Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 3827
Jeg sover ganske så mye, men drømmer aldrig. Det er veldig irriterende å aldri huske hva man drømmer, og de få gangene jeg klarer det er det drit digg, er det noen som har hatt samme problem? Som barn drømte jeg veldig mye, but not anymore. Holistisk, chakra, medisiner samme faen jeg vil drømme igjen, men jeg kan ikke lese en lapp hver eneste time, for jeg har ingen drøm å bli bevisst i og dreamcatcher har jeg også prøvd uten success.
Sist endret av Pyro_Killer; 14. februar 2008 kl. 23:32.
Jeg har jo samme problem(vil ikke kalle det problem) jeg husker ikke hva jeg drømmer.
Men jeg tror det er slik at når du sover dypt, drømmer du ikke. Du drømmer bare når du "nesten" sover. Like før du er sovnet skikkelig, og like før du våkner.

Er det slik at du ikke drømmer, eller vet du at du har drømt, men du vet bare ikke hva?
Har ingen tips, men må bare si hvor utrolig heldig du er! Jeg drømmer utrolig mye, og de få gangene jeg ikke drømmer er de eneste gangene jeg sover godt.
Det er vitenskapelig bevist at hvis du eter mye før du legger deg, er det bedre sannsynlighet for å få mareritt, og da vil jeg også tippe man drømmer mer...

Mener Nichotin har en tråd om noen stoffer han brukte for å drømme mer, ellers er det bare jeg som er trøtt nu.

edit: http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=88316 Her er det en tråd om søvneksperimentering, men er ikke riktig sikker på om det står noe om drømming, husker ikke, og orker ikke lese det igjen.
Sist endret av bendiks; 14. februar 2008 kl. 23:50.
Sitat av STOREida
Har ingen tips, men må bare si hvor utrolig heldig du er! Jeg drømmer utrolig mye, og de få gangene jeg ikke drømmer er de eneste gangene jeg sover godt.
Vis hele sitatet...
Word.



Soving er jo en u-ting. det er bare noe du gjør når du må. Og hvis du drømmer, virker det jo som om tiden går seint. Da er det bedre å våkne "med en gang" du har sovnet.

Da kan du jo bruke tiden på å oppleve noe med andre. så har du noe å snakke om, i stede for at du er den eneste som opplever det.
You will always wnat, what you do not have.
Jeg sover veldig godt, men de få gangene jeg drømmer snakker underbevistheten min til meg. meget kult, går og legger meg til en ny søvnløs natt. BTW, kommer ikke til å røyke noe skummelt for å drømme, om jeg må bestille det fra utlandet for å røyke det er det glemmesak.
Alle drømmer, hver natt. Om du ikke drømmer så hadde du blitt gal og dødd etter hvert. Du husker bare ikke drømmene dine.
En måte å huske drømmene sine, er når du våkner å ligge 5-10 min i senga så du husker drømmene dine, så skriver du de ned på pcen/notatblokk. Gjør du det hver dag så slipper du til slutt gjøre det og husker 5-6 drømmer om natta uten problemer.

Jeg elsker å drømme, ser ikke på det som en u-ting. En egen verden der man kan gjøre hva man vil.
Problemet mitt trur jeg er, at jeg sover alt for godt =P
Jeg sover så sykt godt, at jeg ikke klarer og huske en dritt av hva som hendte.

Jeg er like trøtt, så når jeg kommer på skolen - så begynner jeg å lure på hvordan jeg kom dit.

Neida, er ikke fult så ille - men hadde ikke hatt noe imot å drømme litt selv igjen

btw: Mareritter husker jeg var drit kult/spennende.
Man drømmer hver gang man sover, men man husker bare drømmen hvis man ikke sover for "tungt".
Jeg husker nesten aldri mine drømmer heller når jeg sover i sengen. Men hvis jeg sovner på bussen, da pleier jeg å huske hva jeg drømmte (Dagdrømmte?)

Så mitt tips til deg er rett og slett ta deg en lett høne blund
Sitat av Pyro_Killer
You will always wnat, what you do not have.
Jeg sover veldig godt, men de få gangene jeg drømmer snakker underbevistheten min til meg. meget kult, går og legger meg til en ny søvnløs natt. BTW, kommer ikke til å røyke noe skummelt for å drømme, om jeg må bestille det fra utlandet for å røyke det er det glemmesak.
Vis hele sitatet...
Si meg, skriver du i søvne?

