasa; 6. desember 2009 kl. 14:27.
Vis du drar med deg en røykmaskin, macgyver teip, lommekniv og fiskesnøre kommer det til å skje altfor mye morro.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Av det du nevnte, så har jeg følgende:

- Teip fra nille
Gni isopor mot vinduene deres. Det lager en meget skremmende lyd, og du kan gjøre det utenfra også. Du kan også lage høye bankelyder mot veggen på utsiden sent på kvelden.
Gjem en liten og kraftig høytaler på et sikkert sted i forbindelse med huset, strekk ledning til et skjulested der dere har full oversikt. Når det er mørkt begynner dere og lage rare lyder
Bruk en universalfjernkontroll til å bytte tv-kanaler på tven, best effekt hvis du gjentatte ganger bytter til skremmende programmer.
Har du mulighet til å dra på besøk til dem da? I så fall kan du jo flytte på en del gjenstander og kanskje erstatte dem med noen nye? Det må jo få enhver overtroisk til å klikke, i alle fall hvis de ikke tenker så langt at det kan være noe du gjorde mens du "var på do". Du kan jo også spørre dem hvem "den gamle damen i vinduet var" som du "så" da du sist passerte huset deres.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Har muligheter til å dra på besøk ja, men har ingenting av elektriske duppeditter til å gjemme bort mens jeg er der, som for eksempel høyytalere eller lignende.

Walkie talkie i baderomsskapet hadde vært genialt.. De tror spøkelse bor der hehe


500posts også nå ja
Sist endret av Bombasa; 6. desember 2009 kl. 14:56.
walkie talkie er ikke noe god idè, den lager en liten skurrelyd før selve lydoverføringen kommer, om jeg ikke tar helt feil.

Men er utrolig mye man kan gjøre, bare fantasien kan stoppe dere;p
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Sitat av maggii Vis innlegg
walkie talkie er ikke noe god idè, den lager en liten skurrelyd før selve lydoverføringen kommer, om jeg ikke tar helt feil.
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke så farlig, med tanke på at ingen av oss har walkie talkies :/


Sikkert mye vi kan gjøre, men det eneste vi har kommet frem til er egentlig veldig lite. Hamre på veggene og lage lyder. Men det blir noe barnslig.
Sist endret av Bombasa; 6. desember 2009 kl. 17:08.
Vis dem bor avsidesliggende har dem sikkert en egen septiktank, vis dere lager et jævla rabalder i den høres det i hele huset. Gamle hus har nemlig ofte dårlig isolerte rør , har dem ikke egen tank kan dere i det minste slå litt på rørene eller noe.

har prøvd selv og funker mer en godt på litt små redde karer.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Forslaget med universal kontroll er jo veldig bra. De koster veldig lite og trur det kan skremme dem veldig! Når de har på tv men ikke sitter i stua, så skrur dere plutselig opp volumet noe voldsomt, og når de kommer så trykker dere på mute. Ahh, får lyst til å være med å skremme dem! =P
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Universalfjernkontrollen var en veldig god ide

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2658

En blodig hånd som slår mot vinduet er alltid skremmende
Dersom de har et litt lite bad med et speil i, kan dere jo skrive en melding på speilet med f.eks. en deodorant, sånn at neste gang det kommer dogg på speilet (ved dusjing, f.eks) vil meldingen vises. Er ikke sikker på om deodorant er det beste å bruke, da jeg ikke vet om det blir helt gjennomsiktig på et speil, men prøv dere litt frem, så finner dere nok noe.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av Bandoloo Vis innlegg
Dersom de har et litt lite bad med et speil i, kan dere jo skrive en melding på speilet med f.eks. en deodorant, sånn at neste gang det kommer dogg på speilet (ved dusjing, f.eks) vil meldingen vises. Er ikke sikker på om deodorant er det beste å bruke, da jeg ikke vet om det blir helt gjennomsiktig på et speil, men prøv dere litt frem, så finner dere nok noe.
Vis hele sitatet...
såpe f.eks?
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
skrive med såpe på speil - Skal gjøres neste gang vi er der!

