Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 768
Jeg skulle gjerne kommet inn på serveren på skolen ( Alle har egen bruker på skolen). På skolen bruker vi at vi logger inn med "Tilkobling til eksternt skrivebord" og ipen er der da. Jeg kan logge meg på når jeg har med laptopen på skolen og kobler i kabel men hjemme funker det ikke. Ipen er 10.11.111.10

Når jeg kobler meg på skolen skriver jeg inn brukernavn og passord osv. Men det er vel en sperre at du bare kan koble deg på på skolen eller no? Noen mulighet om hvordan jeg kan komme inn hjemme? Eller andre steder med internett?
Sorry as, men det der er lokal ip...
Explain? Kan ikke så mye om nettverk og sånn.
det er den lokale ip'en som brukes i netverket til skolen din, ergo du kan ikke nå den fra hjemme hos deg selv..
På universitetet her (NTNU) kan vi koble oss til skolens nettverk via VPN hjemmefra. Men siden du er 91-modell (ifølge profilen din) går du vel på ungdomsskolen, og jeg tviler på at de har samme løsningen. De hadde ihvertfall ikke det verken på ungdomsskolen eller videregående jeg gikk på.