Jeg bruker å drømme en del når jeg har gjort noe hele dagen, og ikke bare sittet inne og nerdet på forumet. Fyll dagen med diverse stæsj, vær med venner og slikt, kanskje du drømmer mer da.
Eneste måten jeg ;vet; funker, er vell og halvsove litt etter jobb/skole, da kommer man ikke ned i den dypeste dele av søvnen, og har mulighet for å huske litt av drømmen. Kan jo legge til at dagdrømming ikke er direkte drømming, men er morsomt det å - siden man da kan styre "drømmene" ganske fritt
Du drømmer opptil flere drømmer om natten. Saken er den at flere har problemer med å huske drømmene sine dagen etterpå.

Selv lekte jeg meg med Brainwave Generator en periode, og fikk faktisk til å få kontroll over drømmene mine etter en stund.(google it.) Samtidig søkte jeg på google på lucid dreaming, og fant en del informasjon. (Er en eller flere tråder på forumet om dette også. Er og en egen tråd om BWGen.)

Det som kan være med på å få deg til å huske drømmene dine og eventuelt kunne ta kontroll over de er: Rett etter at du våkner om morgenen har du større sjanse for å huske drømmer. Problemet er at folk om morgenen er stresset og har helt andre ting i hodet enn å huske drømmer. Det er noe med drømmene som gjør at du lett kan glemme de. Dermed - ta deg fem minutter, prøv å husk, skriv ned det du husker i en bok så kronologisk og detaljert som mulig. Husker du feks. bare en enkel scene så skriver du ned det. (Så og si som en dagbok, natt 1, natt 2 osv.) Skulle du våkne opp midt på natten fra en drøm, skriv den ned da du mest sannsynlig kommer til å glemme dette når du legger deg for å sove igjen. Før du legger deg neste kveld så kan du skumlese over det du har skrevet ned.

Jeg kombinerte lucid dreaming presets fra Brainwave Generator og det å skrive ned drømmene mine. Tilslutt hadde jeg en del drømmer der jeg faktisk hadde en viss kontroll over omgivelsene mine, samtidig så jeg husket de godt dagen etterpå.

Noen kan bruke lang tid på å lære seg å 'drømme bevisst' mens andre bruker kort tid og noen har alltid kunnet det. Når jeg sier drømme bevisst mener jeg det å huske drømmene sine og mer eller mindre kontrollere drømmene.

Du finner mye informasjon hvis du leser litt om dette på internett. Selv synes jeg det er veldig interessant, og visstnok kan man overvinne en del frykt og stress ved å være bevisst i drømmer. Husker ikke hvor jeg leste dette, men det kunne feks. være til hjelp for folk som skulle forelese foran store forsamlinger. Da drømte de forelesningen om og om igjen - noe som visstnok førte til økt selvsikkerhet.

Edit: Legger ved noen linker.

http://www.dreamviews.com/learnable.php (til høyre er det flere guider om emnet)

http://www.lucidity.com/LucidDreamingFAQ2.html (Veldig grei side som ga meg svar på mye)

http://en.wikipedia.org/wiki/Lucid_dream (must)
Sist endret av Bagster; 15. februar 2008 kl. 00:09.
Sitat av freaker911
Jeg elsker å drømme, ser ikke på det som en u-ting. En egen verden der man kan gjøre hva man vil.
Vis hele sitatet...

Hadde jeg nå kunnet styrt det, hadde det vert noe annet. Jeg klarer ikke å styre hva jeg skal gjøre i drømmene(mine er bare styrt av mine syke tanker jeg har tenkt f.eks. dagen før.), så jeg klarer meg fint uten liksom.
Sitat av freaker911
Om du ikke drømmer så hadde du blitt gal og dødd etter hvert.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du det? La meg gjette, du kjenner noen som ble innlagt på Blakkstad og som senere døde som følge av drømmemangel? Eller leste du det på internett kanskje?

