Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 948
http://blogg.idg.no/macworld/2008/06...dering-til-xp/

Jeg er misfornøyd med Windows Vista, jeg ønsker å nedgradere til XP.
Savner programmene som jeg bare kan kjøre på XP.

Hvordan fungerer det opplegget i Norske butikker? (elprice og komplett?)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei.

Microsoft kjører nå bare på Vista. Du kan ikke nedgradere annet en hvis du har en XP cd som du har fra før, eller lastet ned.

De ensete som får XP nå er noen bedrifter og de aller billigste pc'ene
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av tullemann
Hei.

Microsoft kjører nå bare på Vista. Du kan ikke nedgradere annet en hvis du har en XP cd som du har fra før, eller lastet ned.

De ensete som får XP nå er noen bedrifter og de aller billigste pc'ene
Vis hele sitatet...
Uhm.

Har du vistalisens har du XP-lisens. Kor du får mediumet fra er hoggande likegyldig. AFAIK kan du kontakte MS, oppgi din vistakey, og få en gyldig XP-key.
svikt fra min side

sorry
Einaste probleme jeg selv hadde va diverse drivere.
Noen ideèr?
om du har en ferdigbygd pc/laptop, så finner du drivere til XP på sidene deres - hvis de har ; )
Leita på sidene, men på en del sto de f.eks: " Driver Donwload (Vista)" Så var det tomt for valg.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Lag deg en liste over installert hardware, søk opp driverne fra produsent, alternative eller modifiserte drivere eller fra andre leverandører.
Er du heldig er det flere enn deg som har hatt akuratt samme problem, og noen har kanskje allerede samlet alle driverne for deg.
vista suger! har helt ny pc! men har aldrig hatt en så treig pc. å den klikker hele tiden
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av azoo
vista suger! har helt ny pc! men har aldrig hatt en så treig pc. å den klikker hele tiden
Vis hele sitatet...
Ofte er grunnene til det at brukere kjøper laptoper \ PC'er med eldgammel hardware som leverandør må kvitte seg med.

Vista har endel høyere systemkrav, men jeg synes personlig at PC'en min er like rask med Vista64 som den var med XP 32bit (om ikke raskere).

Dette er dog en custom maskin med E6400 og 6GB RAM.
Men det er vel mulig å være pirat nå, siden filene teknisk sett ikke eksisterer lenger. Du kan jo ikke stjele noe som ikke selges...
Sitat av Astron
Men det er vel mulig å være pirat nå, siden filene teknisk sett ikke eksisterer lenger. Du kan jo ikke stjele noe som ikke selges...
Vis hele sitatet...
Episk feil. Ms eier nok rettigheter til alle sine program og os. Det vil være det samme som å si at det er lov å laste musikk fordi at butikken er tom for platen..
Sitat av AtXbYeA
Ofte er grunnene til det at brukere kjøper laptoper \ PC'er med eldgammel hardware som leverandør må kvitte seg med.

Vista har endel høyere systemkrav, men jeg synes personlig at PC'en min er like rask med Vista64 som den var med XP 32bit (om ikke raskere).

Dette er dog en custom maskin med E6400 og 6GB RAM.
Vis hele sitatet...
jeg har 2gb ram. er det for lite? :O uansett.. om man må ha 6gb ram for at det skal funke bra. så sier det seg selv at det SUGER! å det er jo ikke så mye bedre enn windows xp heller.
Sist endret av azoo; 27. august 2008 kl. 17:54.
Mener å huske at det ANBEFALES 2 gig for vista.