Og har faktisk sånn universal fjernkontroll fra DX, men jeg finner den ikke! Forsvant trolig under sist flytting og ligger gjemt i bunnen av en pappeske en eller anen plass :/
Sitat av Bombasa Vis innlegg
men jeg finner den ikke! Forsvant trolig under sist flytting og ligger gjemt i bunnen av en pappeske en eller anen plass :/
Vis hele sitatet...
Kanskje ett spøkelse tok den?
Knytt fast nylontråd (fiskesnøre) rundt en stoppenål (slik med et rundt hode) og stikk den mellom vinduet og pakningen på vinduet.

Gå langt fra vinduet, så langt som mulig, MENS du enda har resten av nylonet på rullen, slik at du sitter med ene enden langt unna vinduet samtidig som nålen sitter mellom pakningen på vinduet, fukt fingrene (sleike på dem eller whatever) slik at de blir pissvåte, klemm hardt på nylonet med tommel og pekefinger samtidig som du gnikker dem at og fram på tråden.

DA blir det en koslig lyd til dem
Ok her er mine tips som garantert kommer til å frike ut hvem som helst.

Dag.1 Siden det er vanskelig å komme inn i huset så gå seint på kvelden og flytt rundt på ting utenfor og gå igjen

dag.2 Gjør du det samme men pass på at det er ting som er nært huset og som de legger merke til og for all del pass på at de sover.

dag.3 Dette passer fint på en lørdags kveld eller i helgen for da er folk ofte oppe og ser skrekk filmer på tv også videre så prøv med litt forsiktig banking eller smelling på veggene og fyr på med litt vått isopor opp etter viduene.

dag. 4 Du må kanskje vente et par dager før du prøver alt dette iogmed at de kan bli litt mistenksom så du trenger ikke å gjøre det vær dag etterhverandre. Uansett noen flere tips er å kaste steiner på viduet småe og hvis du vil være skikkelig rævhål så kutter du strømmen til huset i helgen og jeg regner med dette ikke er så veldig fanskelig siden det er et gammelt hus og gjør disse rammestrekkene men da kommer han sikkert til å dø.
Sist endret av Rest1Peace; 7. desember 2009 kl. 00:38.
homemade pyrotechnics ?
altså , noe som sier PANG! , gjerne i sammenheng med noen av de andre forslagene
FM-sender er jo alltid en mulighet.
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Knytt fast nylontråd (fiskesnøre) rundt en stoppenål (slik med et rundt hode) og stikk den mellom vinduet og pakningen på vinduet.

Gå langt fra vinduet, så langt som mulig, MENS du enda har resten av nylonet på rullen, slik at du sitter med ene enden langt unna vinduet samtidig som nålen sitter mellom pakningen på vinduet, fukt fingrene (sleike på dem eller whatever) slik at de blir pissvåte, klemm hardt på nylonet med tommel og pekefinger samtidig som du gnikker dem at og fram på tråden.

DA blir det en koslig lyd til dem
Vis hele sitatet...
Så en variant av denne på barnetv ages ago
Bare at der brukte de en vinkork med litt harpiks på, det lagde en helt forjævlig lyd og det høres ut som det kommer fra hele huset samtidig.
Stemmer det

Men vist de er så ekstremt lettskremte som du sier, så tror jeg det holder med et klasisk "bø!"...
Vil ikke se dødsannonse i avisa...
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Knytt fast nylontråd (fiskesnøre) rundt en stoppenål (slik med et rundt hode) og stikk den mellom vinduet og pakningen på vinduet.

Gå langt fra vinduet, så langt som mulig, MENS du enda har resten av nylonet på rullen, slik at du sitter med ene enden langt unna vinduet samtidig som nålen sitter mellom pakningen på vinduet, fukt fingrene (sleike på dem eller whatever) slik at de blir pissvåte, klemm hardt på nylonet med tommel og pekefinger samtidig som du gnikker dem at og fram på tråden.

DA blir det en koslig lyd til dem
Vis hele sitatet...
dette fungerer UTROLIG bra, selvprøvd. kommer garantert til å få seg en støkk.
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Knytt fast nylontråd (fiskesnøre) rundt en stoppenål (slik med et rundt hode) og stikk den mellom vinduet og pakningen på vinduet.

Gå langt fra vinduet, så langt som mulig, MENS du enda har resten av nylonet på rullen, slik at du sitter med ene enden langt unna vinduet samtidig som nålen sitter mellom pakningen på vinduet, fukt fingrene (sleike på dem eller whatever) slik at de blir pissvåte, klemm hardt på nylonet med tommel og pekefinger samtidig som du gnikker dem at og fram på tråden.