Det stemmer nok at alle drømmer noe til en viss grad, da spesielt under REM-søvn, som opptar ca 25% av en gjennomsnittlig natt. Men det er vel litt dramatisk å påstå at man dør uten drømmer, da det neppe har skjedd med et eneste menneske..
Btw: Er det noen som opplever at akkuratt i det de skal til å sovne, så kjennes det ut som man faller fra noe veldig høyt noe, og når man treffer bakken får man et stort røkk i hele kroppen?
Eller er det bare meg som er unormal? :P
Sitat av The Terminator
Hvordan vet du det? La meg gjette, du kjenner noen som ble innlagt på Blakkstad og som senere døde som følge av drømmemangel? Eller leste du det på internett kanskje?

Det stemmer nok at alle drømmer noe til en viss grad, da spesielt under REM-søvn, som opptar ca 25% av en gjennomsnittlig natt. Men det er vel litt dramatisk å påstå at man dør uten drømmer, da det neppe har skjedd med et eneste menneske..
Vis hele sitatet...
Har faktisk lest det selv, men husker ikke om kilden var korrekt eller ikke.
Dog - ALLE drømmer, absolutt alle. Mulig at man ikke dør uten det, men det trenger man jo egentlig ikke tenke over. Drømmer er egentlig bare en /twisted/ hendelse fra noe du har opplevd.

Kom til å tenke på noe - de som har totalt minnestans (ikke husker NOE) - kanskje de ikke drømmer? xD
Sitat av turbo2k
Btw: Er det noen som opplever at akkuratt i det de skal til å sovne, så kjennes det ut som man faller fra noe veldig høyt noe, og når man treffer bakken får man et stort røkk i hele kroppen?
Eller er det bare meg som er unormal? :P
Vis hele sitatet...
opplevd det selv veldig mange ganger, fant noe greier rundt det når jeg dreiv å søkte rundt etter lucid dreaming osv for noen år tilbake men husker ikke forklaringen i hodet nå
Bra jobba Jokke. KP.

Brukte du lang tid på å lære det? Kan alle lære seg lucid dreaming også kunne kontrollere drømmene? Hvor lang tid brukte du?
Sitat av turbo2k
Btw: Er det noen som opplever at akkuratt i det de skal til å sovne, så kjennes det ut som man faller fra noe veldig høyt noe, og når man treffer bakken får man et stort røkk i hele kroppen?
Eller er det bare meg som er unormal? :P
Vis hele sitatet...
Skjer med meg også. Spesielt hvis jeg sovner midt på dagen på andre steder enn sengen min:P

Det kalles for hypniske myokloniner. Altså musklene trekker seg sammen ved innsovning. Det skjer med mange.

Sitat av max-mekka
Bra jobba Jokke. KP.

Brukte du lang tid på å lære det? Kan alle lære seg lucid dreaming også kunne kontrollere drømmene? Hvor lang tid brukte du?
Vis hele sitatet...
Hvis jeg sover med brainwave generator med samme preset som jeg pleide å bruke så husker jeg bedre mine egne drømmer. Men det er en annen sak å kunne ta kontroll over de. Jeg tror man må holde på med dette over lengre tid for å kunne til slutt være herre i sine egne drømmer hele tiden. I perioden jeg var opptatt av dette, husket jeg mine egne drømmer, og noen fikk jeg kontroll over. Men allikevel oppnådde jeg ikke full kontroll. Jeg visste at jeg drømte, og fikk feks til å fly(), men plutselig klarte jeg det ikke lenger og falt ned og våknet etterpå. Man må rett og slett øve seg til det og bli bedre etterhvert.

Ja, jeg tror alle kan lære seg å kontrollere drømmene sine - med riktig innstilling.

Det å huske drømmer og kontrollere drømmer er en evne man må trene seg opp til. (Unntak av en liten prosent av folk som kan dette av natur.) Hvis du har trent deg opp til å huske drømmene dine har du gode forutsetninger for å kunne ta kontroll over dem etterhvert. Jeg holdt på med det en ukes tid eller noe, men etter tredje dagen kunne jeg huske mer og mer av drømmene. Etterhvert gadd jeg ikke høre på BWGen om nettene, men kunne allikevel huske en del drømmer i etterkant.

