Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1927
Jeg har lyst på raskere internett, men jeg bor hjemme, og fattern betaler. Har nå 1500/300 kb/s linje, og fattern gidder ikke betale mer enn det han nå gjør.

Men er det noen som vet om en måte å svindle til seg raskere nett? F.eks. ringe Tele2 (som jeg har som operatør), og si at linja er mye tregere enn det man betaler for, at internetten er ustabil o.l?

Det kan jo funke det. Vet om flere som har fått doblet hastigheten sin gratis, pga at det har vært noe trøbbel med hastigheten osv.
Sitat av Kamma
Jeg har lyst på raskere internett, men jeg bor hjemme, og fattern betaler. Har nå 1500/300 kb/s linje, og fattern gidder ikke betale mer enn det han nå gjør.

Men er det noen som vet om en måte å svindle til seg raskere nett? F.eks. ringe Tele2 (som jeg har som operatør), og si at linja er mye tregere enn det man betaler for, at internetten er ustabil o.l?

Det kan jo funke det. Vet om flere som har fått doblet hastigheten sin gratis, pga at det har vært noe trøbbel med hastigheten osv.
Vis hele sitatet...
Eller vist du har en nabo som ligger nær deg, og har trådløst internett, så kan du bruke hans, vist ikke han har nettverks nøkkel :P
Og hvis du ikke har noen naboer med bra trådløsnett kan du lage deg en pringles-antenne og snylte fra naboene til naboene til naboene til naboene.
Er jo ikke sånn jeg tenkte meg det akkurat da... :P
Tele2 har god oversikt over hvilken hastighet du har!
Så å ringe å si det, funker dårlig.
De måler støymargin, hastighet, og viss du sier at linja di er ustabil, skjekker de hvor mange ganger linja de har gått ned i løpet av dagen.

Lur deg til litt trådløst du!
Sist endret av ZyPreXa; 25. september 2006 kl. 00:26.
Kamma: Har du sjekket om du befinner deg i Tele2 sitt eget nett? Det kan hende de har bygd ut din sentral, og da vil jeg tro at du får oppgradert hastighet til samme pris, eventuellt prisnedslag på den linja du har i dag.
Sitat av The Freak
Og hvis du ikke har noen naboer med bra trådløsnett kan du lage deg en pringles-antenne og snylte fra naboene til naboene til naboene til naboene.
Vis hele sitatet...
Finnes det noen guide for å lage disse pringles-antennene?

Ontopic:
Det funker dårlig å klage på ustabil linje o.l. De har full oversikt over støy, lengde, hastighet, hastighetskapasitet og slikt.
Skifte isp? før hadde jeg telenor 1500/300 for, tja jeg husker ikke...nå har jeg 4500/650 for 400 i måneden, og etter hva jeg kan huske var dette bare bittelitte granne dyrere enn telenor sitt. Noen få kroner. For å få faren din med på å kjøpe raskere, er det bare å love at du fikser alt, kanskje du kan skyte inn noen få kroner du og? er ikke så jævla mye dyrere uansett. I vert fall ikke for å få endel raskere ned.
Sitat av dadyd
Finnes det noen guide for å lage disse pringles-antennene?
Vis hele sitatet...
Ja jøss, prøvd å taste inn pringles i søkefeltet?
Da fikk jeg opp bla.a denne adressen:
http://www.freakforum.nu/forum/showt...light=pringles
spar: Vi betaler 250 for 4000/4000

Henriksen: Søkefeltet er jo voldsomt avansert vettu
Hva med å få seg arbeid, slik at du kan betale(eventuelt spleise med din far) for egen linje?
Sitat av DarkStaar
Kamma: Har du sjekket om du befinner deg i Tele2 sitt eget nett? Det kan hende de har bygd ut din sentral, og da vil jeg tro at du får oppgradert hastighet til samme pris, eventuellt prisnedslag på den linja du har i dag.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg har ikke sjekka det. Hvordan skal jeg eventuelt sjekke det? Hvorfor skal jeg da får oppgradert hastighet uten å måtte betale noe ekstra for det?
Sitat av nan
spar: Vi betaler 250 for 4000/4000

Henriksen: Søkefeltet er jo voldsomt avansert vettu
Vis hele sitatet...
Hvilken isp har dere?;P
Sitat av Kamma
Nei, jeg har ikke sjekka det. Hvordan skal jeg eventuelt sjekke det? Hvorfor skal jeg da får oppgradert hastighet uten å måtte betale noe ekstra for det?
Vis hele sitatet...
Ring 02000 og snakk med en kundebehandler, alternativt gå inn på hjemmesidene til tele2, og ta linjesjekken dems.
Sitat av nan
spar: Vi betaler 250 for 4000/4000

Henriksen: Søkefeltet er jo voldsomt avansert vettu
Vis hele sitatet...
Ja, hvilken ISP har du??
Sitat av DarkStaar
Ring 02000 og snakk med en kundebehandler, alternativt gå inn på hjemmesidene til tele2, og ta linjesjekken dems.
Vis hele sitatet...
Ja, men asså, jeg skjønner ikke hva du mener. I deres eget nett? Jeg har jo allerede trådløst bredbånd fra Tele2 på 1500/300 da. Men hvordan mener du jeg skal få bobla hastigheten min gratis?

Dessuten, så var jo nettet helt nede i to uker i sommer da. Kan jeg kreve noe da da?
Sist endret av nj6RVVcU$gEV$; 25. september 2006 kl. 11:07.
kamma: tja, du skal jo i allefall ikke måtte betale for de 2 ukene. Og hvis du vil ha nettet ustabilt så er det vel mulig å ordne det selv på en eller anna måte.

isp: Bruker salten bredbånd ^^ Tror vi får det noe billigere da siden det er et kollektivt tilbud til hele borettslaget (bor i et av norges største borettslag, ca 320 boliger)
Sitat av nan
kamma: tja, du skal jo i allefall ikke måtte betale for de 2 ukene. Og hvis du vil ha nettet ustabilt så er det vel mulig å ordne det selv på en eller anna måte.
Vis hele sitatet...
Det var sånn klikk igjen i går. Jeg skulle egentlig se på fotballkamp på web tv, men nettet var helt nede i 200 kbps på nedlastingshastigheten! Sånn har det vært de siste dagene nå. Plutselig går det tregt som bare faen.
da er det bare å ringe å klage masse, true med å skifte nettlevrandør osv :P
Sitat av nan
da er det bare å ringe å klage masse, true med å skifte nettlevrandør osv :P
Vis hele sitatet...
Sikker på at det hjelper? Kan jo ringe å prøve, har jo ikke noe å tape på det. Nå er det tregt som faen igjen...

Nedlastingshastighet:
370 kbit/s
(200 000 bytes på 4,326 sek)

Opplastingshastighet:
178 kbit/s
(200 000 bytes på 8,973 sek)