Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 4401
for oss som går yrkesrettet fag har fraværet veldig mye og si nå til dags tar man heller inn folk som har 1 dag fravær et helt skoleår og 3-4 i karakterer framfor en med 10 dager 15 timer som har kun 5 og 6 ere.. men det er yrkesfag da.. blir kansje noe annet..
Sitat av Trash2000
Har seg vel slik at de fleste Høyskoler kun fører fravær til eksamen da....
Vis hele sitatet...
Går på NTNU sjøl, og det er ingen som sjekker om alle 1500 som er oppmeldt i et fag møter på forelesning.. Bedrifter som presenterer seg sjøl for oss studenter sier som regel at ved jobbsøknader vil dem ha både karakterutskrift fra universitetet og vitnemål fra VGS, og fraværet står bare på en av dem. ;-)
At du skulket skolen når du var 17 gjør ikke at du ikke får jobb når du e 23 år gammel og ferdig utdannet.
jeg gikk grunnkurs byggfag i fjor. og da skulka jeg enormt mye, men det var pga problemer i familien osv.
det tappet meg fullstendig for krefter, slik at jeg hver morgen måtte vurdere om jeg gadd å gå på skolen.
selv om det var gøy og jeg brant for faget, så hjalp det ikke.
jeg skal ikke nekte for at jeg var _veldig_ skole-lei. men alikevel..

karrakterene mine var ikke så allverden heller. men jeg kom alikevel inn på vk1 mur, og det er ekstremt bra gjort. fordi det er kun en skole som har denne linja i distriktet. så jeg ble ganske forvirra når jeg fikk papirene på hvor og hva jeg kom inn på.

nå som første termin er gått, så har jeg ikke bedret karrakterene mine noe særlig, og fraværet mitt var på 11 dager og 25 timer.

læreren min snakket med meg om det og nå har jeg bestemt meg for å ikke skulke så altfor mye lengre.. satser på at jeg ikke har fucka for mye opp for meg selv..

så jeg vet veldig godt hvordan du har det. tror ikke du har ødelagt framtiden din.. det gjelder bare å stå på nå resten av skoleåret!

lykke til videre!

ps: det er snart sommerferie

-handy
Dersom du vil ut i jobb etter skole kan du alltids ta militæret først for å kompansere.