Men de linkene som jeg postet i innlegget mitt over står det en del linker. Innpå de finner du mye god informasjon om emnet. Blant annet Frequently Asked Questions: http://www.lucidity.com/LucidDreamin...html#learnable

Det er gøy, og hvis folk har tid til å lære seg dette oppfordrer jeg til det. Men ikke forvent at du skal kunne kontrollere drømmene over natten
http://www.norkost.no/product_info.p...648943e307a22a

ZMA er et fantastisk produkt =D
bare husk å ikke inta kalsium før eller etter du tar det..
kalsium hemmer optaket av sink og magnesium i tarmen --> det vil si 0 efekt --> penger ut vinduet

GLHF
Vet ikke om dette er sant men læreren min sa det for en liten stund siden:P

Når du våkner så ligg i samme posisjon (ikke flytt på deg) også prøver du å tenke/finne ut av hva du drømte Har ikke prøvd det selv så jeg vet ikke om det fungerer.
Sitat av Kiy0shi
Vet ikke om dette er sant men læreren min sa det for en liten stund siden:P

Når du våkner så ligg i samme posisjon (ikke flytt på deg) også prøver du å tenke/finne ut av hva du drømte Har ikke prøvd det selv så jeg vet ikke om det fungerer.
Vis hele sitatet...
Det stemmer det Ikke tenk på hva du skal og hvor dårlig tid du har osv. Bare frys helt, tenk over hva du drømte i hodet ditt og prøv å lagre det kronologisk. Du har mye bedre sjans til å huske drømmene rett etter du våkner.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av freaker911
Alle drømmer, hver natt. Om du ikke drømmer så hadde du blitt gal og dødd etter hvert.
Vis hele sitatet...
Kilde på dette her takk.
Ting som (visstnok) hjelper på å drømme mer: spise mat rett før man legger seg, (drikke melk?), sove på en sofa eller et annet sted utenfor sengen din (ta ettermiddagslurer midt på dagen), duppe av i skoletime, sette vekkerklokka på å vekke deg midt på natta, for å så skrive ned det du husker av hva du drømte, for å så sove en time til og gjennta samme prosedyre! (evt. sette mobilen på slumring)

det var de jeg kom på i farten, noen har jeg bare hørt eller lest om, men noen vet jeg funker og!

ellers om du begynner å lese mye om drømming og tenke mye på drømming så vil du automatisk huske dem bedre. Om du så begynner å føre logg over drømmene dine i en periode kan du huske x-antall drømmer per.natt og eksperimentere med lucid dreaming osv..
Noen ganger er det sånn at jeg vet at jeg drømmer, så jeg løper rundt å ligger med (omtrent) alle jentene jeg ser Og siden jeg drømmer møter jeg selvfølgelig på alle de peneste også - Noen andre som har det sånn?
Sist endret av boblesaft; 15. februar 2008 kl. 16:12.
Må slenge meg litt på her. har en kompis som drømmer mye at han mistet tennene, eller at tennene blir knust. Mener å ha hørt at dette har en spesiell betydning, men jeg husker ikke hva.
Noen som vet ?
Sitat av UngarEffect
Må slenge meg litt på her. har en kompis som drømmer mye at han mistet tennene, eller at tennene blir knust. Mener å ha hørt at dette har en spesiell betydning, men jeg husker ikke hva.
Noen som vet ?
Vis hele sitatet...
Selv vet jeg ikke noe særlig, men er blitt svart på på yahoo sine forumer:
http://answers.yahoo.com/question/in...AA3YUTp&show=7
Mitt tips: Sov på steder du ikke vanligvis sover på. For eksempel å sove i motsatt ende av senga. Det kan være nok. Eller sov i 12+ timer på en gang. Sa våkner du plenty av ganger, og da brude du huske de, for da er de såppass friske. Værste som er, er regelmessig, kjedelig søvn. Sov etter middagen, for eksempel.
Jeg sover ofte hvor som helst i mange forskjellige posisjoner, med variert kosthold (mye og lite i magen), og sover gjerne /- timer etter middag fordi jeg er natte person. Bare i dag har jeg sovet hos en venn i elleve timer med dream catcher over hodet mitt uten noen drøm. Jeg vækner ofte opp mitt på natten, men jeg husker ikke noe, og sovner fem minutter etterpå, men veldig bra feedback folkens.

