Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 12366
Trådstarter
48 8
Enn kan politiet måle deg i en sving ? Mener at de ikke kan måle deg i oppoverbakke f.eks.
Sitat av Stone
Enn kan politiet måle deg i en sving ? Mener at de ikke kan måle deg i oppoverbakke f.eks.
Vis hele sitatet...
Å hvorfor skulle de ikke kunne det?
Trådstarter
48 8
Pågrunn av at det vil være mest nøyaktig måling om bilen kommer rett imot laseren.
Og det er viktig at målingen er så nøyaktig som mulig, ellers vil målingen kunne være ugyldig.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Stone
Pågrunn av at det vil være mest nøyaktig måling om bilen kommer rett imot laseren.
Og det er viktig at målingen er så nøyaktig som mulig, ellers vil målingen kunne være ugyldig.
Vis hele sitatet...
Laseren måler kor mykje bilen har forflytta seg i forhold til forrige måling. At det er motbakke vil vel muligens tale til din fordel om dei utelukkande måler fart i horisontal retning. I praksis omgår dei vel det problemet med å måle i samme vinkel som bakken...?

Forøvrig kan eg ikkje forstå den jævla kranglinga rundt målinger. Det er fartsgrenser, og med god grunn. Eg hevder ikkje at eg aldri er over 80, men eg synst det er smålig å prøve å snike seg unna det når det er ei måling på det. Blir en tatt så får en jaggu ta det som det kjem og akseptere bota. Målingene har lagt inn rimelig solid sikkerhetsmargin i din favør...
Hva om de ligger rett -foran- et 50-skilt når man kommer av motorveien? Da ligger du kanskje i 55 etter å ha bremset ned, så bøtelegger de deg for å ha kjørt for sakte i 80-sonen. Heheh.

Her, i Bergen, vet jeg om hvertfall et par steder hvor jeg kjører på motorveien (for dere uten lappen; det pleier å være 80 km/t), og må direkte ned i 50 km/t etter at jeg har tatt en avkjørsel.

En kompis på moped ble forøvrig avskiltet og fikk en solid bot etter å ha blitt tatt i 93 km/t i 60-sonen og deretter prøvd å kjøre fra politiet. Dette skjedde ved Haakonsvern, og de av dere som er kjent der ute vet at trafikken lett flyter i 75km/t der, og det burde nesten vært 70 eller 80 i grense, spør du meg. Fine veier. At kompisen min ble tatt var i grunn en liten tankevekker for meg, for jeg kjører der daglig, alltid over fartsgrensen, mens han som kjører der omtrent 1 gang hver 14. dag ble tatt.
Sist endret av Realist1; 29. april 2008 kl. 19:10.