DA blir det en koslig lyd til dem
Vis hele sitatet...
Mulig jeg er dum, men hvor skal du sette nåla? Og hva er det egentlig som skjer, hvofor blir det lyd? Dette hørtes morsomt ut!
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Knytt fast nylontråd (fiskesnøre) rundt en stoppenål (slik med et rundt hode) og stikk den mellom vinduet og pakningen på vinduet.

Gå langt fra vinduet, så langt som mulig, MENS du enda har resten av nylonet på rullen, slik at du sitter med ene enden langt unna vinduet samtidig som nålen sitter mellom pakningen på vinduet, fukt fingrene (sleike på dem eller whatever) slik at de blir pissvåte, klemm hardt på nylonet med tommel og pekefinger samtidig som du gnikker dem at og fram på tråden.

DA blir det en koslig lyd til dem
Vis hele sitatet...

Må si at avataren din passer utmerket!
Sitat av raxor Vis innlegg
dette fungerer UTROLIG bra, selvprøvd. kommer garantert til å få seg en støkk.
Vis hele sitatet...
Yess, stemmer det

Sitat av Volch0k Vis innlegg
Mulig jeg er dum, men hvor skal du sette nåla? Og hva er det egentlig som skjer, hvofor blir det lyd? Dette hørtes morsomt ut!
Vis hele sitatet...
Du setter spissen på nåla mellom den pakningen som er på yttersiden av vinduet.
Liksom mellom glasset og pakningen.

hva som skjer?
når du gnikker fingrene mot nylonet, så blir det sånn gnikke lyd, vet ikke helt hva jeg skal kalle det når ordforrådet mitt er ganske tynt.
Men den lyden blir overført til nåla ettersom nylonet er knyttet fast i den, som igjen blir overført til vinduet/glasset.
Utrolig gøy
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Må si at avataren din passer utmerket!
Vis hele sitatet...
Ja, har ikke avataren for ingenting
Sist endret av Ondskap; 7. desember 2009 kl. 14:32.
▼ ... over en uke senere ... ▼
følg med på pranked en stund, så skal du se det dukker opp noe
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Knytt fast nylontråd (fiskesnøre) rundt en stoppenål (slik med et rundt hode) og stikk den mellom vinduet og pakningen på vinduet.

Gå langt fra vinduet, så langt som mulig, MENS du enda har resten av nylonet på rullen, slik at du sitter med ene enden langt unna vinduet samtidig som nålen sitter mellom pakningen på vinduet, fukt fingrene (sleike på dem eller whatever) slik at de blir pissvåte, klemm hardt på nylonet med tommel og pekefinger samtidig som du gnikker dem at og fram på tråden.

DA blir det en koslig lyd til dem
Vis hele sitatet...
Hvor mange ganger..

Også kan man trekke og slippe tråden lett så man får små banke lyder på vinduet. Også satt vi der og lo når folk kom til vinduet for å se hva som skjedde.
Ser det ble mye snakk om nåla og nylåntråden, men hva om huset er så gammelt at vinduene ikke har pakning? Finnes det da noe løsning ? (;
Sitat av maggii Vis innlegg
Ser det ble mye snakk om nåla og nylåntråden, men hva om huset er så gammelt at vinduene ikke har pakning? Finnes det da noe løsning ? (;
Vis hele sitatet...
stikke nåla mellom glasset og kantlistene?
Om dere skal avsløre dere i løpet av en viss stund er det best å bare ringe en av dem i huset og si at du står utenfor huset og lurer på hvem damen i vinduet er, når de går for å se at du står utenfor har kameraten din gjemt seg under vinduet, og når de kikker ut vinduet, hopper han opp og skremmer personen.