Sitat av jOkKeJacKaL
Det stemmer det Ikke tenk på hva du skal og hvor dårlig tid du har osv. Bare frys helt, tenk over hva du drømte i hodet ditt og prøv å lagre det kronologisk. Du har mye bedre sjans til å huske drømmene rett etter du våkner.
Vis hele sitatet...
Kanskje å ha fokus på drømmen er neste skritt, for jeg stresser enormt om morgenen.
Muligens litt off-topic, men, noen som har prøvd denne: http://www.tragisk.com/tips018.php ?
Jeg vil anbefale zma, jeg også. I natt hadde jeg mareritt om at jeg gikk på en vei som var av blank is. Plutselig kommer det en veps på størrelse med hånden min og angriper meg som bare faen. Jeg faller på isen og klarer ikke å komme meg opp. Alle bevegelsene mine blir i tilegg skikkelig seige (typisk mareritt, det), så jeg får skikkelig store problemer med å unngå stikkene. Var helt svett da jeg våknet.

Hvis du søker på zma på treningsforum.no, finner du mange tråder om drømmene man får av zma.
Hei, jeg var selv i samme situasjon som deg, og bestemte meg for å lære å huske drømmene mine da jeg for første gang leste om lucid dreaming (akkurat det emnet fins det andre tråder om her på forumet).

Med hjelp av de metodene som jeg beskriver nedenfor, gikk jeg i løpet av et par uker fra svært sjeldent å huske drømmer, til å huske overveldende mye hver morgen.


Om kvelden:
Gjenta for deg selv følgende "I mårra, når jeg våkner, skal jeg huske alt jeg har drømt". Det er viktig at du mener det når du tenker den setningen. Gjør dette i noen minutter før du sovner. Dette kalles selvsuggesjon og funker overraskende godt i denne sammenhengen.

Om morgenen:
1. Unngå å stå brått opp når du våkner. Bli heller liggende i nøyaktig samme posisjon og tenk på hva du har drømt. Om du ikke våkner med noen drøm klart i minne, bli liggende og la tankene vandre til noe dukker opp. Dette er svært viktig. Om du våkner brått av vekkeklokken og hopper ut av senga, eller i allefall straks fokuserer på at du skal gjøre det, kommer du til å fortsette til å våkne uten minner fra drømmene dine.

2. Skriv ned drømmene dine i en drømmedagbok. Dette er viktig for å utvikle evnen til å huske detaljer og kronologien i drømmene. Skriv ned alt du kommer på; følelser, farger, replikker osv. Du vil snart legge merke til at nye drømmeminner stadig dukker opp mens du sitter og skriver: En drøm du trodde du bare ville kunne skrive et par linjer om kan fort ende opp med å fylle et par sider. Dette er medvirkende til videre å huske drømmer (of mere av de) om morgenen. Det har nok noe med at du får bedre kontakt med delen av sinnet som har med drømmer å gjøre eller noe i den dur. (Ja, noe sånt cheesy som "stay in touch with your dreams).

Dette er virkelig det grunnleggende du trenger. Alt snakket om mat osv. har mye mere varierende innvirkning på forskjellige personer (og jeg mistenker at det er et placebo).

Problemet ditt er ikke at du ikke drømmer, men at du ikke husker drømmene når du våkner.

Edit: Det beste nettstedet ang. drømmer er nok http://www.ld4all.com (du kan sjekke ut "the big topic about remembering dreams" elns på forumet, som forøvrig er bedre en resten av siden)
Sist endret av Angry; 16. februar 2008 kl. 13:42.
Da jeg kom i militæret skjedde det så ufattelig mye hver dag , og da begynte jeg også å drømme noe helt vanvittig om nettene. Våkner opp mer trøtt enn da jeg la meg. Fyll dagen din med mye så får du noe å drømme om.
Jeg husker bestandig hva jeg drømmer. Vanligvis husker jeg to, tre eller fire drømmer fra natten når jeg våkner på morgenen. Jeg brukte å fortelle dem til noen så fort som mulig, så jeg ikke skulle glemme det.Nå er det slik at jeg ikke husker særlig mange av de gamle drømmene mine, men jeg husker hva jeg fortalte om drømmene til venner, og det er faktisk nok for meg til at bildene dannes i hodet mitt. Det ettervært blitt slik at jeg slutter å fortelle om drømmene mine, fordi de er så absurde at ingen ville trodd på meg uansett. Derfor skriver jeg dem ned på morgenen. Tar 5 minutter, og er absolutt verdt det.
Sitat av jOkKeJacKaL
Skjer med meg også. Spesielt hvis jeg sovner midt på dagen på andre steder enn sengen min:P

