Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2458
Hei.
Låsen på døren min, henger seg litt.
Så må få tak i låsesmed.
Er det noen dere har positiv erfaring med?
Noen dere anbefaler, i Oslo området?
Dette bytter du selv. De har alt du trenger på en byggevareforhandler.
Skal du bare bytte lås eller tenker du på et tilfelle hvor du har låst deg ute midt på natta? Har brukt disse i forbindelse med jobb mange ganger: https://laashuset.no/ men det er for montering av låser og andre systemer. Ellers som nevnt over er det noe du lett kan gjøre selv, men mindre det er snakk store jobber.

Om du har låst deg ute og trenger å komme deg inn så er det mange låsesmeder i Oslo med døgnvakt, men det er veldig dyrt.
Har du prøvd å bruke lås-olje?
Jeg brukte "småjobber" på finn.no og fikk en fyr som jobbet som låsesmed. Prima opplegg og en billig penge.
Sitat av Kompis87 Vis innlegg
Dette bytter du selv. De har alt du trenger på en byggevareforhandler.
Vis hele sitatet...
Enig i denne, kan også være at sylinderen eller andre deler som trengs å strammes litt.
Skru ut gammel sylinder og ta med når du kjøper ny.
Sitat av dggr Vis innlegg
Enig i denne, kan også være at sylinderen eller andre deler som trengs å strammes litt.
Skru ut gammel sylinder og ta med når du kjøper ny.
Vis hele sitatet...
Du kan også bare ta et bilde av den. Det var tilstrekkelig når jeg måtte bytte lås. (Bor i blokk så hadde ikke lyst til å la døra være ulåst).
Jeg har ingen og anbefale, men vil oppfordre deg om å skynde deg. Snakker av bitterkjøpt erfaring når jeg sier at om den låsen ryker på lørdagskveld blir det fort dyrt.