Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2595 748914
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjøpte 5g hasj. Den er veldig hard, ser ganske lite ut? På størrelse med en litt stor oliven kanskje. Lukter veldig grantre. Er dette ordentlig shit?
Tok en lighter under, tok sånn 6-7 sekunder før det brente. Ble litt pulvrete da.
Vis hele sitatet...
Ja, det er nok ordentlig shit.
Har vært borti 5'ere som ser mindre ut pga hasjtypen men vekta viser riktig.
Anonym bruker
"Fortrolig Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Ja, det er nok ordentlig shit.
Har vært borti 5'ere som ser mindre ut pga hasjtypen men vekta viser riktig.
Vis hele sitatet...
Har ikke vekt akkurat her jeg er nå dessverre.
Den er like hard som en stein omtrent altså? Får såvidt stukket en tannpirker inn.
Det skulle visst være noe av den beste hasjen, noen andre som har prøvd samme?
5-7 sekunder høres mye ut. Samtidig som den er hard.

Tar normalt 0-2 sekunder med rev av litt kvalitet.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har ikke vekt akkurat her jeg er nå dessverre.
Den er like hard som en stein omtrent altså? Får såvidt stukket en tannpirker inn.
Det skulle visst være noe av den beste hasjen, noen andre som har prøvd samme?
Vis hele sitatet...
Du får myk hasj og du får hard hasj.
Begge typer kan være gode og begge typer kan være dårlige.
Litt vanskelig å si om man har prøvd den eller ikke uten å egentlig vite noe som helst annet enn at den er hard.

Hva med å prøve den selv og se?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjøpte 5g hasj. Den er veldig hard, ser ganske lite ut? På størrelse med en litt stor oliven kanskje. Lukter veldig grantre. Er dette ordentlig shit?
Tok en lighter under, tok sånn 6-7 sekunder før det brente. Ble litt pulvrete da.
Vis hele sitatet...
høres ut som dritt tørrokk, mulig å ta skikkelig closeup/zoom bilde av den så vi kan prøve å se sammensetninga..?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Er det noen som har en kopi av dyrkehåndboken fra Norcan og kan laste den opp en plass?
▼ ... over en måned senere ... ▼
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Dyrkehåndboken, værsågod
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Forbannet Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan man putte tørket weed i ovnen på et bakepapir i x antall grader i x minutter for å løse opp thcet? Leste noe sånt på engelsk, men har ikke funnet noen norske som har beskrevet at de har gjort det..

Greia er at jeg ikke røyker så lurer på hvordan jeg skal få i meg cannabis da. Å spise planta rå funker jo ikke for da er det ikke thc i den..
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Du kan decarbe i ovnen, hadde tilogmed brukt en sånn stektemperaturmåler for å finne ut "kjernetemperaturen" i det du varmer opp. som alle andre ting i ovnen så blir de varmet opp utsiden-inn, slik at ved for høy varme svir man utsiden uten å ha fått varmet opp insiden. Fins masse på youtube om det, bare å velge en av mange videoer.
Hei. Noe med erfaring her som har dyrket i "lave" rom. Bredde er ingen problem, masse av det, men rommet er ikke mer enn 170cm høyt.
Vil det være nok? Har sett noen LED panel lamper som er ganske flate, så de bygger ikke mye ned i rommet.
Sitat av Infected Vis innlegg
Hei. Noe med erfaring her som har dyrket i "lave" rom. Bredde er ingen problem, masse av det, men rommet er ikke mer enn 170cm høyt.
Vil det være nok? Har sett noen LED panel lamper som er ganske flate, så de bygger ikke mye ned i rommet.
Vis hele sitatet...
loft eller kjeller..?
uansett så tenker du riktig og skal ikke være vanskelig på 170.
tenk på andre måter enn led paneler for å maksimere hvor høyt plantene der kan vokse, som trening, røtter, avstand fra lys til plantetopper, osv.

f eks skulle klart å lage fyldige men små buds 30cm fra pottekanten, men hadde fort sluttet om jeg måtte dyrke sånn tror jeg.

klarer du få 1m fra "jorda" til maks høyde der så begynner vi snakke, og da vil jeg anbefale å testkjøre det for å se hvordan du evt vil endre ting videre
Hvordan er det å eventuelt dyrke inne uten telt/lamper om man bare skal ha 1 plante? (tenker i hovedsak på autoflower)
Finnes det eventuelt en strain som ikke lukter noe særlig?
Har hatt veldig lyst til å ha en plante i noen år nå for å ha litt lettere tilgang på varer, slippe blodpris og ikke støtte kriminelle, men finner veldig lite informasjon om det.