Kombiner gjerne med hvit ansiktsmaling og blodampull-ting
få tak i noe som kan spille av en lyd, f.eks en slik liten kasettspiller med opptaksfunksjon. så spiller du in noen skumle lyder med gode 10 min mellomrom. fir den så ned pipen på huset med f.eks et fiskesnøre å morroa er i gant
Hvis det er noen som kan skremme folk, så er det scare tactics. Ligger mye av det på youtube. sjekk ut:
http://www.youtube.com/watch?v=UUZ3CKu-YCg

Selv har jeg spillt mye silent hill. hadde jeg bodd i et gammelt hus og radioen hadde begynt å skurre hadde jeg friket ut..hehe..
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Kanskje ikke så farlig, med tanke på at ingen av oss har walkie talkies :/


Sikkert mye vi kan gjøre, men det eneste vi har kommet frem til er egentlig veldig lite. Hamre på veggene og lage lyder. Men det blir noe barnslig.
Vis hele sitatet...
et lite tips .. hvis dere bestemmer dere for å lage lyder, sakte banking på veggene er effektivt.. ikke la dere rive med og banke fort, det meste som er creepy er i slow-motion xD

Sitat av bragilicious Vis innlegg
homemade pyrotechnics ?
altså , noe som sier PANG! , gjerne i sammenheng med noen av de andre forslagene
Vis hele sitatet...
det mest creepy er det som "sniker seg rolig innpå", ikke høye lyder og masse lys .. det skumleste er det man ikke skjønner xD

derfor er det med universalfjernkontroll, merkelige lyder(sakte banking), og ting som flytter seg eller mangler osv mest effektivt ;P

med sakte banking mener jeg et bank(høyt), så vente noen sekunder, så banke enda en gang =)
jukseblod på trappa og ytterdøra.
Et skummelt skrik vil gjøre susen.. Eller noen som dør lyd.. Ta skikkelig i!!!!
Hva med å liksminke deg, ta på en parykk og en hvit nattkjole før du stiller deg i vinduet og stirrer tomt på kompisene dine mens de sitter i sofaen?
Så fordufter du fra området så fort du klarer og benekter for all kjennskap til hendelsen dersom du blir spurt om det.

Tenker de må knipe ekstra godt igjen for å ikke drite på seg dersom de er så pysete som du forteller.
hvis du har mulighet til å få opp ytterdøra(nøkkel, dirke elns), så er det i seg selv utrolig effektivt ..
bare lokke opp døra, la den stå på vidt gap, sette en stol eller noe OPP NED i døråpningen, så banke et par ganger på døra sakte, så stikke og gjemme deg ^^

eller så er det med universalkontroll genialt ;P

skrift på speilet og vinduene er genialt, ikke noe personlig eller noe som har med hans liv og gjøre, men bare skrive "HJELP" eller noe lignende.. da er det også effektivt å vekke de midt på natta med "merkelige lyder utafor", så de går og ser ut et vindu, uten at noen er der ;P

få tak i en lyder av barnelatter, barnegråt, knirking eller lignende(lyden MÅ være creepy), bruk som ringetone på en tlf du ikke bruker, legg tlf i ventilasjonen eller et annet sted de ikke har sjangs til å finne(de må IKKE finne ut hvor den er, ikke engang ca. hvor den er), bruk derfor gjerne flere telefoner med samme lyd som er gjemt forskjellige steder i huset..
ha lyden passe lavt(såpass at de såvidt hører det), ring til først den ene telefonen, legg på når de er nesten inne i rommet, så venter du et par minutter så ringer du en av de andre telefonene.. fortsett sånn, men aldri la de komme nærme der telefonen er.. DET er effektivt =D

hvis du virkelig vil skremme dem så må det pågå sakte og rolig over lang tid, så de sakte men sikkert blir mer og mer frika ut xD og du burde unngå situasjoner hvor du prøver å skremme dem ved å si ting til dem, f.eks. det ene forslaget her istad som var å spørre dem hvem den gamle damen var .. sannsynligheten for at han tror på det er minimal, siden han har ikke sett det eller merket noen tegn til det..

Husk at det som er rolig er skumlest, masse bråk og lys er bare kjedelig ;P du må få de til å lure på hva som skjer =)

Men bare for å advare deg, dette kan tas som trakassering, som er ulovlig..
Pluss at du må passe på at du ikke påfører kompisene dine psykiske skader/traumer, noe som lett kan skje hvis de er så overtroiske og lettskremte som jeg får inntrykk av at de er ;P

Vil anbefale deg å holde øye med dem mens du skremmer dem og passe på at de ikke bryter helt sammen og blir ødelagte.. litt kjipt å sitte igjen med det på samvittigheten hvis kompisene dine havner på mentalsykehus :P

