Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 874
Jeg sitter nå på et skolenettverk i et universitet i Storbritannia. Dessverre, for meg, så har skolen en ganske streng linje overfor nedlasting av ting som kan være kopirettighetsbeskyttet (eller hva det nå heter) materiale, ettersom en av elevene deres ble tatt noen år tilbake og MGM sendte ned noen advokater som truet med saksmål mot skole og elev.

Dermed har det seg slik at kun noen få programmer virker på nett, og for å få andre til å virke, må man åpne portene på en eller annen firewall de har gående gjennom en nettside. For å åpne en port, må man komme med en grunn til åpningen. F.eks. "My World of Warcraft Game" - som er akseptabelt. Men IT-ansvarlige vil skjekke linjebruken, og vil stenge ting som ikke henger på grep. F.eks. hvis du sier "My mIRC program" og bruker i snitt 3 Mbit/sek, så stenger de porten, og gir deg kanskje en straff. I tillegg fikk jeg høre noen rykter om at elever som "misbruker" linjen sin - dvs bruker den svært mye - vil oppleve at linjen blir sakte men sikkert tregere.

Det jeg lurer på, rent teoretisk selvfølgelig, er hvordan jeg kan lure de IT-ansvarlige til å tro at jeg sitter her og gjør alt annet enn å laste ned piratkopiert materiale. Som jeg selvfølgelig ikke gjør. Er det noen enkle grep eventuelle pirater kunne ta, for å dekke over sporene sine?
Vel, du kan jo prøve å encrypte trafikken, da er det ganske vanskelig for de IT ansvarlige å finne ut av hva du laster, men de ser jo at du bruker ganske mye av linjen..

Edit: Du kan jo alltids sette limit på ned/opp hastigheten.
Du kan jo også ha oppe en torrent fra NASA elns. så hvist noen kommer å sjekker hva du laster, så kan du slette torrentene som du laster, bortsett fra NASA torrenten.(Eller en torrent som ikke er kopirettighetsbeskyttet)
Sist endret av Finsken; 26. september 2006 kl. 10:45.
En venn foreslo at jeg kunne bruke SETI@Home som unnskyldning. Kan det være en idé?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Den bruker mye CPU men nesten ingen båndbredde - så nei.