Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 744
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har brukt en slik kalkulator hvor jeg fant ut at dolcontin 100mg tilsvarte 67,5 mg oxycodone. Men så bare det dette med biotilgjengeligjet ved svelging av tabletter. Vil det si at av 100mg morfin får jeg bare effekt av 30mg? Pga 30 prosent biotilgjengelighet? Blir litt forvirret av dette. Er det noen som kan hjelpe?
Kalkulatoren tar nok hensyn til biotilgjengelighet, det stemmer omtrent med den ekvianalgetiske tabellen på wikipedia.

Opioid equivalency table

Jeg er usikker på om kalkulatoren og tabellen regner med morfin eller morfinsulfat. Styrken på Dolcontin oppgis i antall milligram morfinsulfat, for å få mengden morfin må du multiplisere med en faktor på 0,75. 100mg Dolcontin gir dermed 75mg morfin.

Hvis du er vant med Dolcontin og bytter til Oxycodone kan det også være greit å justere litt for eventuell ufullstendig krysstoleranse. Jeg tror ikke det er så veldig aktuelt for akkurat den situasjonen, men det er vanlig å justere ned dosen med 20% eller noe sånt når du bytter til en annen medisin i samme kategori.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Litt OT, men opplever mange irl sier oxy er morfin. Når jeg sier det ikke er morfin så kan det være svar som «et morfinpreperat da». Hva er en god sammenligning man enkelt kan fortelle de? å kalle rivotril for xanor eller valium for rohypnol?

Har fått 200mg dolc isteden for en oxy 80, og han ble tydeligvis satt ut når jeg sa det ikke var oxy...
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Mercedes Benzo Vis innlegg
Kalkulatoren tar nok hensyn til biotilgjengelighet, det stemmer omtrent med den ekvianalgetiske tabellen på wikipedia.

Opioid equivalency table

Jeg er usikker på om kalkulatoren og tabellen regner med morfin eller morfinsulfat. Styrken på Dolcontin oppgis i antall milligram morfinsulfat, for å få mengden morfin må du multiplisere med en faktor på 0,75. 100mg Dolcontin gir dermed 75mg morfin.

Hvis du er vant med Dolcontin og bytter til Oxycodone kan det også være greit å justere litt for eventuell ufullstendig krysstoleranse. Jeg tror ikke det er så veldig aktuelt for akkurat den situasjonen, men det er vanlig å justere ned dosen med 20% eller noe sånt når du bytter til en annen medisin i samme kategori.
Vis hele sitatet...
Jeg er vant til oxy i ganske høye doser. 120 mg selv uten toleranse går fint for meg, selv om jeg vet det er veldig høyt. Men jeg er stor. Morfin er ikke like digg synes jeg men må man så må man. Har lav toleranse nå og har spist 90 mg morfin fra takega står det på brettene. Tatt 30 mg til etter ca 2 timer men synes ikke jeg får no god form som på feks 80 mg oxy