Er ikke så keen på å bruke flere tusen på telt, lamper, ventilasjon og alt det der liksom.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Hvordan er det å eventuelt dyrke inne uten telt/lamper om man bare skal ha 1 plante? (tenker i hovedsak på autoflower)
Finnes det eventuelt en strain som ikke lukter noe særlig?
Har hatt veldig lyst til å ha en plante i noen år nå for å ha litt lettere tilgang på varer, slippe blodpris og ikke støtte kriminelle, men finner veldig lite informasjon om det.

Er ikke så keen på å bruke flere tusen på telt, lamper, ventilasjon og alt det der liksom.
Vis hele sitatet...
Dårlig idè.
Cannabisplanter STINKER, først bare en litt søt sitrus aktig lukt, men den blir dypere og dypere. Omtrent samme intensitet som kvae fra grantrær bare "tykkere" om det hjelper å illustrere bedre.

Du kommer ikke utenom å investere noen tusenlapper på kullfilter og ventilasjon, til gjengjeld varer slikt utstyr i 3 år, kanskje enda mer.
Lamper vil vare enda lengre og et telt varer evig omtrent.
Sist endret av Dodecha; 30. april 2020 kl. 10:55.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Dårlig idè.
Cannabisplanter STINKER, først bare en litt søt sitrus aktig lukt, men den blir dypere og dypere. Omtrent samme intensitet som kvae fra grantrær bare "tykkere" om det hjelper å illustrere bedre.
Vis hele sitatet...
Forstår at det ikke er den beste idèen, synes bare det blir for dumt å bruke 4-5k+++ på alt av utstyr til 1 plante for å så sitte igjen med en haug med utstyr som bare blir liggende eller må kastes.
Bare håpet det kanskje var en lettvint og billigere måte å gjøre det på.

Leser at Northern Lights lukter veldig lite og at Durban Poison kan dyrkes nesten helt uten lukt og passer ypperlig til stealth grows.
Skjønner at det nesten uansett vil bli noe lukt ifra planter, men er vel også noen som lukter mindre/annerledes enn andre også som kanskje vil egne seg bedre?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
De som påstår at northern light og durban poison ikke lukter har enten ødelagt luktesans eller så lyver de.

Det finnes ikke cannabis som er verdt å ha som ikke stinker, og du tar en veldig stor risiko om du ikke bruker kullfilter.

Når jeg først lekte med et slikt prosjekt var jeg av samme mening som deg. Men det som skjedde var at jeg endte opp med å ødelegge de første forsøkene ved at de ikke fikk riktig lys med høy nok intensitet. Litt og litt billigløsninger ble kjøpt, liten kanalvifte fra Clas Ohlson osv.. til slutt hadde jeg kastet bort mer penger på lappverket av billig-løsninger uten å ha klart å fullføre en skikkelig grow.

Noen år senere var vi noen kompiser som delte litt på kostnader og da ble det andre boller, et 3x2m telt, 600w hps og en skikkelig kanalvifte med kullfilter tjente seg selv inn på under et år.
Sist endret av Dodecha; 30. april 2020 kl. 11:15.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
De som påstår at northern light og durban poison ikke lukter har enten ødelagt luktesans eller så lyver de.

Det finnes ikke cannabis som er verdt å ha som ikke stinker, og du tar en veldig stor risiko om du ikke bruker kullfilter.

Når jeg først lekte med et slikt prosjekt var jeg av samme mening som deg. Men det som skjedde var at jeg endte opp med å ødelegge de første forsøkene ved at de ikke fikk riktig lys med høy nok intensitet. Litt og litt billigløsninger ble kjøpt, liten kanalvifte fra Clas Ohlson osv.. til slutt hadde jeg kastet bort mer penger på lappverket av billig-løsninger uten å ha klart å fullføre en skikkelig grow.

Noen år senere var vi noen kompiser som delte litt på kostnader og da ble det andre boller, et 3x2m telt, 600w hps og en skikkelig kanalvifte med kullfilter tjente seg selv inn på under et år.
Vis hele sitatet...
Skjønner, da får jeg bare begynne å spare litt og heller investere litt i utstyr Takk for svar.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av battlecaT Vis innlegg
Hvordan utnytter jeg krystallene jeg har samlet opp i grinderen min best? Er støvet/pollen ekstra potent?
Vis hele sitatet...
Jeg har samme spørsmål som han fyren her.