Det kalles for hypniske myokloniner. Altså musklene trekker seg sammen ved innsovning. Det skjer med mange.
Vis hele sitatet...
Jeg snakket med en kompis, og han sa at noen gannger kunne det hende at for eksempel noen kroppsdeler kunne sovne før andre, og at dette kunne føre til rykkninger i de musklene....!?
Sitat av turbo2k
Btw: Er det noen som opplever at akkuratt i det de skal til å sovne, så kjennes det ut som man faller fra noe veldig høyt noe, og når man treffer bakken får man et stort røkk i hele kroppen?
Eller er det bare meg som er unormal? :P
Vis hele sitatet...
Vet akkurat hva du snakker om . Ofte rett etter jeg har sovnet har jeg en drøm der jeg faller ned fra ett eller annet og så akkurat når jeg lander våkner jeg og kroppen gynger i sengen, som om jeg skulle ha reist meg opp i sengen og falt ned på ryggen. Weird
Sitat av turbo2k
Btw: Er det noen som opplever at akkuratt i det de skal til å sovne, så kjennes det ut som man faller fra noe veldig høyt noe, og når man treffer bakken får man et stort røkk i hele kroppen?
Eller er det bare meg som er unormal? :P
Vis hele sitatet...
Dette lærte vi på skolen her om dagen, det kommer av att hele kroppen ikke sovner samtidig .
Er enig med Angry her altså. Folk som er interresert i lucid-dreaming MÅ ta seg en god titt på www.ld4all.com sitt forum
▼ ... noen uker senere ... ▼
Mareritt er faktisk drit tøft! Nyere forskning viser at når man har mareritt er det hjernen som simulerer en farlig situasjon, og trener seg til hvordan du skal reagere om den situasjonen oppstår. Denne typen simulering foregår også når du drømmer at du faller eller lignende, og treffer bunnen så du føler hele kroppen rykke. Ganske utrolig hva hjernen kan få til i underbevisstheten vår

Men uansett, jeg drømmer ikke lenger når jeg sover i sengen, sover sinnsykt tungt og våkner ikke med mindre noen hopper på meg.
Men om jeg sovner i godstolen fremfor ovnen og med tven som støy i bakgrunnen sover jeg ikke spesielt godt, og får heller ikke den dype søvnen, da drømmer jeg som bare pokkern
Er bare noen få timer, men alikevel er det jo godt med bare noen timers drømming når man ikke har husket drømmene sine på en lang stund
Noen vitenskaps menn mener at drømmer skal forberede deg på scenarioer i virkeligheten.
Selv mener jeg at det virker ganske logisk.
Med alle mine syke drømmer vet jeg hvordan jeg skal overleve zombie attacks og diverse.

Hmm før kunne jeg være bevisst på at jeg sov i drømmene mine. Når jeg finner det ut nå så våkner jeg... Det er litt synd for når jeg er bevist på at jeg drømmer kan jeg forandre på allt jeg vill rundt meg. Før kunne jeg trylle frem biler og våpen når jeg ville, men ikke nå lenger

Edit: Leste nettop om Lucid dreaming... Det er jo akkurat hva jeg har hatt!
Jeg må prøve å få det til igjen No matter what the cost!
Sist endret av SecretAgentMan; 6. mars 2008 kl. 16:26.
Å skrive ned drømmene funker utmerket. Hvis jeg har en lengre periode uten å huske drømmene, bestemmer jeg meg for å skrive dem ned neste morgen. Da husker jeg dem alltid. I begynnelsen fikk jeg bare ned et par linjer, men jeg måtte slutte da det overskred en A4 side.

