Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 656
Jeg lurer på noen spørsmål om nettverk. Tror nokk alle spørsmålene er antageligvis spurt om før, men jeg finner ikke noe spess svar om noen av dem..

1. Når jeg skal sette opp datamaskinen slik at folk kan få tilgang til den. Hva skal jeg gjøre da, og hvordan skal jeg gjøre det ? Har hørt du må gjøre flere ting enn å kjøre nettverksveiviser..

2. XP Pro og XP Home er to forskjellige OS. Skal det ha noe å si. Jeg burde komme inpå pc'en uannsett om det er to forskjellige OS ?

3. Når jeg skal dele ting. Bør jeg bruke "Simple Filesharing" eller "Advanced Filesharing" ?

Takker for seriøse og utfyldene svar!
1. Tja, bare pass på at dere er i samme nettverk og arbeidsgruppe.

2. Ja, du kan komme innpå og dele filer med andre operativsystemer.

3. Opp til deg selv, begge funker. For min del bruker jeg kun FTP til deling på LAN.
Trådstarter
81 0
FTP til deling ? Hva vil det si og hvordan kan jeg sette opp dette ?
Et FTP-program jeg liker godt er FileZilla, veldig enkelt å sette opp, og delinga går raskt.

Fordelen med FTP, er at du kan velge hvilke rettigheter og begrensninger de forskjellige brukerene skal ha, og hvor mye av båndbredden de kan bruke, osv osv.

http://filezilla.sourceforge.net/ - Husk å les dokumentasjonen..