Jeg har vært tom for weed i et par dager, og kom plutselig på at jeg kunne sjekke i bunnen av grinderen. Til min store glede lå det ca en teskje med pulver der.
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har samme spørsmål som han fyren her.
Vis hele sitatet...
Jepp, pulver i bunnen av grinder eller i en stor bag er ekstra potent grunnet trikomene faller ned og samler seg. Avhengig av din tidligere toleranse, ville jeg scoopet bare litt pulver, ca rundt 30-50 mg over litt tobakk i et rizla og fyrt. Du vil sannsynlig bli ganske skækk med mindre du har stor toleranse. Du får nok endel slike jointer ut av dette tipper jeg. Eller alt i et langpapir med en sigg, alt etter hva stilen din er

Røyker du ikke tobakk, så kan du bruke en veldig fin rist, og/eller legge litt aske under. Evt lage en liten omvendt "trakt" av f.eks aluminiumsfolie og legge i brønnen og la litt keef ligge ved siden, så inhalere forsiktig slik du ikke sluker pulveret gjennom.
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jepp, pulver i bunnen av grinder eller i en stor bag er ekstra potent grunnet trikomene faller ned og samler seg. Avhengig av din tidligere toleranse, ville jeg scoopet bare litt pulver, ca rundt 30-50 mg over litt tobakk i et rizla og fyrt. Du vil sannsynlig bli ganske skækk med mindre du har stor toleranse. Du får nok endel slike jointer ut av dette tipper jeg. Eller alt i et langpapir med en sigg, alt etter hva stilen din er

Røyker du ikke tobakk, så kan du bruke en veldig fin rist, og/eller legge litt aske under. Evt lage en liten omvendt "trakt" av f.eks aluminiumsfolie og legge i brønnen og la litt keef ligge ved siden, så inhalere forsiktig slik du ikke sluker pulveret gjennom.
Vis hele sitatet...
Takk for svar.
Jeg har noe toleranse, røyker stort sett en joint hver kveld med 0,3-0,4 gram weed. Hadde vært gøy å prøve og presse det til hasj, men det har jeg ikke tid til i kveld så det får bli en annen gang.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for svar.
Jeg har noe toleranse, røyker stort sett en joint hver kveld med 0,3-0,4 gram weed. Hadde vært gøy å prøve og presse det til hasj, men det har jeg ikke tid til i kveld så det får bli en annen gang.
Vis hele sitatet...
Ta det på bongern, da smeller det godt!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som har prøvd Air Sponge Luktfjerner ?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Laget noe hasj-oboy, løste først opp hasj i noe rapsolje, på medium varme (ca. 4-5) til alt var løst opp. Tilsatt dette i en kopp med oboy sjokoladedrikk. Ca. Halvannen time senere og fortsatt ingen effekt. Nor jeg har gjort feil?
Sitat av anonymse4655 Vis innlegg
Laget noe hasj-oboy, løste først opp hasj i noe rapsolje, på medium varme (ca. 4-5) til alt var løst opp. Tilsatt dette i en kopp med oboy sjokoladedrikk. Ca. Halvannen time senere og fortsatt ingen effekt. Nor jeg har gjort feil?
Vis hele sitatet...
Du burde kanskje safet ved å la den stå lenger enn til den kun har løst seg opp... Varmebehandling av cannabis (under 130'c) vil øke potensen ved oralt opptak en god del. Ca 30 minutter pleier å være bra.

Også kommer det an på dosering og toleranse. Hvis du nylig hadde spist før du inntok, vil det normalt ta lenger tid før du merker noe.
Man skal kunne kjenne noe uten å varmebehandle også, det er bare ikke like effektivt.

