Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 5741
Jeg var litt usikker på hvor jeg skulle legge denne, fordi dersom det eksisterer et produkt for dette allerede så kommer jeg bare til å kjøpe det.

Men på terrassedøren så har jeg altså den "klassiske" dørkroken av metall, så når det er litt vind så slår metallet på dørkroken i hverandre og lager en "dunkelyd".

upload image

Jeg har prøvd å bruke gaffatape for å dekke til slik at det ikke er metall som slår mot metall, men det ble litt vanskelig med mine pølsefingre.


Jeg har ikke klart å finne noen plast/gummi-alternativer, men er det noen som vet om det selges dørkroker som ikke bråker når det er litt vind? Er det eventuelt noen som har tips til noen DYI-triks jeg kan gjøre for å fikse dette?
Om du er littegranne fingernem kan du vel spikke til en liten kile som du kan kile mellom 'pinnen' og ringen, slik at den ikke har blass til å bevege seg?
ta 3-4 runder med elektriker teip rundt den som går nedi.
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
ta 3-4 runder med elektriker teip rundt den som går nedi.
Vis hele sitatet...
Limet på elektriker-teip blir over tid veldig klissete og mister hefteevnen, noe som vil føre til at dette kun vil være en midlertidig løsning.
Det samme gjelder nok for det meste av teip

Jeg synes forslaget til Sinken var godt, og når kroken ikke er i bruk er det bare å plassere kilen i øyeskruen, så lenge kilen er stor nok.
Hva med og bare flytte det litt. Sånn at den blir trang og klemme nedi
Bruk bagasjestrikk istedefor.
Jepp, krympeslange er bra greier. Biltema sin er litt tynn, men det er inget i veien for å legge flera lag utenpå hverandre (legg dog ett lag om gangen). Kan krympes med hårtörrer på maks. Ild kan funke hvis du ikke har noe bedre, men anbefales ikke.
Silikon på sprøyte. Legg på et lite lag på ringen.

Fungerer sikkert med superlim for den del. Lar du det tørke først. Noe de fleste har liggende.
Sist endret av Tilbaketrukket.; 29. juli 2019 kl. 12:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Superlim funker dårlig, er altfor sprøtt og kan ha vanskelig å tørke på en metalloverflate. Silikon har jeg mer tro på, men det er klissete å påføre, vanskelig å få jevnt og tørker sakte. Da er nok plasti-dip bedre (vet dog ikke om det tørker raskere). Det brukes for å lage håndtak på verktøy. Spørs om det kan fåes i så liten mengde dog.
Silikon vil dette var med en gang, det holder svært dårlig mot slitasjen som vil oppstå, da er Tec7 et langt bedre alternativ. Forøvrig er løsningen til @Sinken den beste og billigste så langt.
Eller som sakt lenger oppe og bare flytte kroken litt så den blir trang og klemme nedi
Enten gjør som woff sier: krympeslange/krympeplast.
Eventuelt bare lim/træ på en tynn gummislange på kroken.

Eller lag en fjærbelastet løsning, enten innover så døra holder seg stengt, eller utover så den presser litt mot kroken.