Men hvis de ikke "tar skade" av det, så ville jeg bare fortsatt en liten stund, men husk det viktigste når det gjelder å gjøre folk redde: Det er det som de ikke skjønner som er skumlest, spesielt rolige, merkelige ting som de IKKE SER SKJE, kun hører og ser at HAR SKJEDD, som holder på litt hver natt(hold dere unna det klassiske klokka 00.00 greiene, det er utbrukt, finn et annet klokkeslett som ikke er pr. hele time f.eks. 01.27 elns.)
Ikke hold på lenger enn 20min av gangen, men gjør det heller HVER ENESTE NATT i noen uker, ingen unntak(bortsett hvis de ikke er hjemme xD

Have Fun =D skrem dem litt for meg og ^^
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Nå har de faktisk satt opp kameraer rundt i huset som filmet gjennom natten. Og på de filmene så hører du faktisk noen som går rundt i huset klokka 4 på natta. Skjønner litt hvorfor de er paranoide (og det er et creepy gammalt hus)

Men nå er jeg faktisk hjemme på juleferie, så vi må ok ta det engang rett over nyttår. Mange gode ideer her så langt! Skal nok teste ut et par og skrive tilbakemeldinger på hvordan de har fungert
Sist endret av Bombasa; 25. desember 2009 kl. 00:00.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Nå har de faktisk satt opp kameraer rundt i huset som filmet gjennom natten. Og på de filmene så hører du faktisk noen som går rundt i huset klokka 4 på natta. Skjønner litt hvorfor de er paranoide (og det er et creepy gammalt hus)

Men nå er jeg faktisk hjemme på juleferie, så vi må ok ta det engang rett over nyttår. Mange gode ideer her så langt! Skal nok teste ut et par og skrive tilbakemeldinger på hvordan de har fungert
Vis hele sitatet...
Okey, godt å høre at du skal skrive tilbakemeldinger, digger å lese sånt ^^
Tør jeg spørre hvor dette huset er? kommune liksom? xD
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Kristiansand
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Nå har de faktisk satt opp kameraer rundt i huset som filmet gjennom natten. Og på de filmene så hører du faktisk noen som går rundt i huset klokka 4 på natta. Skjønner litt hvorfor de er paranoide (og det er et creepy gammalt hus)
Vis hele sitatet...
Det første jeg tenker er "paranormal Activity!" :P
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mathiasbk Vis innlegg
Det første jeg tenker er "paranormal Activity!" :P
Vis hele sitatet...
Det var der de fikk ideen ifra faktisk
Sist endret av Bombasa; 25. desember 2009 kl. 00:19.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Kristiansand
Vis hele sitatet...
Okey, greit ^^
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Det var der de fikk ideen ifra faktisk
Vis hele sitatet...
hehe, så da vet du at det bare er til å ringe politiet hvis du ikke har hørt fra en av dem på en stund xD
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Nå har de faktisk satt opp kameraer rundt i huset som filmet gjennom natten. Og på de filmene så hører du faktisk noen som går rundt i huset klokka 4 på natta. Skjønner litt hvorfor de er paranoide (og det er et creepy gammalt hus)
Vis hele sitatet...
Ganske sikker på at jeg ikke er den eneste her på forumet som har lyst til å se/høre det opptaket her
Genialt ^^ når man filmer det så blir man iallefall mer overbevist om at det faktisk er noe der, siden man "hører lyder" osv, som egentlig kan være hva som helst xD så mener man bestemt at "den skyggen bevet seg" osv =)

Noe sier meg at det blir lett å skremme livskiten ut av dem ;P

Sitat av walbergz Vis innlegg
Ganske sikker på at jeg ikke er den eneste her på forumet som har lyst til å se/høre det opptaket her
Vis hele sitatet...
Vil gjerne se/høre det selv jeg =D
Ting som jeg ville synes var skummelt (og jeg er ikke så veldig overtroisk, men i rette setting ville jeg pisset meg ut):

Isopor på vinduene, dunking i vegger, om døra er låst - dra i dørhåndtaket og rist som faen i det, Et lyst "dødshyl" fra den ukjente natten er heller aldri koselig, ta med bensin og lage et satanistisk tegn i flammer utenfor et vindu du vet de kommer til å gå forbi/eventuelt få dem til å gå dit.

Bruk fantasien! høres i alle fall ut som om de kisene som holder på med det er ute etter å bli skremt - og da skal du selvfølgelig skremme dem!