Satser på at du har begynt å kjenne noe nå? I verste fall kan det ta 2-3 timer, om man er uheldig.
Sitat av anonymse4655 Vis innlegg
Laget noe hasj-oboy, løste først opp hasj i noe rapsolje, på medium varme (ca. 4-5) til alt var løst opp. Tilsatt dette i en kopp med oboy sjokoladedrikk. Ca. Halvannen time senere og fortsatt ingen effekt. Nor jeg har gjort feil?
Vis hele sitatet...
Effekten ved oralt inntak har variert fra 30min til 3-4t.
Av en eller annen grunn virker edibles mye raskere med kokosolje enn med smør.
Vet noen hvorfor planten min voksjer skjevt?
https://imma.gr/102994x21821
Sitat av chapoel Vis innlegg
Vet noen hvorfor planten min voksjer skjevt?
https://imma.gr/102994x21821
Vis hele sitatet...
Bare støtt den opp, hender seg de tipper litt over når stilken blir for lang. Helt normalt.
Iskald makkapikk
Den er for langt unna lyset og strekker seg mot det?
For lite lys
Når burde jeg legge den ute i skogen?
▼ ... over et år senere ... ▼
Hej. Er der nogen her i tråden, der kender til forums, facebook sider eller andet, for folk som dyrker cannabis?
Sitat av GorillaGrow Vis innlegg
Hej. Er der nogen her i tråden, der kender til forums, facebook sider eller andet, for folk som dyrker cannabis?
Vis hele sitatet...
På norsk da eller?
Sitat av TrippyPippi Vis innlegg
På norsk da eller?
Vis hele sitatet...
Ja norske sider
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av GorillaGrow Vis innlegg
Ja norske sider
Vis hele sitatet...
Norcan er oppe å går nå men er litt inaktivt til tider.
Sist endret av TrippyPippi; 6. september 2022 kl. 23:18.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei. Har lyst til å lage cannabisdrops. Noe tips, og oppskrift? Gjør ikke noe om det er finhakket cannabis i dropsene. ��
Hei! Hvis du søker på cannabis hard candy recipe og lignende vil du finne oppskrifter.
Husker ikke helt hvor lenge denne har stått men trikomene er lys/gjennomsiktige enda. Noen som har en viss peiling på ca hvor lenge det er igjen? Står i hydro/dwc og er av typen auto amnesia haze.



Du kan høste den delvis hvis du er usikker. Men det lønner seg å la den stå to uker lenger enn du tenkte
Sitat av Jerna Vis innlegg
Du kan høste den delvis hvis du er usikker. Men det lønner seg å la den stå to uker lenger enn du tenkte
Vis hele sitatet...
For tidlig enda, bare om noen hadde en viss peiling på om jeg må vente 1 eller 3 uker f. Eks. Begynner å bli utålmodig 😅
Er BCN Critical XXL (photo) en veldig kjapp strain? Første gang jeg gror og denne spratt opp av jorda etter 24 timer, mens Charlottes web x Blue dream CBD tok 4 dager!
Bilde av den fine Critical!

Sitat av NokErNok Vis innlegg
For tidlig enda, bare om noen hadde en viss peiling på om jeg må vente 1 eller 3 uker f. Eks. Begynner å bli utålmodig 😅
Vis hele sitatet...

Kjemp mot utålmodigheta og vent så absolutt lenge du tør. De siste 2 ukene gjør veldig mye for bud størrelsen og potensen
Sitat av Jerna Vis innlegg
Kjemp mot utålmodigheta og vent så absolutt lenge du tør. De siste 2 ukene gjør veldig mye for bud størrelsen og potensen
Vis hele sitatet...
Tenkte jeg skulle teste GHE ripen, noe erfaring med det? Står man skal ha det i siste uka men er det da kun vann og ripen eller kan man hive det i den "vanlige" næringsløsninga som er i bøtta? Om ni fattar
Trikomene er begynt å blitt litt melkehvite men selve bladene rundt planta ser litt sliten ut.





Sitat av CannaLars Vis innlegg
Er BCN Critical XXL (photo) en veldig kjapp strain? Første gang jeg gror og denne spratt opp av jorda etter 24 timer, mens Charlottes web x Blue dream CBD tok 4 dager!
Bilde av den fine Critical!

Vis hele sitatet...
Kjapt google søk sier ca 77 dager i blomst.
Sist endret av NokErNok; 21. oktober 2022 kl. 15:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ingen erfaring med ripen. Må sjekke ingrediensene.

At bladene ser slitne ut er naturlig når det nærmer seg slutten på livsløpet. Bare pass på at du har god luftsirkulasjon good going
Kvikt spørsmål - jeg satt melk og revet hasj i mikroen og varmet opp. Hasjen ble først liggende på overfalten, men så ut til å løse seg opp og melken endret farge.

SPM: Jeg leser at oppskrifter anbefaler å koke i olje/melk i 20 min..?! Har jeg gjort det feil? Og kommer jeg ikke til å få noe funk?

Funka som fjell det! ��
Sist endret av BlueAngel; 23. oktober 2022 kl. 22:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av BlueAngel Vis innlegg
Kvikt spørsmål - jeg satt melk og revet hasj i mikroen og varmet opp. Hasjen ble først liggende på overfalten, men så ut til å løse seg opp og melken endret farge.

SPM: Jeg leser at oppskrifter anbefaler å koke i olje/melk i 20 min..?! Har jeg gjort det feil? Og kommer jeg ikke til å få noe funk?

Funka som fjell det! ��
Vis hele sitatet...
Jeg hiver bruning i ovnen på ca 170 grader i 5-6 min om jeg skal "snavle" det. Usikker med mikro, vanskelig å følge tempen der.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Da var juletre på plass for i år.