Angående lucid dreaming... Tror det finnes et slags apparat som overvåker hjerneaktiviteten, og sender ut et slags lys når du drømmer for å gjøre deg klar over det. Sikkert utrolig dyr though...
http://cre.ations.net/creation/face-...-dreaming-mask <- Han skal ha ca 50$ for å sende en slik "maske" til deg. Det den gjør er å reagere på REM søvn (Rapid eye movement) . Det er i denne fasen av søvnsyklusen man drømmer. Da sender "masken" ut et lys som gjør at du forhåpentligvis innser at du drømmer

edit: du må riktignok sette sammen den "drømmemasken" selv, men søker man rundt finner man andre, dog dyrere masker.
Sist endret av Unreal143; 7. mars 2008 kl. 09:39.
Jeg har det sånn at jeg kan ha kjempe spennede drømmer, men jeg blir akkuart vekt da det absolutt spennede skjer. Enten er det noen som vekker meg. Eller så er det en telefon som ringer, som egentlig er vekkeklokken. Syns det er kjipt at jeg våkner da det skjer noe spennans i drømmen.
Jeg har det også sånn. Noen ganger er det mulig å komme tilbake til den samme drømmen igjen om man sovner igjen med en gang, men ikke for eks. neste natt.

Har masse drømmer der jeg skal røyke bønne, men våkner alltid før jeg får røykt, eller akkurat idet jeg skal til å fyre. Noen som vet hvordan diverse rusmidler funker i drømme. Får man samme opplevelsen om man har prøvd det før? Hva med shrooms? Noe å sjekke ut hvis jeg blir god på lucid dreaming.
Tror heller jeg velger en god natts søvn enn å huske alt jeg drømmer. Selv om det hadde vært gøy. Kan ikke akkurat se for meg at det er så veldig behagelig å ha på en sånn maske
Jeg har det akkurat som deg!

Det er jo helt normalt, men jeg ville vel anbefale deg å sove til du våkner sakte av deg selv, for som andre har sagt: man drømmer når man sover lett!

jeg drømmer lettere når jeg har en døgnrytme, mes når jeg legger meg og våkner til helt random tider drømmer jeg sjeldnere, men det gjør de drømmene jeg faktisk får mer spesielle

For øyeblikket er jeg så trøtt, at bilder av gamle drømmer bare plutselig ramler in i huet på meg, uten at jeg vil det og uten at jeg klarer å huske dem selv om jeg ser dem godt :P
Sov til du våkner av deg selv. Ingen vekking overhodet. bare sola og uthviltheten din. da pleier drømmer å sitte litt bedre i minnet
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg er også en person som aldri drømmer, men jeg vil. Det er digg, spes hvis du våkner av noe ekkelt så var bare alt en drøm. ekstase :P
Har hatt noen par føkka drømmer. Var i et romskip engang, så skreik noen, "Vi tar inn vann!", også fant jeg en ting som kunne stoppe tiden, og i den drømmen var jeg faktisk litt småbevisst så jeg kunne gjøre hva jeg ville, men seff vekka mamma meg før jeg fikk lekt meg i min verden!
Sitat av turbo2k
Btw: Er det noen som opplever at akkuratt i det de skal til å sovne, så kjennes det ut som man faller fra noe veldig høyt noe, og når man treffer bakken får man et stort røkk i hele kroppen?
Eller er det bare meg som er unormal? :P
Vis hele sitatet...
Når du treffer bakken?
Jeg tror jeg rykker til fordi jeg blir skremt av fallet.

Sitat av max-mekka
Det er vitenskapelig bevist at hvis du eter mye før du legger deg, er det bedre sannsynlighet for å få mareritt
Vis hele sitatet...
Da er det liten sannsynlighet fra før av at jeg får mareritt, fordi jeg spiser nesten alltid like før jeg legger meg, men har ikke hatt mareritt på mange år.
Sist endret av TanteSpiker; 26. mars 2008 kl. 21:25.
jeg mener jeg kan kontrollere drømmene mine til en viss grad. Men viss jeg ikke reflekterer over drømmen mens jeg dusjer elr spiser frokost den dagen, husker jeg nesten aldri hva som skjedde. Men flere ganger har jeg hatt følelsen av at jeg er våken i drømmen min. Det er nesten som minnet av en shroomstrip - bortsett fra rusen da ... Viss det gir noe mening ... :P
Sist endret av dritern3; 28. mars 2008 kl. 16:59.